חובת הובלת מטען עפ"י התקן הישראלי 6395.-סמל סעיף 7316
מאת : ירון מאיר – קצין בטיחות בתעבורה /אגד חב' לתחבורה
בהתאם לתקנה 85 (א)(4) :
"לא יוביל אדם מטען ברכב או עליו ובעל רכב או מי שהשליטה עליו לא יניח ולא ירשה להוביל מטען ברכב או עליו אלא אם כן מבנה הרכב, על כל חלקיו ואבזריו, מתאים להובלת המטען בבטיחות וכאשר………..
המטען, מכסהו ומכסה הרכב, מחוזקים היטב באופן שלא יישמטו ולא יתרופפו עקב הנסיעה או מחמת הרוח, וברכב מסוג N2, N3 ו-O, למעט גרור חקלאי, המטען מאובטח לרכב בהתאם לדרישות תקן ישראלי ת"י 6395 – חלק 1 – "אבטחת מטענים ברכב מסחרי: שיטות ודרישות, מדצמבר 2015", כתוקפו מזמן לזמן, שעותק שלו הועמד לעיון הציבור באגף לרכב ושירותי תחזוקה במשרד, וכן באתר האינטרנט של מכון התקנים (להלן – תקן אבטחת מטענים), וזאת למעט הובלת גלילי פלדה ברכב מסוג N3, שאותם יהיה ניתן להוביל בתוך עריסה ייעודית …"
שימו לב,
משטרת ישראל מקיימת אכיפה בנושא, כאשר עפ"י חוברת נוסחי האישום (ינואר 23') :
נהיגה ברכב מסוג O / N3 / N2 והובלת מטען שאיננו מאובטח לרכב בהתאם לדרישות התקן הישראלי 6395 , בניגוד לתקנה 85 (א)(4) –
דינה : קנס בגובה 750 ₪ ו- 6 נקודות חובות.
יש להנחות את הנהגים להקפיד על
הובלת מכולת 20 רגל (6.10 מטר) – במרכז הנתמך בלבד !
הובלת מכולה בודדת 20 רגל או איזוטנק, תתבצע באמצעות נתמך ייעודי באמצע בלבד וינעל באמצעות הסגרים הסובבים (טויסט לוקס/ פיסטוק- בלשון הנהגים).
לסרטון הדגמה של פריקת תכולת מכולה – 20 רגל: