11-3-21
היערכות המשק לנושא חיוב דרישות תקן אבטחת מטענים
ברכב מסוג N3, N2 ו O
ברכב מסוג N3, N2 ו O
בכבישי ישראל נעים רכבי משא רבים המובילים מטענים במשקלים וגדלים שונים. לעיתים מובילים רכבי המשא את המטענים באופן העלול להביא לשחרור המטען או להתהפכות הרכב.
מטען שאינו מאובטח כראוי עלול להשמט מהרכב, לפגוע בחלוקת המשקל ויציבות הרכב ולגרום לתאונות דרכים העלולות להיות קטלניות. בעבר אף קרו מקרים אשר הסתיימו באבדות ופגיעות כבדות באדם וברכוש.
לצורך הטיפול בנושא ומניעת המקרה הבא, משרד התחבורה יזם גיבוש תקן ישראלי 6395 שעיקרו אבטחת מטענים ברכב מסחרי. התקן קובע בין היתר את הדרישות לחישוב הכוחות הנדרשים לרתום החלקים הרלוונטיים במטען, וכן את האמצעים המאושרים לרתום וזאת לצורך שמירה על הובלה בטוחה של המטען על כלי הרכב.
בנוסף, משרד התחבורה יזם הצעה לתיקון תקנות התעבורה לחיוב עמידה בדרישות התקן הישראלי 6395 ,נוסח התקנות אושר בוועדת כלכלה ביום 2020/10/25 ונחתם על ידי שרת התחבורה ביום 2021/02/25.
לעיון מפורט במכתב מטעם משרד התחבורה ונספחים הקשורים לנושא, לחץ על הקישורים הבאים:
1. לעיון במכתב משרד התחבורה בנדון – לחץ כאן
2. לעיון בנספח יצרני נגררים ונתמכים – לחץ כאן
3. לעיון בנספח יצרנים מורשים – בוני מרכבים – לחץ כאן
מטען שאינו מאובטח כראוי עלול להשמט מהרכב, לפגוע בחלוקת המשקל ויציבות הרכב ולגרום לתאונות דרכים העלולות להיות קטלניות. בעבר אף קרו מקרים אשר הסתיימו באבדות ופגיעות כבדות באדם וברכוש.
לצורך הטיפול בנושא ומניעת המקרה הבא, משרד התחבורה יזם גיבוש תקן ישראלי 6395 שעיקרו אבטחת מטענים ברכב מסחרי. התקן קובע בין היתר את הדרישות לחישוב הכוחות הנדרשים לרתום החלקים הרלוונטיים במטען, וכן את האמצעים המאושרים לרתום וזאת לצורך שמירה על הובלה בטוחה של המטען על כלי הרכב.
בנוסף, משרד התחבורה יזם הצעה לתיקון תקנות התעבורה לחיוב עמידה בדרישות התקן הישראלי 6395 ,נוסח התקנות אושר בוועדת כלכלה ביום 2020/10/25 ונחתם על ידי שרת התחבורה ביום 2021/02/25.
לעיון מפורט במכתב מטעם משרד התחבורה ונספחים הקשורים לנושא, לחץ על הקישורים הבאים:
1. לעיון במכתב משרד התחבורה בנדון – לחץ כאן
2. לעיון בנספח יצרני נגררים ונתמכים – לחץ כאן
3. לעיון בנספח יצרנים מורשים – בוני מרכבים – לחץ כאן