איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

רשיון נהיגה בידי אנשים עם בעיות אישיותיות קשות – פצצה מתקתקת שתוצאותיה מי ישורונו

1-4-15

אך לא מזמן היינו עדים לתוצאה המחרידה של ריסוק מטוס לופטנזה, עמוס כ-150 נוסעים בהרי  האלפים. התרסקות המטוס נגרמה ע"י טייס שעל פי דיווחים, למעשה לא היה כשיר להטיס מטוסים, כתוצאה מבעיות נפשיות והפרעות אישיותיות קשות.

רשיון נהיגה בידי אדם לא כשיר, תוצאותיו-מי ישורונו


אז נכון כי קציני הבטיחות בתעבורה אינם אחראים על ציי מטוסים אך הם כן אחראים על ציי רכב בהם מועסקים  נהגים המסיעים אוטובוסים עמוסי נוסעים ומשאיות כבדות שתאונות בהן הן מעורבות, מסתימות לא אחת במספרים גבוהים של נפגעים.

מתן רשיון להסעת נוסעים או נהיגה ברכב כבד לאנשים לא כשירים, או, אי שלילת רשיון לאנשים שמצבם הנפשי השתנה לרעה, כמוה כפצצה מתקתקת שתוצאותיה – מי ישורנה. 

אחריות רבה מוטלת על כתפי קציני הבטיחות כאשר הם נותנים בידי הנהגים שתחת ניהולם כלי רכב ובעיקר אוטובוסים ומשאיות אשר בידיים לא נכונות עלולות להביא לתוצאות מחרידות.

נהיגה של מי שאינו כשיר מבחינה אישיותית לנהוג, מהווה סיכון בטיחותי הן לנהג עצמו ובעיקר למשתמשים בדרך. אין להמתין שתקרה תאונת דרכים בטרם שלילת רישיון, כאשר הבדיקות, חוות הדעת המקצועיות והעבר התעבורתי מצביעים על אי התאמה אישיותית לנהיגה. לפיכך חובה על קצין הבטיחות להיות ער למצב בריאותם הנפשית והפיזית של הנהגים שתחת אחריותו ולהתריע על שינויים מהותיים באישיותם ו/או במצבם הפיזי של של הנהגים שתחת ניהולו.

אחד מיתרונותיו של מקצין הבטיחות המועסק ישירות ע"י המעביד והינו חלק אינטגרלי של מצבת העובדים במקום, הוא בכך שהינו מכיר באופן אישי וזמן ממושך את הנהגים שתחת אחריותו ולכן הוא יכול להתריע מבעוד מועד על כל הרעה בריאותית, נפשית או פיזית, העלולה לפגום בכשירותו של הנהג ובכך למנוע תאונות מיותרות.

רצ"ב לעיונכם תקציר פסק דין מעניין על: "אי התאמה אישיותית בנהיגה"
__________________________________________



לעיון בפסק הדין המלא – לחץ כאן

כלי נגישות