2-1-19
מאת: שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות
אני מניח את זה כאן – תשפטו בעצמכם !
בשנה שעברה אלה הדברים הקשים שעלו מדיון בועדת הכלכלה :
מערכת ספונסר 13/08/2017 09:15
מחסור חמור בקציני בטיחות בתעבורה: ”חיי אדם על הכף”
ועדת הכלכלה התכנסה לישיבת פגרה מיוחדת שעסקה בתקנות המסדירות את תפקיד קציני הבטיחות בתעבורה; בתום ישיבה סוערת הודיע היו"ר כבל: הענף פרוץ וצריך לעבור טלטלה .
היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי הענף צריך לעבור טלטלה והוועדה תדאג שאכן כך יקרה. לדבריו, מהדיון עלה כי קיים חוסר בקציני בטיחות ואלה שעובדים בתחום לא עומדים בסטנדרטים שהיינו מצפים מהם.
הוא דרש מנציגי משרד התחבורה להעביר לוועדה, עד תום הפגרה, סקירה מלאה על כל נושא קציני הבטיחות וכן הערכה כמה קציני בטיחות נוספים ידרשו לאחר אישור התקנות.
"לתחושתי בעסק הזה שום דבר לא תפור ויש חורים שחורים גדולים מאוד. אנחנו נטלטל את השוק הפרוץ הזה כי מדובר פה בבטיחות שלנו ובחיי אדם שמוטלים על הכף", אמר.
קרדיט וקישור להודעה- ספונסר : https://www.sponser.co.il/Article.aspx?ArticleId=82454
וראו זה פלא, בדיון שהתקיים לפני יומיים ביום- 31/12/2018 טען משרד התחבורה לפתע פתאום שאין כל מחסור בקציני בטיחות (ללא העברת עובדות ונתונים!!!)
מתי בדיוק בדק משרד התחבורה? כמה חברות ומפעלים אינם עומדים בדרישות החוק למינוי קצין בטיחות ? מי מכתיב את אופי ההחלטות? לאלוהים פתרונים.
לדאבוני כל זה עובר מעל ראש ועדת הכלכלה בלי שאיש במשרד התחבורה יציג נתונים ויתבסס על עובדות אמתיות.
ואם בכל זאת נמסרו חומרים (אולי בסתר..) זכות הציבור לדעת מה הם.
בתוך כך, אזכיר, כי רק בחודש דצמבר האחרון העביר יו"ר הועדה – חה"כ איתן כבל – ביקורת חריפה על משרד התחבורה על אי מסירת נתונים, דבר שהוביל להחלטה שלא לקבל החלטה
בעניין צורת ההעסקה. והמבין יבין.
על רקע זה, נותר לנו להבין כי מה שאושר בסופו של דבר אלה החורים השחורים , בעוד חיי אדם הפכו בישראל להפקר.
חברים, בנסיבות אלה, מובן שמלאכה רבה עוד לפנינו. לא נשתוק ולא נשקוט עד שהצדק ייצא לאור.
שימו לב, בצירוף מקרים מפתיע ומדהים, דווקא שר העבודה חה"כ חיים כץ, השכיל להבין והואיל לתקן את צורת ההעסקה של מפעילי המנופים.
כן כן.. ממש ברגע האחרון, חייב להעבירם להעסקה ישירה – למען הבטיחות!!
המאבק בהפקרות :
אופן ההעסקה של מנופאים אושר סופית: מנופאים יועסקו רק ישירות או דרך חברה מורשה. החוק החדש ימנע הפעלת עגורנים על ידי מפעילים מחברות לא מקצועיות, שלא עברו כל אישור או פיקוח |
אייל בן ראובן: "צעד חשוב להעלאת תרבות הבטיחות בבנייה בארץ" מאת ניצן צבי כהן עדכון אחרון: 31.12.2018, 17:15
בזמן הקרוב הנהלת האיגוד בראשותי תשקול מהלכים נוספים להאיר באור חזק את אותם חורים שחורים מבלי שאף גורם התייחס אליהם עד כה ברצינות,
שכן נתונים ועובדות יש למכביר – אמתיים לחלוטין. נתונים שזועקים לשמיים.
מכל מקום, לא מדובר בדבר חדש. ראו מה קרה לוועדת זליכה בחוק שירותי רכב, ראו מה קורה עם שאר ארגוני התחבורה שתכליתם מקצוענות ובטיחות כאחד .
ואתם חברים ואזרחים זכרו, שחוץ מביטחון נחוצה גם בטיחות בחיי היום יום שלכם, ואנו רוצים מנהיגים, שזו, חשובה להם לא פחות.
כאלה שלא יודעים רק להפריח לאוויר סיסמאות והבטחות ריקות מתוכן.
אז… כשתגיעו לקלפי – עצרו לרגע אחד, חשבו היטב, ואז עשו את ההחלטה הנכונה למען ילדינו ולמען הדורות הבאים.