14-2-12
מאת: גולני שאלתיאל – מרצה בכיר ומוסמך למקצועות התעבורה
להלן פרשנוות לשאלות בענייני השעה
צלחות("טסות") גלגל- איסור התקנה ברכב מסוג N3
שאלת קצין בטיחות בתעבורה בחברת אוטובוסים
ת"ת 321(ה) לתקנתו התעבורה ;
" לא יותקן ברכב מסוג N3 כיסוי המסתיר את הברגים או האומים,המחברים את
האופן לסרן" .
שאלת קצין הבטיחות : האם איסור זה חל על רכב מסוג אוטובוס ?
בהסתמך על ת"ת 271א. התשובה היא – לא, האיסור אינו חל רכב מסוג אוטובוס.
להלן סיווג כלי הרכב באופן תמציתי ;
(1) "רכב מסוג M – רכב מנועי בעל 4 גלגלים לפחות אשר תוכנן ,נבנה ויועד להסיע נוסעים"(בקבוצות משנה סוג זה – אוטובוס פרטי/ציבורי).
(2) "רכב מסוג N– רכב מנועי מסחרי בעל 4 גלגלים לפחות אשר תוכנן ,נבנה ומיועד להובלת טובין או רכב שצויין ברישיונו רכב עבודה"(בקבוצות משנה סוג זה– רכב משא שמשקלו הכולל המותר עולה על 12.000 ק"ג".
א.האם התקנה מחייבת פירוק גלגלים באישור תקינות מערכת הבלמים?
שאלות קצין בטיחות בתעבורה בחברת משאיות
ת"ת 273ב(א) לתקנות התעבורה;
"מערכת הבלמים של רכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 16,000 ק"ג ייבדקו לפחות פעם אחת בכל שישה חודשים במוסך שניתן לו רשיון כדין".
נספח כ"ח – תעודה בדבר תקינות מערכת הבלמים
האישור הנדרש -אין בו כל התייחסות לחובת פירוק הגלגלים וכן יש בו,
אחריות המנהל המקצועי שחותם עליו.
* תודה לרפי אברג'יל -קצין בטיחות בכיר בתעבורה-מפעלי תובלה על העזרה בנושא הרכב הכבד*
ב. האם מותר להמשיך בנסיעה עם תקלה בגיר רכב כבד בעל 8 הילוכים?
וניתן להוסיף שבכל רכב באשר הוא ואין משנה מה מספר ההילוכים בו
התשובה היא אחת- אסור .
ת"ת 306 לתקנות התעבורה;
"רכב וכל החלקים בו יהיו בכל עת במצב תקין ושאין בו כדי לגרום הפרעה,נזק או סכנה לעוברי דרך או רכוש".
ת"ת 27(א) לתקנות התעבורה;
"לא ינהג אדם רכב כשהרכב נמצא במצב העלול לסכן עוברי דרך"(רכב והולכי רגל).
(ג)"לא ינהג אדם רכב כאשר הרכב במצב השולל מהנהג שליטה בו".
*ואיך ישלוט ברכב כשמתוך 8 הילוכים רק כאשר שני ההילוכים הגבוהים תקינים*
מאת: גולני שאלתיאל – מרצה בכיר ומוסמך למקצועות התעבורה
להלן פרשנוות לשאלות בענייני השעה
צלחות("טסות") גלגל- איסור התקנה ברכב מסוג N3
שאלת קצין בטיחות בתעבורה בחברת אוטובוסים
ת"ת 321(ה) לתקנתו התעבורה ;
" לא יותקן ברכב מסוג N3 כיסוי המסתיר את הברגים או האומים,המחברים את
האופן לסרן" .
שאלת קצין הבטיחות : האם איסור זה חל על רכב מסוג אוטובוס ?
בהסתמך על ת"ת 271א. התשובה היא – לא, האיסור אינו חל רכב מסוג אוטובוס.
להלן סיווג כלי הרכב באופן תמציתי ;
(1) "רכב מסוג M – רכב מנועי בעל 4 גלגלים לפחות אשר תוכנן ,נבנה ויועד להסיע נוסעים"(בקבוצות משנה סוג זה – אוטובוס פרטי/ציבורי).
(2) "רכב מסוג N– רכב מנועי מסחרי בעל 4 גלגלים לפחות אשר תוכנן ,נבנה ומיועד להובלת טובין או רכב שצויין ברישיונו רכב עבודה"(בקבוצות משנה סוג זה– רכב משא שמשקלו הכולל המותר עולה על 12.000 ק"ג".
א.האם התקנה מחייבת פירוק גלגלים באישור תקינות מערכת הבלמים?
שאלות קצין בטיחות בתעבורה בחברת משאיות
ת"ת 273ב(א) לתקנות התעבורה;
"מערכת הבלמים של רכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 16,000 ק"ג ייבדקו לפחות פעם אחת בכל שישה חודשים במוסך שניתן לו רשיון כדין".
נספח כ"ח – תעודה בדבר תקינות מערכת הבלמים
האישור הנדרש -אין בו כל התייחסות לחובת פירוק הגלגלים וכן יש בו,
אחריות המנהל המקצועי שחותם עליו.
* תודה לרפי אברג'יל -קצין בטיחות בכיר בתעבורה-מפעלי תובלה על העזרה בנושא הרכב הכבד*
ב. האם מותר להמשיך בנסיעה עם תקלה בגיר רכב כבד בעל 8 הילוכים?
וניתן להוסיף שבכל רכב באשר הוא ואין משנה מה מספר ההילוכים בו
התשובה היא אחת- אסור .
ת"ת 306 לתקנות התעבורה;
"רכב וכל החלקים בו יהיו בכל עת במצב תקין ושאין בו כדי לגרום הפרעה,נזק או סכנה לעוברי דרך או רכוש".
ת"ת 27(א) לתקנות התעבורה;
"לא ינהג אדם רכב כשהרכב נמצא במצב העלול לסכן עוברי דרך"(רכב והולכי רגל).
(ג)"לא ינהג אדם רכב כאשר הרכב במצב השולל מהנהג שליטה בו".
*ואיך ישלוט ברכב כשמתוך 8 הילוכים רק כאשר שני ההילוכים הגבוהים תקינים*