4-4-11
שנת 2010 נחשבה לשנת שיא כל הזמנים במכירת מכוניות חדשות. לאור מספר המכוניות שנמכרו מתחילת השנה, נראה כי אם "שגעון המכירות" יימשך בקצב הנוכחי הרי ש-2010 תזכר כ"מעוטת יכולת" בהשוואה לשנת זו.
בינואר נמכרו 20,769 מכוניות חדשות, בפברואר נמכרו "רק" 18,479 מכוניות ובמרץ נמכרו 24,041 מכוניות חדשות.
בהנחה כי הגאות המתמשכת במכירת מכוניות חדשות משקפת את המצב הכלכלי במשק, נדמה כי המצב אינו כל כך גרוע כפי שיש המנסים לתאר אותו.
הגאות אינה במכירת מכוניות פאר אלא במכוניות הנרכשות ע"י מעמד הביניים.
את צמרת טבלת המכירות כבשה החודש יונדאי שמכרה 8014 מכוניות מתחילת השנה, אחריה נמצאת מזדה עם 7673 מכוניות וסוגרת את שלישית המובילים טיוטה עם 6118 מכוניות חדשות.
במקום הרביעי ניצבת קיה 4,227, במקום החמישי שברולט 3,446, במקום השישי פולקסוואגן 3,310, במקום השביעי סזוקי 3,274, במקום השמיני פורד 2,632, במקום התשיעי סקודה 2,604, וסוגרת את העשיריה הראשונה מיצובישי עם 2,513 מכוניות חדשות מתחילת השנה.
כל המותגים מכרו השנה יותר מכוניות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד אולם הגדילה לעשות קיה שהכפילה את מכירותיה השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ועלתה למקום הרביעי בטבלת המכירות לעומת מקום 8 במרץ בשנה שעברה.
הכתבה מבוססת על נתוני איגוד יבואני הרכב למכירות בחודש מרץ.