23-4-13
תכנית נתיבי ישראל שמטרתה חיבור הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת של מסילות ברזל וכבישים מהירים, תיושם במלואה. מספר פרויקטים תחבורתיים שביצועם טרם החל יידחה לשנה או שנתיים
השר כץ: מצד אחד תרמנו תרומה משמעותית לצמצום הגרעון בתקציב ומנגד לא פגענו במהפכת התשתיות שמוביל משרד התחבורה בשנים האחרונות הכוללת את חיבור הנגב והגליל למרכז הארץ ותסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים של כל התושבים
בשורה טובה לתושבי הפריפריה. קווי הרכבת החדשים והכבישים המהירים המקודמים בימים אלה במסגרת תכנית נתיבי ישראל לא ייפגעו כלל, בעקבות הקיצוץ הגדול המתוכנן בתקציב המדינה, כך הודיע היום שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
רכבת העמק – נוע תנוע
במסגרת סיכום שהושג בין משרדי התחבורה והאוצר הוחלט כי תכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת של מסילות ברזל וכבישים מהירים, תיושם במלואה. בנוסף לכך ייצאו לדרך פרויקטים תחבורתיים נוספים שיאפשרו מתן פתרונות תעסוקה ודיור נוספים לתושבי המדינה.
על פי הסיכום שהושג כל הפרויקטים המסילתיים והכבישים שיצאו לדרך ובכללם קווי הרכבת בין חיפה לבית שאן (רכבת העמק), עכו – כרמיאל וקו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע, העובר דרך נתיבות, אופקים ושדרות לא יוקפאו ויימשכו במלוא התנופה, במטרה להשלימם במועד שנקבע.
בכך התקבלה במלואה עמדתו של השר כץ שאין לפגוע בפרויקטים תחבורתיים שעליהם החליטה הממשלה ונמצאים כיום בשלבי ביצוע שונים. מדובר בעיקר בפרויקטים שנועדו לקרב את הפריפריה למרכז הארץ.
בסיור שערך בשבוע שעבר בתוואי רכבת העמק, הזהיר השר כץ כי הקפאת פרויקטים תחבורתיים ובכללם פרויקטים מסילתיים במספר שנים תגרום להרס של תשתיות שכבר הוקמו ולאובדן של מיליארדי שקלים שכבר הושקעו וכעת ירדו לטמיון.
בהתאם לסיכום יידחו מספר פרויקטים תחבורתיים שביצועם טרם החל לתקופה של שנה או שנתיים. במספר פרויקטים נוספים יבוצעו הסדרי מימון מיוחדים, הכוללים דחיה של תשלומים. בנוסף לכך, יגויסו כשני מיליארד שקלים, מהנפקת אג"ח ברכבת ישראל.
שר התחבורה הוסיף כי הוא רואה בסיכום הישג גדול וחשוב עבור כל תושבי מדינת ישראל. לדבריו, מדובר בבשורה שתסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה עבור כל תושבי מדינת ישראל. כמן כן, היא תקדם פתרונות דיור מוזלים לכלל התושבים.
"מתווכי נדל"ן יודעים כבר מזמן כיצד הרכבת משפיעה על הביקושים באזורים הסמוכים לתחנות רכבת או שיש להם חיבור נוח ונגיש אליה. זה קרה יותר מעשור בבנימינה ובפרדס חנה, זה קרה בשנים האחרונות ביבנה, בראשון לציון – מערב, בנתניה – מזרח וזה מה שעומד לקרות בקרוב בבית שאן ובכרמיאל ובמקומות רבים נוספים בארץ" אמר כץ.
ישן | 2-3 | 4-5 | 6-7 | 8-9 | 10-11 | 12-13 | 14-15 | 16-17 | 18-19 | 20- | |
חדש |
ישן | חדש |
2-3 | |
4-5 | |
6-7 | |
8-9 | |
10-11 | |
12-13 | |
14-15 | |
16-17 | |
18-19 | |
20 |