איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

פגישה חשובה בין הנהלת האיגוד למשרד התחבורה בעניין אי הבהירות הקיימת בנוסח תיקון חלק י'

26-1-20

בהמשך להודעת הנהלת האיגוד בדבר אי הבהירות הקיימת בנוסח תיקון חלק י' ודרישות האיגוד ביחס אליה, נבקש לעדכן כי ביום ב' 21.01.20 התקיימה פגישה חשובה בין נציגי הנהלת האיגוד,  לבין מר אבנר פלור – סמנכ"ל משרד התחבורה, הגב' דלית רגב – מנהלת אגף פיקוח ובקרת רכב, ומר ישעיהו אברהם – מנהל תחום קציני בטיחות.

להלן תמצית  הנושאים שהועלו בפגישה  והמענה שהתקבל :
 
1) בקשה  להקלות  לעוסקים בתחום התובלה הכבדה :
א)  בדיקת הכלים הכבדים – אחת לחודש – גם בחברות עם מס' רב של כלים, תוך ביטול ההקלה שהיתה נהוגה שנים – מהווה מכשול ממשי – לעוסקים בתחום הרכב הכבד.  אנו דורשים את השארת ההקלה כפי שהיה עד כה.

במעמד הפגישה נמסר בע"פ,  כי לא תתבצע אכיפה.  יו"ר האיגוד ביקש לקבל מכתב באופן פורמאלי.  לאחר בחינה של המחלקה המשפטית במשרד התחבורה, תצא הודעה ונעדכן בהתאם.
 
ב)  לאור טענות שעלו מצד החברים, בנוגע לסעיפי הבדיקה שנוספו, שאינם ויזואליים, כגון : בדיקת תפוחים וגרמושקות,  ביקשנו לבחון את הנושא מחדש.

במסגרת הוועדה שתקום, ייבחן הנושא ויימסר מענה.
 
2) הצהרת בריאות :
בקשה חוזרת של האיגוד (לאחר שקיבלנו  אישור עקרוני לפני מס' חודשים) לגבי חידוש טופס הצהרת בריאות אחת ל-חמש שנים במקום שנתיים כיום.   

היות ובמקרה זה מדובר בהחלטה של הרשות ואין צורך לתקן תקנות, הובטח שגם נושא זה יבחן במחלקה המשפטית ועם קבלת מענה נודיעכם על השינוי .
 
3)  פרשנות לתקנות החדשות :
הוצאת נהלים והנחיות ברורות – לחובות הרבות בחלק י' החדש , היות שכאמור קיימת אי בהירות באשר לאופן יישומן. כנ"ל לגבי טופסי הבדיקה.

בימים הקרובים יקבלו זימון כל הגופים והארגונים המקצועיים לצורך הקמה וועדה מיוחדת שתסייע בהכנת הנחיות ונהלים ברורים לתקנות
החדשות שבחלק י'.   

בין מקבלי הזימון :
נציגים מטעם האיגוד (בתחום המשאיות, האוטובוסים,  מלגזות וצמ"ה, קטנועים ושטח תפעולי),  נציגים מטעם איגוד התעשיינים, איגוד לשכות המסחר וארגון התחבורה הציבורית.   
 
4) ליווי בתנועת רכב ציוד חריג – תוספת סמכות לקצין הבטיחות :
בהתאם למכתב שהועבר ע"י האיגוד ביום 15.01.20, אנו דורשים
לדחות את תוקף התקנה במס' חודשים – עד לאחר בירור מעמיק של הנושא והשלכותיו. 
 
הואיל ושינוי זה מחייב שינוי חקיקה בוועדת הכלכלה של הכנסת, בשלב זה – בתקופת הביניים  (עד לתיקון החוק) יהיו קציני הבטיחות אחראים על חובת הליווי (החל מחודש פברואר) .
לאחר שינוי החוק, תוטל האחריות על בעל החברה הרשום ברישיון המוביל, או שתהיה באחריות המנהל המקצועי.
 
5)  נוהל 14 – מידע תעבורתי ופרצת האבטחה :
בדיקת הנושא ועדכון החברים כיצד יש לנהוג לאור הבעיה החוזרת.

בעקבות הפניות והדיווחים של יו"ר האיגוד למשרד התחבורה, בוצעה פניה למחלקת אבטחת המידע במשרד התחבורה וכן לדואר ישראל וחברת ויזה, נעשו מספר שיפורים שאמורים למנוע את פרצת האבטחה ואנו מקווים שהדבר לא יישנה.
יחד עם זאת, במקרה שהנכם נתקלים בתופעה במקום עבודתכם, חובה לדווח על כך למנהל התחום – תוך פירוט מספר הכרטיס, ולכתב את האיגוד .
 
** בנוסף לפגישה האמורה,  פנה יו"ר האיגוד – שמעון סודאי  לסמנכ"ל משרד התחבורה-אבנר פלור בבקשה למצוא פתרון מעשי לקושי הקיים בפניית קציני הבטיחות למשרד הרישוי.
מר סודאי הסביר כי קצין בטיחות המגיע לעמדת קבלת השירות, אינו נבדל מהאזרח הרגיל ויכול לבצע שתי פעולות בלבד.  קצין הבטיחות הנזקק לשירותיו של משרד הרישוי באופן תדיר ביחס  לאזרח הרגיל, צריך לקבל עדיפות ויחס שונה, על מנת שיוכל לבצע את תפקידו באופן חופשי ובלתי מוגבל – כמצופה. לכשיתקבל מענה, גם בנושא זה – נעדכן בהתאם.
 
 
אנו  מעריכים ומודים לנציגי המשרד שנכחו בפגישה  – על האוזן הקשבת, הבנת המצוקה בה נמצאים קציני הבטיחות, על הרצון והנכונות להקל עד כמה שניתן, ועל הפעולות שהובטח לנקוט בהן למען השגת המטרות.
 
בברכה,
שמעון סודאי – יו"ר
הנהלת איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה.

כלי נגישות