9-6-14
משרד התחבורה ממשיך להמליץ על הרחבת הפיקוח של משרדים עצמאיים על ציי משאיות ואוטובוסים למרות שאנשי משרד התחבורה עצמם העלו בבדיקות מתמשכות כי מספר התקלות שנתגלו ברכבים כבדים המפוקחים ע"י משרדי קבלן הינו כפול ויותר מאשר ברכבים כבדים המפוקחים ע"י קציני בטיחות שכירים המועסקים ישירות ע"י בעלי חברות ההסעה/תובלה.
בנוסף נחשף היום כי צוות לבדיקת סוגיה זו, שמינה מנכ"ל משרד התחבורה עצמו, עוזי יצחקי, בראשות אלוף במיל' עמי סגיס, הגיעה אף הוא למסקנה כי העסקת קציני בטיחות באמצעות משרדי קבלן הינה סכנה בטיחותית חמורה ולכן ממליצה לאסור פיקוח על משאיות ואוטובוסים על ידי משרדי הקבלן.
עם זאת, דבר עבודת הצוות לא הובא לידיעת חברי ועדת הכלכלה. במשרד התחבורה טענו כי לא הביאו את מסקנות הצוות בתואנה כי טרם סיים את עבודתו.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, חבר בצוות סגיס, הביע את מורת רוחו במהלך הדיון: "לא יתכן כי המנכ"ל ממנה ועדה לבדיקת הנושא וכשמתקבלות מסקנות כי העסקת משרדי קבלן הינה מחדל בטיחותי חמור, אין המנכ"ל מביא אותן בפני ועדת הכלכלה. איך ועדת הכלכלה יכולה לגבש החלטות כאשר לא מונחים לפניה הנתונים החשובים של ועדת סגיס?".
לעיון בהודעה לעיתונות על הדיון בועדת הכלכלה – לחץ כאן
להאזנה לכתבה בנדון ששודרה בגלי צה"ל – לחץ כאן
לעיון בכתבה בנדון שפורסמה במעריב – לחץ כאן
לעיון בכתבה נוספת שפורסמה במעריב – לחץ כאן