איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כרית אוויר מנותקת – כישלון בטסט השנתי

22-11-12
מכוני הרישוי הונחו לאחרונה לא להעביר טסט מכוניות שנורית הזהרה  על תקלה כזו או אחרת דולקת בהן ובתוך כך, נורית הזהרה המתריעה על תקלה/ניתוק של כרית האוויר.

כרית אוויר הינה אביזר בטיחותי מן המדרגה הראשונה אך כשמושיבים פעוט במושב הקידמי, תמונה סכנת מוות לפעוט במקרה של תאונה בה הכרית נפתחת.

המכוניות החדשות מצויידות במתג המופעל ע"י מפתח המכונית, המאפשר הפעלה או ניטרול כרית האוויר הקידמית מול מושב הנוסע לצד הנהג.המטרה היא לאפשר להושיב במושב הקידמי פעוט בתוך מושב בטיחות המותקן על המושב הקידמי מבלי שהכרית תופעל במקרה של תאונה.

עם זאת, במכוניות במודלים ישנים יותר  לפני כ-10-15 שנים, בהן הותקנו כריות אוויר, לא היה מתג לניטרול כרית האוויר. אם רוצים להושיב פעוט במושב הקידמי, יש צורך לנטרל את הכרית באופן קבוע.

נטרול מעין זה מפעיל נורית הזהרה המתריעה על תקלה לכאורה בכרית האוויר וכאמור זה מצב בו המכונית תיכשל בטסט.

משרד התחבורה טוען כי ניטרול כרית האוויר שלא ע"י מתג, כמוהו כשינוי מבנה הרכב ופעולה זו אסורה לפי החוק.

בכל מקרה, מומלץ מבחינה בטיחותית כי פעוט לא ישב במושב הקידמי אלא רק במושב האחורי ואם אפשר, רצוי שישב במושב האמצעי שהוא הטוב ביותר מבחינה בטיחותית.

כלי נגישות