איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

סיכום יום עיון בגינרגי-מעבר לטעינה חשמלית 13.02.24

חב' ג'ינרג'י –  תכנון מעבר לצי רכב חשמלי

כנס חשוב ובעל ערך מקצועי גבוה במיוחד בנושא תכנון מעבר לצי רכב חשמלי, נערך על ידי הנהלת חברת ג'ינרג'י Gnrgy מגבעתיים, לחברי איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. את דברי הפתיחה והצגת תחומי פעילות החברה נשא רן אלויה – שותף ומנכ"ל החברה; שמעון סודאי – יו"ר איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה בישראל מסר את הערכתו ותודתו בשם האיגוד להנהלת ג'ינרג'י על היוזמה, האירוח וקבלת הפנים הלבבית; אריק נאמן סמנכ"ל מכירות וגיא מוטולה מנהל מכירות B2B הרחיבו בהרצאותיהם את מאפייני תכנון המעבר לצי רכב חשמלי; ורפ"ק אביה בן זקן הציג את הצלחת משטרת ישראל בהטמעת כלי רכב חשמליים ותשתיות טעינה בארגון.

שמעון סודאי הזכיר, כמו בכל ההזדמנויות הקודמות של פגישות מקצועיות שנערכו עם קציני הבטיחות, מאז אירועי השבת השחורה ב- 7.10.2023, את חברי האיגוד ובני משפחותיהם ששילמו בחייהם, נפצעו ונלקחו בשבי. לדבריו, עצם כניסת מכוניות חשמליות לישראל מציב אתגר למדינה בכל הקשור לייצור החשמל, והביקוש שיעלה בכל שנה. ידוע שמשק החשמל אינו יכול לתת מענה מלא, וזאת הסיבה שמדרבנת למצוא פתרונות ייחודיים כמו של חברת ג'נסל שהיא הסנונית הראשונה בתחום. כמו כן, נוסיף את אפשרויות ניהול חניה חכם, שנותן פתרון יעיל לבתים רבי-קומות.

חברת ג'ינרג'י היא ספק פתרונות ושירותי טעינה מוביל בישראל. היא הוקמה בשנת 2008, מעסיקה 120 עובדים, היקף מכירותיה OEM הן מעל ל- 30,000 וביצעה עד כה מעל ל- 36,000 התקנות. הייצור כולו כחול-לבן, והפיתוח בסיוע 40 מהנדסים מתבצע – בארץ, בספרד ובהודו. הסגמנטים נועדו ללקוחות פרטיים ויבואנים, במתן פתרונות טעינה בבנייני מגורים, משרדים, רשת טעינה ציבורית, מכירת אנרגיה וניהול טעינת אוטובוסים. בין לקוחותיהם העסקיים ניתן למנות את מוסדות הממשלה, עיריות, מפעילי תחבורה וציי רכב. החברה מייצאת את מוצריה גם לאיטליה, הונגריה, גרמניה, דנמרק וספרד.

בכנס המקצועי הציגו מנהלי חברת ג'ינרג'י את הטריפל המנצח שלהם לעסקים, הכולל: עמדות טעינה AC זרם ישר המסופקים לממיר הפנימי של הרכב שמעביר זרם ישר לסוללת החשמל, ו-DC זרם חילופין מ- 30 עד 180 קילו-וואט – שבו המטען נמצא מחוץ לרכב  ומספק זרם ישר ישירות לסוללה; יעוץ, תכנון והקמת תשתיות חשמל עצמאיות; ומערכת ניהול מתקדמת לשליטה ולבקרה. מומחי חברת ג'ינרג'י נותנים מענה כולל בתכנון הקמת אתרי טעינה ללקוחות, הכנת תשתיות טעינה מותאמות לצרכים, התקנות בבתי העובדים ועוד. עוד נחשפנו לשלושת סוגי עמדות הטעינה בהתאם לתקן הבינלאומי וכיצד מחשבים את זמן הטעינה האופטימלי.

גישה לפורטל מערכת הניהול המתקדמת VEGA מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות ניהול ובקרה, המיועדת למשתמש הקצה לתפעול לניהול ולמעקב על פי ההרשאות: ניהול כל אירועי הטעינה בחברה על ידי מנהל צי הרכב בזמן אמת; הפקת דו"חות שימוש על ידי המשתמש; ריכוז צריכת החשמל של כל משתמש בחלוקה לצריכה בבית, במשרד ובעמדות ציבוריות; ניהול גביה ומורשים באתרי החברה עבור עובדים, אורחים ומורשים; רשת טעינה וירטואלית עבור אתרי החברה; מערכת ניהול עומסי טעינה באתרי החברה; ואפליקציית Gnrgy Go עבור משתמש הקצה.

הוצגו בפנינו נתונים על רשת הטעינה הפרטית הגדולה בישראל, הכוללת מעל ל-40 תחנות משטרה עם עשרות עמדות טעינה DC , ומאות עמדות טעינה AC.  עבור השוטרים בוצעה אינטגרציה עם אפליקציה ייעודית למשטרה באמצעות צוותי פיתוח פנימיים של חברת ג'ינרג'י. כל המתקינים ומומחי הטעינה שהתקינו את המערכות הם עובדים שכירים בחברת ג'ינרג'י. כל העמדות הן חכמות עם מונה ומודם, המאפשרים קישוריות סלולרית לביצוע אינטגרציה עם מערכת הניהול והאפליקציה. נציג ג'ינרג'י פירט את האחריות המקיפה שניתנת ע"י החברה בהתקנה, עמדה, תוכנה ותפעול.

רפ"ק אביה בן זקן – מנהל תחום תכנון והתייעלות במשטרת ישראל, הציג נתונים על כמות כלי הרכב שמיועדים למבצעים, מנהלה וצמודים לקצינים ב-3,000 יחידות, ב-24 מחוזות ואגפים וב-300 מבנים. במשטרה ישנם בשימוש 156 דגמי רכב שונים. המוטו הוא משטרה ירוקה, חדשנית וחסכונית. המהפכה הירוקה במשטרה מקבלת החלטות מבוססות נתונים DATA, המנתחת ישימות, בדיקות ואילוצים של טווחי נסועה וזמני נסועה ביממה. ניהול הפרויקט מתחיל בתכנון ניסוי בבחירת תחנות ומגזרים, השפעת דיגומים, תחזוקה, חירום וניהול סיכונים. בהמשך יוצאים למכרזים להתקנת עמדות טעינה.

התהליך ממשיך בבחינה הנדסית של תשתיות להתקנת עמדות טעינה ושקעי טעינה ושקעי הטענה במתקני משטרה. לאור הנתונים מוקצים תקציבים לפיילוט, רכש עמדות הטענה והתאמת תשתיות. ליווי הניסוי מחייב ניפוק רכבים, הערכת מצב ואיסוף נתונים. רק בסוף התהליך מבוצע סיכום הניסוי. הכנסת מכוניות חשמליות למשטרה היא מואצת ועד לשנת 2030 כל הדגמים החדשים יהיו חשמליים. עושים זאת באמצעות התאמת התשתיות לניהול עומסי חשמל; טכנולוגיה לניהול טורים והמלצות טעינה; ניהול צי הרכב ושיפור טווחי הנסיעה בהיצע דגמים חדשים נוספים.

הייעד המשטרתי לשנת 2024 הוא 500 רכבים חשמליים ו-650 עמדות טעינה. המטרה היא התייעלות טכנולוגית, הערכות ולמידה מהנעשה בעולם, עמידה ביעדי הרכש של הממשלה וסביבה ירוקה להפחתת זיהום אוויר. על פי הערכה צפוי חיסכון שנתי של כ-6.7 מיליון ₪. מרכיבי ההצלחה היא בראיית השוטר כלקוח והענקת חווית משתמש בפריסת התשתיות המהירות והרגילות, זמינות עמדות, ניווט אליהן ויכולת פינוי העמדה. הוצגו הדגמים החשמליים שבשימוש המשטרה, זמן טעינה ממוצע בשעות לטעינה, התפלגות זמני הטעינה, סקר שביעות רצון בשימוש ברכב חשמלי לעומת רכב "רגיל", חווית נהיגה ושביעות רצון מנגישות מערכות טכנולוגיות של בעלי רכבים צמודים.

** כל חבר איגוד שלקח חלק ביום העיון קיבל קובץ אקסל כולל נוסחה מובנית לבדיקת החסכון במעבר לרכב חשמלי .

*** חבר שלא עלה בידו להשתתף ביום העיון בחב' ג'ינרגי ומעוניין בקיום מועד נוסף, במתכונת דומה לזו שבהזמנה הרצ"ב – מוזמן להעביר בקשתו למשרד האיגוד באמצעות כתובת המייל :  igudkb@igudkb.co.il

כלי נגישות