29-10-14
אירוע האקת'ון ראשון מסוגו בתחום הרכב, שהובילה TITC (מרכז המידע הטכנולוגי של טויוטה) נחתם בהצלחה רבה בתל-אביב. במסגרת האירוע, שהוקדש בעיקר ליישומי ביג דאטה ברכב ואפליקציות לסמארטפונים, מסר Yu Nagata, חוקר בכיר ממחלקת הפיתוח והתכנון האסטרטגי – TOYOTA Info Technology Center:
"טויוטה בחרה להגיע לישראל בשל המיקום האסטרטגי שלה בין אירופה לאסיה, האוכלוסייה המגוונת והרב תרבותית וכמובן בשל היותה מובילה בתחומי ידע וחדשנות. כל אלו יוצריםIT ECO-SYSTEM ייחודי. התרשמנו מכך שהישראלים באים לא רק עם רעיון מקורי מוכן, אלא עם גישה עסקית ומודל עסקי. החשיבה על החזר ההשקעה ((ROI כבר מהשלב הראשוני של פיתוח המוצר היא ייחודית לישראל. ביפן, לדוגמא, הרעיונות מאוד טובים ואיכותיים אך בד"כ חסרים את ה-business model שראינו כאן בישראל."
באופן מסורתי TITC נהגה לפתח טכנולוגיות חדשנות בתחום מערכות מידע בתוך טויוטה עצמה, אולם מתוך הבנת החשיבות ורצון להעניק ערך אמיתי ורלוונטי למשתמשים, המגמה כעת היא לפעול במקביל גם מחוץ ליפן.
בהתייחס לטכנולוגיית ה- Connected Car, ציין מר Nagata כי בעבר טכנולוגיה זו נתפסה כצורך רק עבור דגמים יוקרתיים. ההבנה כיום היא כי יש לשתף נתוני ביג דאטה גם בדגמים הפופולריים של המכוניות, כולל מכוניות בינוניות וקטנות.
פיתוח של תחום הביג דאטה ברכב, כלומר היכולת לאסוף מגוון רחב של נתונים בהם: הדלקת אורות, שימוש בבלמים ונתוני דרך, ממקור אחד מרכזי, מאפשר להבין טוב יותר את שימושי הרכב ומאפייניו ולהביא לנסיעה יעילה יותר. לכן טויוטהITC מקדישים יותר ויותר מאמצים בתחום זה. האירוע שהתקיים בישראל הוא חלק ממאמצי החברה לפתח רעיונות חדשניים כיצד לעצב את אותם נתונים ולקדם את הפיתוח.
חוקרי TITC שיתפו בשלושת עמודי התווך של אסטרטגיית פיתוח טכנולוגיות המידע של הרכב העתידי:
1. Software Stand's Alone– המטרה העיקרית של טויוטה בהקשר זה היא לאפשר לתוכנה לפעול כמשתנה בלתי תלוי, כלומר הרכב עצמו יהיה בעל התשתית. לדוגמא: בתוכנות ניווט שונות ישנם מקרים שבהם אין קליטה בשל התלות בקליטה הסלולרית.
2. שילוב בין תוכנה ומידע מהרכב (Car information and hardware): כיום, רכב הינו אמצעי תחבורה להגעה ממקום למקום, מנקודהA ל-B , כאשר לנקודהC ממשיכים ברגל או באמצעי תחבורה אחר. טויוטה שואפת ליצור קשר בין מחשוב לביש לבין הIT – כלומר קשר רציף והמשכי, שיוכל לשפר את חווית משתמשי הדרך.
3. שירותים מבוססי ביג דאטה: טויוטה מחפשת לספק שירותים טובים יותר לא רק למשתמשי הרכב אלא גם לקהילה, לרשויות המקומיות ולגורמי ממשלה, למשל נתוני זמן אמת על הפקקים, איכות נסיעה ועוד. כך, שימוש בנתונים על עומסי תנועה יכול לסייע בפעילות לצמצום זיהום אויר, התמודדות עם בעיות חניה, עומסים בכבישים ועוד. עבור טויוטה היכולת לספק שירות בקנה מידה רחב שיטיב עם כלל הציבור היא משימה ואסטרטגית.
במקום הראשון באירוע זכתה קבוצת Traffic Lightאשר שואפת לפתח מפת רמזורים כלל עולמית בהתבסס על נתונים מהרכב לשם ייעול הנהיגה ושימוש חכם יותר בדרך.
במקום השני זכה צוות T-NET אשר שואף ליצורDNA Driver – על בסיס מידע מגיע ממאגרי המידע של טויוטה ומכל המוסכים המורשים שלה ויוצרת אפליקציית מובייל הכוללת מערכת המדריכה את הנהג כיצד לנהוג נכון וחכם יותר.
במקום השלישי זכה צוות Nooly. אשר פיתחו מערכת חיזוי מזג אוויר בתא שטח קטן כך שתינתן תחזית מדויקת בסביבה הקרובה של הרכב. המערכת שואפת לתת חיזוי מדויק ברמה של מטר עלך מנת לסייע לנהג לפעול באופן הטוב ביותר בתנאי מזג אוויר משתנים.
לסיכום האירוע ציין מר Yu Nagata: "טויוטה רוצה להודות לכל המשתתפים באירוע ומברכת את הזוכים. המטרה שלנו הייתה להיחשף ליכולת הקיימת בישראל לסייע בפיתוחים עתידיים, וההתרשמות שלנו מיכולות אלו הייתה טובה מאוד. לאור זאת, יש סבירות לקיים גם בשנה הבאה אירוע נוסף בישראל. מטרתנו היא קבלת רעיונות לפיתוחים ייחודיים, לטובת השגת המטרות של חברת טויוטה".
האירוע נערך בשיתוף פעולה ייחודי בין מרכז המידע הטכנולוגי של טויוטה (TITC(, סמוראי אינקובייט (Samurai Incubate( ומרכז החדשנות היפנית בישראל (Japan Innovation Center in Israel) המקדם שיתוף פעולה בין יפן וישראל בתחומי הטכנולוגיה. בנוסף, סייעו לאירוע חברתBNC SYSTEMS בראשות המנכ"ל עודד גוטנברג, וחברת ZAG LAW שתעניק ייעוץ משפטי לקבוצה המנצחת.
המארגנים, לצד חברת טויוטה, ישמחו לעמוד בקשר עם משתתפים פוטנציאלים לקראת האירוע הבא בישראל. japaninnovationcenter.com,
אירוע האקת'ון ראשון מסוגו בתחום הרכב, שהובילה TITC (מרכז המידע הטכנולוגי של טויוטה) נחתם בהצלחה רבה בתל-אביב. במסגרת האירוע, שהוקדש בעיקר ליישומי ביג דאטה ברכב ואפליקציות לסמארטפונים, מסר Yu Nagata, חוקר בכיר ממחלקת הפיתוח והתכנון האסטרטגי – TOYOTA Info Technology Center:
"טויוטה בחרה להגיע לישראל בשל המיקום האסטרטגי שלה בין אירופה לאסיה, האוכלוסייה המגוונת והרב תרבותית וכמובן בשל היותה מובילה בתחומי ידע וחדשנות. כל אלו יוצריםIT ECO-SYSTEM ייחודי. התרשמנו מכך שהישראלים באים לא רק עם רעיון מקורי מוכן, אלא עם גישה עסקית ומודל עסקי. החשיבה על החזר ההשקעה ((ROI כבר מהשלב הראשוני של פיתוח המוצר היא ייחודית לישראל. ביפן, לדוגמא, הרעיונות מאוד טובים ואיכותיים אך בד"כ חסרים את ה-business model שראינו כאן בישראל."
באופן מסורתי TITC נהגה לפתח טכנולוגיות חדשנות בתחום מערכות מידע בתוך טויוטה עצמה, אולם מתוך הבנת החשיבות ורצון להעניק ערך אמיתי ורלוונטי למשתמשים, המגמה כעת היא לפעול במקביל גם מחוץ ליפן.
בהתייחס לטכנולוגיית ה- Connected Car, ציין מר Nagata כי בעבר טכנולוגיה זו נתפסה כצורך רק עבור דגמים יוקרתיים. ההבנה כיום היא כי יש לשתף נתוני ביג דאטה גם בדגמים הפופולריים של המכוניות, כולל מכוניות בינוניות וקטנות.
פיתוח של תחום הביג דאטה ברכב, כלומר היכולת לאסוף מגוון רחב של נתונים בהם: הדלקת אורות, שימוש בבלמים ונתוני דרך, ממקור אחד מרכזי, מאפשר להבין טוב יותר את שימושי הרכב ומאפייניו ולהביא לנסיעה יעילה יותר. לכן טויוטהITC מקדישים יותר ויותר מאמצים בתחום זה. האירוע שהתקיים בישראל הוא חלק ממאמצי החברה לפתח רעיונות חדשניים כיצד לעצב את אותם נתונים ולקדם את הפיתוח.
חוקרי TITC שיתפו בשלושת עמודי התווך של אסטרטגיית פיתוח טכנולוגיות המידע של הרכב העתידי:
1. Software Stand's Alone– המטרה העיקרית של טויוטה בהקשר זה היא לאפשר לתוכנה לפעול כמשתנה בלתי תלוי, כלומר הרכב עצמו יהיה בעל התשתית. לדוגמא: בתוכנות ניווט שונות ישנם מקרים שבהם אין קליטה בשל התלות בקליטה הסלולרית.
2. שילוב בין תוכנה ומידע מהרכב (Car information and hardware): כיום, רכב הינו אמצעי תחבורה להגעה ממקום למקום, מנקודהA ל-B , כאשר לנקודהC ממשיכים ברגל או באמצעי תחבורה אחר. טויוטה שואפת ליצור קשר בין מחשוב לביש לבין הIT – כלומר קשר רציף והמשכי, שיוכל לשפר את חווית משתמשי הדרך.
3. שירותים מבוססי ביג דאטה: טויוטה מחפשת לספק שירותים טובים יותר לא רק למשתמשי הרכב אלא גם לקהילה, לרשויות המקומיות ולגורמי ממשלה, למשל נתוני זמן אמת על הפקקים, איכות נסיעה ועוד. כך, שימוש בנתונים על עומסי תנועה יכול לסייע בפעילות לצמצום זיהום אויר, התמודדות עם בעיות חניה, עומסים בכבישים ועוד. עבור טויוטה היכולת לספק שירות בקנה מידה רחב שיטיב עם כלל הציבור היא משימה ואסטרטגית.
במקום הראשון באירוע זכתה קבוצת Traffic Lightאשר שואפת לפתח מפת רמזורים כלל עולמית בהתבסס על נתונים מהרכב לשם ייעול הנהיגה ושימוש חכם יותר בדרך.
במקום השני זכה צוות T-NET אשר שואף ליצורDNA Driver – על בסיס מידע מגיע ממאגרי המידע של טויוטה ומכל המוסכים המורשים שלה ויוצרת אפליקציית מובייל הכוללת מערכת המדריכה את הנהג כיצד לנהוג נכון וחכם יותר.
במקום השלישי זכה צוות Nooly. אשר פיתחו מערכת חיזוי מזג אוויר בתא שטח קטן כך שתינתן תחזית מדויקת בסביבה הקרובה של הרכב. המערכת שואפת לתת חיזוי מדויק ברמה של מטר עלך מנת לסייע לנהג לפעול באופן הטוב ביותר בתנאי מזג אוויר משתנים.
לסיכום האירוע ציין מר Yu Nagata: "טויוטה רוצה להודות לכל המשתתפים באירוע ומברכת את הזוכים. המטרה שלנו הייתה להיחשף ליכולת הקיימת בישראל לסייע בפיתוחים עתידיים, וההתרשמות שלנו מיכולות אלו הייתה טובה מאוד. לאור זאת, יש סבירות לקיים גם בשנה הבאה אירוע נוסף בישראל. מטרתנו היא קבלת רעיונות לפיתוחים ייחודיים, לטובת השגת המטרות של חברת טויוטה".
האירוע נערך בשיתוף פעולה ייחודי בין מרכז המידע הטכנולוגי של טויוטה (TITC(, סמוראי אינקובייט (Samurai Incubate( ומרכז החדשנות היפנית בישראל (Japan Innovation Center in Israel) המקדם שיתוף פעולה בין יפן וישראל בתחומי הטכנולוגיה. בנוסף, סייעו לאירוע חברתBNC SYSTEMS בראשות המנכ"ל עודד גוטנברג, וחברת ZAG LAW שתעניק ייעוץ משפטי לקבוצה המנצחת.
המארגנים, לצד חברת טויוטה, ישמחו לעמוד בקשר עם משתתפים פוטנציאלים לקראת האירוע הבא בישראל. japaninnovationcenter.com,