16-8-12
מבדיקת תאונות עם נפגעים בהן אוטובוסים שפנו שמאלה פגעו בהולכי רגל שחצו משמאל לימין ביחס לכיוון נסיעת האוטובוס עולה כי על השמשות השמאליות, שלצד הנהג, הותקנו וילונות צד שבעת התאונה הוסטו באופן שחסם את שדה הראייה של הנהג.
_________________________________________________________
להלן מכתבו של ג'קי לוי – מנהל תחום קציני בטיחות,בנדון:
14 באוגוסט 2012
לכבוד:
קצין בטיחות בתעבורה
הנדון: הגבלת שדה הראייה דרך השמשות שלצד הנהג – אכיפה משטרתית
1. לאחרונה נחקרו תאונות עם נפגעים בהן אוטובוסים שפנו שמאלה פגעו בהולכי רגל שחצו משמאל לימין ביחס לכיוון נסיעת האוטובוס.
2. מחקירת התאונות התברר כי על השמשות השמאליות, שלצד הנהג, הותקנו וילונות צד שבעת התאונה הוסטו באופן שחסם את שדה הראייה של הנהג.
3. להזכירכם, תקנה 27(ד) אוסרת נהיגה ברכב שבו הוגבלה בכל אופן שהוא, למעט הגבלה זניחה, יכולתו של הנהג לראות את הדרך והתנועה בה מן השמשה הקידמית, או מהשימשה האחורית, או מהשמשות שליד המושבים הקידמיים.
4. אדגיש ואציין כי בימים אלה יוצאת משטרת ישראל במבצע אכיפה לנושא זה ועל כן אבקש תשומת ליבך לנושא כמו גם העברת המסר לנהגי החברה.
ב ב ר כ ה ,
ג'קי לוי
מנהל תחום קציני בטיחות