איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ישראל מתקרבת ליעד של מתחת ל-300 הרוגים בתאונות דרכים

5-11-12
משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות הדרכים, עומד ביעד המקורי של התכנית הלאומית להגברת הבטיחות וצמצום תאונות הדרכים, כפי שנקבע בשנת 2005. כך הודיע היום שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, בדיון שנערך היום בממשלה, במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים.
 
מתחילת השנה ועד היום נהרגו 240 בני אדם, לעומת 331 בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בירידה של כ- 30%. שר התחבורה ציין, כי ישראל מתקרבת ליעד המקורי של מתחת ל-300 הרוגים עד לשנת 2015 ונראה כי אנו יכולים לאמץ יעד אתגרי יותר, של מתחת ל- 280 הרוגים עד שנת 2015, שימקם את ישראל בין המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים.
 
מדובר באחד ההישגים החשובים של הממשלה. לדבריו, בארבע השנים האחרונות ירד מספר ההרוגים בתאונות דרכים בכ-20% בממוצע, לעומת ארבע השנים שקדמו להן וזאת הודות לתקציבים חסרי תקדים שהושקעו בשנים האחרונות בעיקר בתשתיות הכבישים וכן בחינוך ובהסברה.
 
לפני מספר חודשים, אימץ השר כץ תכנית רב שנתית חדשה להגברת הבטיחות ולצמצום תאונות הדרכים לשנים 2013-2020. התוכנית שגובשה על ידי ד"ר יעקב שיינין ואושרה לאחרונה על ידי השר כץ כוללת את חיזוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, באמצעות שינוי המבנה הארגוני והתפעולי שלה. לדברי שיינין השינוי המבני נועד לאפשר לרשות למלא את מכלול תפקידיה ביעילות ומקצועיות.  
 
התכנית הלאומית משלבת בין מגוון האמצעים וכוללת שמונה תחומי פעילות עיקריים: אכיפה, ענישה וחקיקה, תשתיות עירוניות, תשתיות בינעירוניות, בטיחות וטכנולוגיות רכב, חינוך והכשרת הנהג, פינוי חילוץ והצלה והסברה.
 
דגש מיוחד ניתן בתכנית לאוכלוסיות, הנמצאות בסיכון גבוה, ביחס לשאר האוכלוסייה. מדובר בחמישה מגזרים עיקריים: המגזר הערבי, תוך מתן דגש לילדים; הולכי רגל קשישים; רוכבי אופנועים; נהגים צעירים ורוכבי אופניים.
 
בנושא האכיפה מציעה התכנית להקצות 160 מיליון שקלים בשנה, שישמשו, בין השאר, לרכישה והפעלה של 300 ניידות תנועה נוספות, על ציודן, כך שמספר הניידות הפעילות של משטרת התנועה יעמוד על 450.
 
לצורך הפעלת הניידות החדשות יגויסו אלף סטודנטים לפחות שישמשו כשוטרים באגף התנועה של המשטרה. סטודנטים אלה יועסקו בשלוש משמרות, 24 שעות ביממה.

בתחום התשתית העירונית, יוקם ברשות אגף עירוני שיעקוב אחר הטיפול השוטף בבטיחות העירונית, בכל הרשויות המקומיות, ויזהה רשויות בהן קיימות בעיות בטיחות חמורות. הרשות הלאומית תכין מאגר מעודכן ודינאמי של כל הכשלים, בקטעי הכבישים העירוניים ותאמוד את עלויות התיקונים.
 
חטיבת החינוך וההסברה ברשות תהיה אחראית לתכניות חינוך, בתחומים שבהם יזוהו נורמות התנהגות מסוכנות. דגש מיוחד יינתן לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהיגה "בריונית", מהירות מופרזת, היסח דעת, חגורות בטיחות וציות לתמרורים.
 
הרשות הלאומית תפעל בשיתוף משרד החינוך לשילוב לימודי הנהיגה והבטיחות בדרכים בתכנית הלימודים של בתי הספר התיכוניים והכללתם במסגרת מבחני הבגרות, בסוף כיתה י'. הצלחה במבחן תהיה תנאי ללימוד הנהיגה המעשי. לצורך כך יוקצה תקציב ייעודי של עד 50 מיליון שקלים בשנה.

הערת המערכת: השר כץ ציין ובצדק סיבות לירידה במספר ההרוגים. חבל רק שהשר שכח לציין כי גם לקציני הבטיחות חלק בלתי מבוטל בירידה במספר ההרוגים. אין ספק כי הניהול המיקצועי של הנהגים ומאות אלפי רכב בציים של החברות והמוסדות במדינה, יש בו תרומה משמעותית במלחמה בתאונות הדרכים.

כלי נגישות