התוכנית לגריטת כלי רכב ישנים צוברת תאוצה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שיגר היום (יום שלישי) הזמנות אישיות לכל אחד מ- 30 אלף בעלי רכב המחזיקים במכונית ישנה משנת יצור 1990 ומטה למסור את רכבם למגרש גריטה ולקבל תמורתו 3000 שקלים במזומן. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
בפניה האישית מוצע לבעלי המכוניות הישנות להגיע לאחד מאתרי הגריטה המורשים עם רישיון רכב בתוקף ("טסט") ותעודה מזהה ולמסור את רכבם לאתר הגריטה. הרכב יושבת וחלקיו יועברו למחזור. כיום פועלים ברחבי הארץ חמישה מגרשי גריטה: באשדוד, פתח תקוה,ירושלים, קרית אתא וחצור הגלילית. עד לפני כחודשיים היה מגרש הגריטה באשדוד היחיד שפעל.
"ההזמנה האישית שנשלחה לבעלי הרכב היא חלק מהאצת התוכנית של משרדי התחבורה והגנת הסביבה להוריד מהכבישים מכוניות ישנות, הבטוחות פחות לנסיעה, וגורמות לזיהום אויר" אמר כץ.
מאז יצאה לדרך תוכנית הגריטה של כלי רכב ישנים לפני כארבעה חודשים נגרטו כ- 3500 מכוניות בנות 20 שנה ויותר.מדובר ביותר מ-10% מכלי הרכב הנכללים בתוכנית הגריטה הממשלתית. משרד התחבורה שילם עד כה לבעלי רכב אלה כ- 10 מיליון שקלים.
בין המכוניות שנגרטו ישנם גם 30 כלי רכב בני 15 שנה ויותר שהורדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה, לאחר שהתגלו בהן ליקויים בטיחותיים חמורים ובעליהן החליטו להשביתם. גריטת כלי רכב בני 15 שנה שהושבתו על ידי ניידות הבטיחות התאפשרה בעקבות תקנה שיזם השר כץ להרחבת תוכנית הגריטה על כלי רכב אלה.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי כ- 35% מהמכוניות שנגרטו הן מדגם סובארו כ- 10% מדגם מיצובישי כ- 8% מדגם פורד ודייהטסו כ- 6.5 מדגם סוזוקי5% מדגם פג'ו ו- 4.5% מדגם אופל. והשאר הם מדגמים נוספים בהם רנו, וולוו, סיאט, פולקסוגן, אאודי וסיטרואן .ממוצע הגריטה עומד על כ- 40 כלי רכב ביום.