קצין בטיחות נכבד,
תקנה 585 (א) סעיף 15 מגדירים את תפקידיו של קצין הבטיחות לגבי כלי הרכב שלא הוזכרו בסעיף 14 – ביניהם גם הרכבים הפרטיים, תוך פירוט תדירות הבדיקות התקופתיות בהתאם לגיל הרכב.
בהבהרה שיצאה לאחרונה (לתזכורת לחץ כאן) ובה התייחסות לביקור במוסך מורשה או במכון רישוי המהווים אסמכתא להשלמת בדיקת תקינות הרכב, אירעה אי בהירות באשר לסמכותם של גופים אלה.
על רקע אי הבהירות , ביקש מנהל התחום מר אוסאמה סוכר להוציא הבהרה נוספת – כדלקמן :
" להלן הבהרותיי ובקצרה:
- כניסתו לתוקף של חלק " י " לתקנות התעבורה בדצמבר 2019 , מבטל את הנוהל של קודמיי בתפקיד – יש לעבוד לפי לשון התקנה.
- סעיף 15 לתקנה 585 (א) . קובע שיש לבצע בדיקת תקינות למערכות הרכב ולוודא קיום כל מסמכיו ע"י קצין הבטיחות , ולמלא את הטופס המתאים לסוג הרכב כפי שמובא בחלק ג' בתוספת השלוש עשרה , וזאת בפרקי זמן שנקבעו בסעיף. מוסך ומכון רישוי אינם ממלאים את הטופס המתאים ואינם בודקים קיום כל מסמכיו של הרכב בכל מקרה. ומה עוד שבסוף יש לקבל את אישור קצין הבטיחות באם הרכב כשיר לנסיעה ( ראה טופס בדיקה בתוספת השלוש עשרה )
- במסמך שפורסם אין הערה על אופן בצוע הבדיקה , כמובן שקצין הבטיחות יכול להיעזר במוסך או במכון רישוי לבצוע הבדיקה בהתאם לצורכי הבדיקה הנדרשת .( סעיף 14 לתקנה 585 (א). )
- הבהרה לסעיף 2 במסמך – ביקור במוסך לשם טיפולים לפי הוראות היצרן , או ביצוע מבחן שנתי לפי התקנה 273 זה תפקידו של קצין הבטיחות לפי סעיף 2 לתקנה 585 (א) . ללא קשר לסעיף 15 לאותה תקנה . ולכן עבודה לפי שני הסעיפים ביחד יבטיחו את תקינות הרכב בכל עת.
- כבעבר אשמח לשתף אתך פעולה גם לעניין החוזרים.
בברכה,
סוכר אוסאמה
מנהל תחום קציני בטיחות"
————————————————————————————————————
————————————————————————————————————
בברכה,
שמעון סודאי – יו"ר.