איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

סטייה מנתיב בפקק בתור עבירת תעבורה – פסילה על תנאי וקנס

1-11-11

מדי יום עומדים נהגים רבים בישראל בפקקים בכבישים המובילים לערים הגדולות ולאזורי התעסוקה. העומס הרב על הכבישים, לצד הרצון להגיע ליעד במהירות, מביא פעמים רבות נהגים לסטות מנתיב נסיעתם באגרסיביות. האם מדובר בעבירת תנועה? התשובה לכך יכולה להיות חיובית.

בית המשפט לתעבורה בירושלים הרשיע במאי האחרון נהג אשר סטה מנתיב נסיעתו באופן אשר גרם להפרעה לתנועה. הנאשם, אשר נקנס על ידי שוטר שעמד בקרבת מקום, ביקש להישפט בפני בית המשפט לתעבורה. במהלך הדיון בבית המשפט טען הנאשם כי הוא מודה בעובדות כתב האישום אך כופר בעובדה כי מעשיו היוו הפרעה לתנועה. בית המשפט דחה את טענותיו וקבע כי יש להרשיעו וזאת משום שגם בעדותו הודה האחרון שהוא נסע בנתיב הימני "החופשי" והשתלב בסמוך לצומת בנתיב המיועד לנסיעה בכיוון ישר.

השופט ציין כי גם במהלך הדיונים בפניו הנאשם לא הפנים את מעשיו וכאשר ב"כ המאשימה שאל אותו מדוע לא השתלב האחרון כבר עם היכנסו לכביש לנתיב המתאים, ענה האחרון כי "במקום היה עומס ועל כן הוא העדיף את הנסיעה בנתיב הפנוי". יצוין כי המעשים נעשו בשעת בוקר מוקדמת, בה הכביש עמוס ברכבים. "סטייה זו מהווה הפרעה לתנועה ועל כך לא יכולה להיות מחלוקת", קבע השופט.

"עבירת בריונות אשר גורמת לזעם ומתח בקרב קהל הנהגים"

המדינה ציינה כי הנאשם נוהג מזה עשר שנים ונצברו לחובתו חמש הרשעות קודמות (נהיגה תוך כדי דיבור בפלאפון, נהיגה ללא חגורה, נהיגה עם רישיון נהיגה שאינו תקף לסוג הרכב, ושתי עבירות מהירות). לטענת המדינה, הנאשם ביטא במעשיו "חוסר התחשבות וחוסר אכפתיות" כלפי המשתמשים האחרים בדרך והעדיף את טובתו האישית על פני טובתם של נהגים שומרי חוק. גם בשלב הטיעונים לעונש, הנאשם הודה בביצוע העבירה אך ציין כי הוא אינו מבין על מה המהומה.

בית המשפט קבע, כאמור, כי יש להרשיע את הנאשם במיוחס לו. "מדובר בעבירת בריונות אשר גורמת לזעם ומתח בקרב קהל הנהגים המקפידים על החוק וממתינים בסבלנות בפקק תנועה", כתב השופט, "הנאשם, אשר ככל הנראה עניינם של אחרים איננו בראש מעייניו, בחר להתקדם בנתיב פנוי ולחתוך את כל הנהגים העומדים בתור בסמוך לצומת. לצערי הרב, גם עתה הנאשם אינו סבור כי נפל במעשיו פגם ובנסיבות אלו אין מנוס מהטלת עונש הרתעתי בנוסף לקנס". בסופו של היום, בית המשפט גזר על הנאשם קנס בסך 750 שקלים ופסילה לחודשיים על תנאי למשך שנתיים.

כלי נגישות