12-12-10
ממשלת ישראל הטילה היום על משרד התחבורה לקדם את פיתוחה של מערכת להסעת המונים במטרופולין תל-אביב, ואת הקמת פרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב זאת בעקבות ביטול הסכם הזיכיון עם זכיינית הרכבת הקלה.
פרויקט הרכבת הקלה הינו פרויקט בעל חשיבות לאומית, ולאחר תקופה ארוכה שבה נעשה ניסיון לבצע את הפרויקט באמצעות זכיין החליטה היום הממשלה על ביצוע תקציבי של הפרויקט באחריות משרדי האוצר והתחבורה, והקצתה לפרויקט כ-11 מליארד שקל. חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) נבחרה לשמש כזרוע הביצוע להקמת "הקו האדום".
"הקו האדום" ינוע בין הערים פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו ובת ים. אורך הקו כ-22 ק"מ ולאורכו מתוכננות 31 תחנות, 21 מהן על פני הקרקע ו-10 מהן מתחת לפני האדמה.
"הקו האדום" ינוע בין הערים פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו ובת ים. אורך הקו כ-22 ק"מ ולאורכו מתוכננות 31 תחנות, 21 מהן על פני הקרקע ו-10 מהן מתחת לפני האדמה.
המדינה תקדם את הפרויקט בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות הנוגעות בדבר, שלהן תפקיד מרכזי במימושו.
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר: "ביצוע הפרויקט במימון תקציבי יבטיח כניסה מהירה לשלב הביצוע בשטח ומימוש הפרויקט בהקדם האפשרי לטובת תושבי מטרופולין תל-אביב. בהחלטה היום מכירה ממשלת ישראל בפרוייקט כאתגר לאומי המחייב התגייסות של כלל המערכות לטובת מימושו ".
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, ציין כי מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב הוא הפרויקט החשוב ביותר בתחום התחבורה בישראל. "לצערי מימושו התעכב עד כה והחלטת הממשלה שאותה הובלתי הינה צעד חשוב וחיוני בהוצאתו לפועל של הפרויקט הגדול ביותר בתולדות המדינה" הוסיף כץ.
אין ספק כי לפרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן חשיבות עליונה בפתרון בעיות התחבורה הקשות וההתנידות המסורבלת באיזור. הפרוייקט נמצא כבר עתה בפיגור רב וכל שנשאר הוא להווכח אם אכן חברה ממשלתית יכולה להרים פרוייקט בסדר גודל כזה בלוח זמנים סביר.
שנת 2017 היא השנה שעל פי התכנון בה אמורה לנוע הרכבת הראשונה.
האמנם? ימים יגידו