6-5-19
קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את פיג'ו 508 FASTBACK החדש, בעל עיצוב חיצוני מרהיב, תא נוסעים מסוג i-Cockpit מהדור השלישי, מנוע PureTech 1.6 בנזין טורבו המפיק 180 או 225 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים מבית AISIN ומעניקים חוויית נהיגה אולטימטיבית, משולבת בבטיחות אקטיבית ומערכות עזר לנהיגה המתקדמות בקטגוריה ושתי רמות אבזור עשירות במיוחד
- פיג'ו 508 FASTBACK מושק בישראל עם עיצוב חיצוני מרהיב, תא נוסעים i-Cockpit מתקדם, מנועי PureTech 1.6 בנזין טורבו חזקים, אבזור עשיר מאוד ויכולות דינאמיות גבוהות המייצרות חווית נהיגה מרגשת לצד בטיחות, שימושיות ונוחות ברמה גבוהה מאוד בהתאם לרמת האיכות של פיג'ו מהדור החדש
- פיג'ו 508 FASTBACK מצויד במנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו PureTech בשתי רמות הספק, 180 ו-225 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית ייחודית בקבוצתה עם 8 הילוכים מבית AISIN
- פיג'ו 508 FASTBACK מוצע בשתי רמות אבזור – Premium ו-GT עשירות במיוחד וכוללות שלל מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות עזר לנהיגה מקוריות: תיקון סטייה מנתיב ושמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית מלאה הכוללת פונקציית עצירה ותחילת נסיעה, בלימת חירום אקטיבית עד 140 קמ"ש, התרעת הימצאות רכב בשטח המת, התרעת שמירת מרחק מלפנים, התרעת ערנות נהג, חניה אוטומטית ועוד
- מחיר ה-508 FASTBACK Premium בנזין טורבו 180 כ"ס יעמוד על 199,990 שקל
- מחיר ה-508 FASTBACK GT בנזין טורבו 225 כ"ס יעמוד על 239,990 שקל
עיצוב מתקדם
בעידן שבו שוק רכבי הסלון (סגמנט D) נחלש בשנים האחרונות בשל שינוי טעמים מצד הצרכנים ונטיות טעם בעיקר לעבר פלח הקרוסאוברים וה-SUV, ניתן להבין מדוע מרבית יצרניות הרכב נסוגו מפלח שוק זה. אולם פיג'ו, שראו בכך הזדמנות של ממש, הבינו שעליהם להציע מוצר מובחן יותר מבחינת אישיות ובולט בנראותו ובמשיכתו וכך היה. פיג'ו 508 FASTBACK נטש את המבנה שלוש הקופסאות, ארבע דלתות הקונבנציונלי לטובת מבנה FASTBACK קופה-סלון עם 5 דלתות.
מכל כיוון שמביטים בו, פיג'ו 508 FASTBACK נראה אנרגטי ויוקרתי וזאת הודות להנמכת גובהו ל-140 ס"מ בלבד, קיצור אורכו לכדי 475 ס"מ (לעומת 483 בדור הקודם) ופיסול המעטפת באופן אווירודינמי עם הגג המשתפל לאחור כמקובל במכוניות קופה ושימוש בדלתות ללא מסגרת. חזיתו מרשימה, אגרסיבית אפילו ומדמה פני אריה עם שתי תאורות צד ושני "ניבים" בצדי הגריל הקדמי. בעזרת גריל מודגש בדוגמה משובצת בין זוג יחידות תאורת 'לד', אשר עוצב בהשראת מכונית הקונספט פיג'ו אינסטנקט ועם כיתוב ה-508 בקצה מכסה במנוע הנמוך, פיג'ו מאזכרת את דגמי העבר המפורסמים, 504 וה-504 קופה.
הפרופיל החלק והזורם של פיג'ו 508 FASTBACK מסתיים בחלק אחורי עוצמתי שמכיל יחידות תאורת 'לד' אדפטיביות (משנות את עצמת התאורה בהתאם לתאורת הסביבה כדי לשמור על נראות מקסימלית בכל שעות היממה) בעיצוב טפרי אריה שהגיעו ממכונית הקונספט פיג'ו קוורץ וכמו כן פגוש המפוסל לתוך גוף הרכב. פיג'ו 508 FASTBACK החדש ממגנט מבטים ותשומת לב בכל כביש ובכל עצירה ברמזור.
ה-508 נכנס בשנת 2019 לרשימת 7 הפיינליסטים של תחרות רכב השנה וסיים במקום השישי – אות כבוד והערכה נוספת לפיג'ו לאחר זכית ה-3008 בתחרות רכב השנה ב-2017. כמו כן, זכה ה-508 באות “the most beautiful car of the year 2018” באירוע the International Automobile Festival שהתקיים בפריז ב-29 בינואר 2019.
תא נוסעים מפנק
כניסה אל תא הנוסעים של פיג'ו 508 FASTBACK מרגישה כמו כניסה לעולם אחר. עיצובו הפנימי מקורי כפי שלא נראה בשום רכב אחר – ממוקד באיכותו ובתחושה שעולה ממנו בכל נגיעה ובכל לחיצה על מתג. המבט נמשך מיד לפיסול הייחודי של הדשבורד, משטחי העור, תפירות המושבים, גימור הדמוי עץ היוקרתי, אל לוח המחוונים הדיגיטאלי בעל התצוגה המשתנה (12.3 אינץ') והמסך הגדול במרכז הדשבורד (10 אינץ') אשר מופעל באמצעות שורה של מתגי קיצור דרך בדמות קלידי פסנתר. כל יחד אלה מרכיבים את הגלגול העדכני בפילוסופיית ה-i-Cockpit של פיג'ו. מאז הופיעה זו בשנת 2012 בפיג'ו 208, ה-i-Cockpit התפתחה אל דגמים נוספים בהיצע המותג, בהם ה-2008 SUV, 308 והדורות החדשים של ה-3008 וה-5008 SUV, שלושה דורות של i-Cockpit השאירו את חותמם בדגמי מותג האריה.
מושביו של פיג'ו 508 FASTBACK לא רק נראים מזמינים, אלא חובקים את הגוף ומציעים תמיכות צד רחבות במותניים ובירכיים ומציעים נוחות גבוהה במיוחד בנסיעות ממושכות וקצרות ואף משפרים את תחושת החיבור לרכב בנהיגה מהירה וספורטיבית. מאחור, למרות תצורת הגג המשתפל והודות לבסיס גלגלים ארוך מאוד (280 ס"מ) מרחב המחיה של הנוסעים נדיב במיוחד. יותר מכך, כל אחד מיושבי המושב האחורי נהנים מאותו חיבוק נוח ותומך מהמושב, עם סביבת מחיה יוקרתית, עשירה ומוקפדת.
מסביב לכל נוסעי הרכב ישנם שלל תאי אחסון (בנפח כולל של 38 ליטר), שקעי טעינה, תאורת אווירה (לד) ותאורה אישית (לד) הפועלת בנגיעה קלה. מיד עם סגירת הדלתות והתחלת הנסיעה, קל מאוד להבין כי תשומת לב רבה ניתנה להשקטת כל הרעשים בתא הנוסעים ובידוד יושבי הרכב מהמתרחש מחוץ לרכב. הודות לשימוש בחומרי בידוד מתקדמים, רעשי סביבה, רוח ודרך הועלמו כמעט לחלוטין, כך שניתן לא רק לנהל שיחה נינוחה בתוך תא הנוסעים בכל מהירות נסיעה, אלא אף ליהנות מהצלילים הנקיים שבוקעים ממערכת השמע המתקדמת של FOCAL (ברמת אבזור GT) שתוכננה ליצירת במת סאונד ברמת איכות גבוהה ביותר.
יתרון מבדל נוסף בפיג'ו 508 FASTBACK לעומת כל מתחרותיו מצוי בעובדה שכל גרסאותיו מצוידות במתלים אדפטיביים מבוקרי מחשב. נהג הרכב יכול לבחור מבין שלושה מצבי נהיגה – ספורט, נורמל וקומפורט המשפיעים על תגובות המנוע, תיבת ההילוכים, משקל ההגה וכמובן שיכוך המתלים. במצב 'ספורט' מתחדדות תגובות הרכב, צליל המנוע מתגבר והמתלים מוקשחים כדי לספק תמיכה ואיזון גבוהים לטובת חדות הנהיגה והתחושות. מן העבר השני, מצב 'קומפורט' לוקח את נוחות ונינוחות הנסיעה לקצה, עם השתקה נוספת של צלילי המנוע, משקל קל בגלגל ההגה וכמובן ריכוך מוחשי של מתלי הרכב אשר מייצרים נוחות נסיעה ברמה גבוהה מאוד. מצב 'נורמל' משלב תכונות משני עולמות הקצה ובמינון המתאים בדיוק באמצע.
תחכומה של מערכת המתלים לא נגמר שם, שכן בעזרת מעקב ומדידה של מאות פעמים בשניה ולמרות בחירת המצבים המוגדרים מראש, מערכת המתלים מסוגלת לבצע התאמות נוספות של ריכוך והקשחה בהתאם לתנאי הדרך, מידת הלחץ על המצערת, פעולות ההיגוי, העברות המשקל ועוד כדי להעלות עוד יותר את רף ההתנהגות ואו הנוחות. התוצאה היא שפיג'ו 508 FASTBACK מציע רף גבוה מאוד של חוויית נהיגה ונסיעה חרישית, נעימה ומפנקת לכל אחד מיושבי הרכב. פיג'ו 508 FASTBACK מציע גם תא מטעם גדול מאוד בנפחו – 487 ליטר עם פתח הטענה רחב ובסיס שטוח ועמוק לכל צורך.
שני מנועים, תיבות 8 הילוכים
פיג'ו 508 FASTBACK משלים את חבילת העיצוב, האיכות והייחודיות בשתי יחידות כוח חזקות שמבוססות על מנוע הבנזין טורבו 1.6 ליטר PureTech החדש. לראשונה 180 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 25.5 קג"מ הזמין כבר ב-1,650 סל"ד. באמצעות תיבה עם שמונה הילוכים מבית AISIN והודות למשקל כללי נמוך של 1,420 ק"ג, גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות, תגיע למהירות מרבית של 230 קמ"ש ותצרוך ליטר דלק לכל 18.2 קילומטרים (בהתאם לתקן WLTP) בנסיעה משולבת.
הגרסה השניה, אשר תגיע ברמת GT בלבד, מציעה כבר 225 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 30.6 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד. גם כאן, בעזרת תיבת השמונה הילוכים מבית AISIN תאיץ גרסה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות אל מהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק בנסיעה משולבת תעמוד על 17.2 קילומטרים לליטר.
שתי גרסאות מנועים אלה מצטיינות לא רק בתפוקה גבוהה, אלא גם בזמינותה לכל אורך רצועת הסל"ד ובאופן שהיא מופקת – בחרישיות מופתית, ברמת NVH (Noise, Vibration, Harshness) נמוכה מאוד ועם צריכת דלק נמוכה. מנועי הטורבו של פיג'ו 508 FASTBACK מייצרים דחף משמעותי ויחד עם פעולה מהירה, חלקה ורהוטה של תיבת שמונה ההילוכים מבית AISIN, נוהגי הרכב נהנים מזריזות ותאוצות מידיות. אולם אופי פעולתם של המנוע ותיבת ההילוכים והשידוך המוצלח בניהם, יוצרים גם שיוט נינוח, שקט וחסכוני בכל מהירות נסיעה – בנתיבי האוטוסטרדה או בתוך תחומי העיר, כאשר ההילוך השמיני והגבוה ביותר מציב את המנוע ב-2,000 סל"ד בלבד במהירות 120 קמ"ש.
אבזור עשיר וציוד בטיחות מתקדם
פיג'ו 508 FASTBACK ממשיך לבדל את עצמו ממתחרותיו בקבוצת רכבי הסלון באמצעות אבזור עשיר ורב המוצע בכל אחת משתי רמות האבזור הזמינות – Premium ו-GT: מתלים אדפטיביים מתכווננים אלקטרונית במספר מצבים (נורמל, קומפורט וספורט), בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מיקום במרכז הנתיב, מצלמת חניה אחורית בעלת "מבט על" עם חיישני חניה מובנים וקווי גבולות חניה, מערכת מולטימדיה מלאה מקורית עם 8 רמקולים, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ממשק Apple Carplay, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים ופתחי מיזוג למושבים מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה פנימית, גימור דמוי קרבון בדלתות והקונסולה המרכזית, סופי אגזוז כרום, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' ועוד.
רמת האבזור GT מוסיפה על כל אלה מערכת לחניה אוטומטית במקביל ובניצב, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען עם הנפת הרגל, מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות מצופים באלקנטרה בשילוב עור נאפה מחוממים עם עיסוי בחמישה סגנונות, מערכת שמע FOCAL בהספק 515 וואט עם 10 רמקולים כולל סאב-וופר בתא המטען, פנסים ראשיים Full-Led עוקבי פניה, מצלמת חניה קדמית, חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ', חלונות כהים ושלל נגיעות עיצוב ספורטיביות בגריל הקדמי, המראות, תקרת הרכב ועוד.
רשימת ציוד הבטיחות המקורי ארוכה כמצופה וכוללת שלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות למניעת תאונות, כמובן בנוסף ל-6 כריות אוויר ושלל מערכות עזר לנהיגה, בלימה ואחיזה.
- מערכת התרעה לערנות נהג
- מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה
- מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים
- מערכת בלימת חירום אקטיבית מורחבת
- מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי
- בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה
- מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך
- זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי בהתאם בבקרת השיוט
- התרעה על הימצאות רכב בשטח המת במראות הכוללת תיקוני היגוי