21-9-14
גורלם של קציני הבטיחות המועסקים באלפי מפעלים ומוסדות, יוכרע היום. וועדת הכלכלה: תחליט אם מעסיקיהם יחויבו להעסיק אותם כעובדים שכירים, או שיוכלו לשכור את שירותיהם כפרילאנסרים במעמד ארעי. קציני הבטיחות טוענים: שינוי דפוס ההעסקה יגביר את הסיכון לתאונות דרכים.
זו הכותרת של כתבה שהתפרסמה היום ב-YNET.
הכנסו לכתבה בקישור המצורף : https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4572735,00.html
נקודה חשובה למחשבה – ההבדל הגדול בין קצין בטיחות המועסק על ידי קבלן –לבין קציני הבטיחות המועסקים ע"פ חוק .
ההבדל ברור היות ואנו עובדים בחברות מסדורות בהם יש פיקוח ובקרה על עבודתינו –אנו מכירים את מחזיק הרכב והנהגים ואת בני המשפחה המורשים לנהוג ברכב .
בנוסף בכל חברה יש הנהלה ומנכ"ל שמכיר מקרוב את קצין הבטיחות ,לכל קצין בטיחות יש מנהל ישיר.
כל חברה שמכבדת את עצמה מציבה "יעדי בטיחות" – הורדת עקומת ת.ד והפגיעות ברכב לצד יעדים לחיסכון בעלות דלק ועוד. ואלו רק שתיים מהמטלות שכל קצין בטיחות שכיר שותף לה.
בחברות ציבורית וממשלתיות קיים מבקר פנים שבוחן את עבודת קצין הבטיחות השכיר ותפקודו – האם כל זה קיים אצל עובדי הקבלן ?
תגובתכם מאד מאד חשובה להצלחת מאבקינו. הגיבו והשפיעו. הגיבו גם באתר וגם בדף הפייסבוק שלנו.
היום זה מבחן לכל קציני הבטיחות.
שיהיה לנו בהצלחה.
שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה