6-5-19
ארגון מנהלי תחבורה זנח את תמיכתו בקציני הבטיחות השכירים
בית המשפט העליון
בשנת 2016 ביקש ארגון "אמת" להצטרף לערעור שהוגש לבית המשפט העליון כ"ידיד בית משפט" ולהביע במסגרתו את עמדתו המקצועית בכל הנוגע לסוגיית אופן העסקת קציני הבטיחות.
במסגרת בקשתו הביע הארגון את עמדתו בעניין זה ובין היתר הבהיר, כי: "כגורם אשר בטיחות אזרחי ישראל עומדת בראשו, ערך הארגון משאל בקרב חבריו לברר את עמדותיהם על נושא זה, וכן ערך שולחן עגול שבו הועלו המסקנות המובאות בבקשה זו.
המשאל שנערך בקרב חברי הארגון, בחן שאלה אחת בלבד: האם יש בהעסקה קבלנית של מנהל בטיחות בתעבורה כדי לפגוע בבטיחות הרכבים.
התשובה, על פי המשאל שנערך בקרב כלל חברי הארגון, היתה חד משמעית:76% מחברי הארגון סבורים כי העסקה קבלנית פוגעת בבטיחות בתעבורה."
ואולם, חרף עמדתם הגורפת של כלל חברי הארגון, 76% מהם כאמור, לפני מספר חודשים פנה ב"כ ארגון אמת אל היועמ"ש של האיגוד וציין בפניו, כי:
"לאור חילופי הגברי בהנהלת מרשתי, מבקשת זו להסתלק ממעמד הידיד ללא צו להוצאות.".
ולנו לא נותר אלא להביע תמיהה ולשאול, האם יש בחילופי גורמי ההנהלה בארגון אמת להצדיק חזרה מעמדתם הגורפת והחד משמעית של כלל חברי הארגון, ולזנוח סוגיה חשובה זו, לאחר שהובעה עמדה והושקעו משאבים.
לטעמנו מדובר בהחלטה לא סבירה, לא מוצדקת וכזו המעלה שאלות קשות וחוסר נוחות.
בברכה,
שמעון סודאי – יו"ר.