איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

החל מ-1 באוקטובר: בדיקות זיהום אוויר מחמירות בעת ה"טסט" השנתי לרכב

19-9-10
משרד התחבורה מיישר קו עם התקינה האירופית.
 החל מ- 1 באוקטובר 2010 יוחמרו בדיקות פליטת זיהום האוויר המתבצעות בכלי רכב, במסגרת מבחן הרישוי השנתי לרכב ("טסט").
החמרת בדיקות זיהום האוויר התאפשרה לאחר שועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לאחרונה תקנה חדשה של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ המעדכנת את ערכי הפחמן החד חמצני ברכב בנזין משנת יצור 1995 ומעלה ומוסיפה בעת מבחן הרישוי השנתי של הרכב בדיקת פחממנים לכלי רכב בנזין משנת יצור 1994 ומטה.
הבדיקות המחמירות מבוצעות במסגרת מאמצי משרד התחבורה לצמצם את זיהום האוויר הנפלט מכלי רכב.  הבדיקה החדשה תואמת את התקינה האירופית והמקובל במדינות המערביות המתקדמות.
מהממצאים עולה כי כלי רכב מיושנים מהווים מקור גדול לפליטת פחממנים (אדי דלק בלתי שרופים). מדובר בתערובות חומרים שחלקם רעיל וחלקם מוגדר כמסרטן ודאי בבני אדם. פחממנים אלה גורמים לתהליכים כימיים באטמוספרה המביאים ליצירת מזהמי אויר נוספים המסוכנים לבריאות האדם.
על פי התקנות מחויבים כיום כל כלי הרכב בישראל לעבור בדיקת ערכי התכולה של חד תחמוצת הפחמן (CO) בגזים הנפלטים מצינור הפליטה של הרכב בסיבובי סרק.
על פי הנהלים החדשים כלי רכב המצוידים במנוע בנזין משנת 1995 ומעלה יחויבו לעבור בדיקות זיהום אויר גם בסיבובי מנוע גבוהים, במטרה לבחון את תקינות הממיר הקטליטי ברכב. 
התקנות החדשות שיכנסו לתוקף בשבוע הבא יחייבו בדיקת תכולת חד תחמוצת הפחמן (CO) ברכב בנזין משנת יצור 1995 ומעלה לכל דגם של רכב, בהתאם לערך שקבע עבורו יצרן הרכב. כמו כן תערך בדיקת תכולת פחממנים בגזי הפליטה של רכב משנת יצור 1994 ומטה. כיום נקבע ערך תכולת חד תחמוצת הפחמן, בגזים הנפלטים מהרכב, בהתאם לשנת יצור של הרכב וללא אבחנה בין הדגמים השונים.
מכוני הרישוי בכל רחבי הארץ רכשו בחודשים האחרונים ציוד חדש והצטיידו במכשירי בדיקה נוספים ובתוכנות חדשות, המאפשרות להם להתאים את הבדיקה לכל דגם של רכב וללא עיכובים מיותרים.
ערכי הבדיקה נקבעו בהתבסס על מחקר שבוצע על ידי הטכניון, במסגרתו הומלץ לקבוע תקני פליטה מחייבים לפליטת פחממנים, במבחן הרישוי השנתי.
על פי נתוני משרד התחבורה בדיקת חד תחמוצת הפחמן תחול על כשני מיליון כלי רכב בנזין משנת יצור 1995 ומעלה. עלות הבדיקה תהיה 9 שקלים. בדיקות הפחממנים תחול על כ- 250 אלף כלי רכב בנזין משנת יצור 1994 ומטה ועלותה תהיה 7 שקלים.
כלי נגישות