איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

תוכנית הממשלה לעידוד מכוניות חשמליות: הטלת האחריות על היבואנים

תוכנית הממשלה לעידוד מכוניות חשמליות: הטלת האחריות על היבואנים

 

איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה בראשותי היה חלוץ בסימון חזון הרכב החשמלי מהצד המקצועי והבטיחותי כאחד.

תפקידו של כל איגוד מקצועי, בין שלל מטרותיו, בתחום התחבורה והבטיחות הוא לסמן מטרות ויעדים חשובים שיש להתמקד בהם ולקדמם תוך ראיה כוללת בהשפעתם על הסביבה ועל תפקיד קצין

הבטיחות והנהג בפרט .

נושא המהפכה החשמלית בו טיפל האיגוד בראשותי היה בין היתר ב- 19/2/20 בכנס משותף עם חברת לובנסקי .

בכנס חשוב זה השתתפו כ- 150 חברים ונחשפו לחשיבות המגמה לעבור לרכב חשמלי שאינו מזהם את הסביבה ולתקנות המחמירות, כאשר קיימות מספר מדינות אשר הכריזו

על הפסקת יצור מנועי דיזל,  כולל הפסקת יצור מכוניות עם מנועי בעירה בשנת 2030 .

בכנס הוצגו מכוניות המונעות בחשמל בעלות טווח נסיעה של יותר מ- 300 ק"מ .  

בשעה שהמגמה ברכישת רכב חשמלי נמצאת בתנופה חסרת תקדים ,  נשאלת השאלה האם אנו ערוכים לכך ?

לסיקור הכנס מתוך אתר האיגוד :   לחץ כאן 

ביום 18/07/21 מתפרסם בדה מרקר
(ע"י 
דניאל שמיל ואסנת ניר(: 

תוכנית הממשלה לעידוד מכוניות חשמליות: הטלת האחריות על היבואנים

שרות התחבורה, הגנת הסביבה והאנרגיה, יזמו תיקונים לחוק ההסדרים — שמטרתם העלאת מספר המכוניות החשמליות בכבישי ישראל.

התוכנית אינה מפרטת את העלות הצפויה, והאוצר עשוי להתנגד לחלק מסעיפיה.

תגובת האוצר ביום שלמחרת :רוצים תחבורה חשמלית? שמשרדי התחבורה, האנרגיה והגנת הסביבה יממנו .

הטבות מס, העברת צי הרכב הממשלתי להנעה חשמלית, וחיוב יבואני הרכב לעמוד בממוצעי פליטה — הם רק חלק משורה ארוכה של תיקונים להצעת חוק ההסדרים,

שיזמו במשותף משרדי התחבורה, האנרגיה והגנת הסביבה. התיקונים יצטרפו לפרק המצוי כבר בהצעת חוק ההסדרים, בשם "צמצום חסמי כניסה לרכב חשמלי".

במכתב ההצעה, שהגיע לידי TheMarker מוסבר כי בניגוד ליתר המגזרים המזהמים במשק — כמו תעשייה ואנרגיה — בתחום התחבורה חל גידול בפליטת גזי החממה.

בעוד באיחוד האירופי מכוניות חשמליות היו כ–6% מהמכירות ברבעון הראשון של השנה, בסיכום המחצית בישראל, תופסות מכוניות חשמליות רק כ–2.5%.
אולם, אם התיקונים לחוק ההסדרים יאומצו — המצב עשוי להשתנות במהירות, ומספר המכוניות החשמליות בכבישי ישראל יגדל במידה ניכרת.

ועדיין כיום כשנתיים מאז התחלת היבוא של רכב חשמלי יש מספר סוגיות שהרגולטור בישראל אמור לטפל בהם להתאים את המעבר לרכב חשמלי.

 

להלן הנושאים שחשוב להיערך להם  :

 Ø      מעבר ללימוד נהיגה ברכב חשמלי והכרת הרכב על  פי תקנה 25 לתקנות התעבורה, הכנת מערך לימודי נהיגה ותיאוריה על מנת להכשיר את הנהג להיות בקיא בהפעלת הרכב .

כידוע לרכב חשמלי יש זמינות כח בכל רגע נתון ולכן כל לחיצה על דוושת ההאצה תגרום לרכב לנוע במהירות .

לאור זאת – יש חשיבות להסביר לכל נהג, בדגש על נהג חדש, את אופן פעולת הרכב .

כיום אנו עדים למספר מורי נהיגה המלמדים על רכב חשמלי מבלי שיש התייחסות נאותה לנושא תכנית  הלימודים שהזכרתי.

 Ø      האם טופס בדיקת הרישוי הקיים כיום למבחן רישוי שנתי לרכב בנזין /דיזל מותאם לבדיקת רכב חשמלי ?
המענה הוא שלילי ולכן יש להתאים את סוג הבדיקה לרכב חשמלי במכוני הרישוי .
יש התייחס למספר מערכות שאינן קיימות ברכב חשמלי כמו מערכת פליטה, נזילות שמן ועוד …

 Ø      התאמת מערך כיבוי האש להתמודד עם שריפת רכב חשמלי בכבישים בין עירוניים ובעיר.רכב חשמלי מצויד בהמון סוללות הנחשבות לחומר דליק וכיבוי רכב חשמלי אינו פשוט ויש להיות ערוכיםלכך מבעוד מועד .

 Ø      חשוב להזכיר שכיום ישנם אוטובוסים בתחבורה הציבורית כמו של חברת דן, המונעים בחשמל בקווים עירונים והטעינה מתבצעת בחניון הכרמל בתל אביב .

 Ø      המדינה הוציאה מכרז להקמת נקדות טעינה במרכזי ערים וכן בנקדות מרוחקות בהם יש צורך לתת מענה לנוסעים מחוץ לעיר.  
גם הסדרת טעינה בבתים משותפים מצריכה חקיקה בחוק ההסדרים והדבר יבוא לביטוי בקרוב .
כיום אנו עדים להקמת חברות העוסקות בתוכנה לניהול טעינה חשמלית בבתים משותפים – דבר המחויב במציאות לנוכח התופעה שתתרחב בעתיד הקרוב.  
כיום בנייני מגורים חדשים מחויבים להכין תשתית לטעינה.  יחד עם זאת יהיה צורך בהכנת תשתית חילוץ לרכב שעצר בצד הדרך עקב התרוקנות הסוללה.  
Ø      נושא סופר חשוב באחריות המדינה והמשרד לאיכות הסביבה – הוא לדאוג למערכת בקרה לטיפול בסוללות טעינה מתכלות לשימוש חוזר וכללים להטמנתם בדרך באופן שלא נפגע בסביבה .

 

 חמישה נושאים חשובים להתקדמות הרכב החשמלי 
הגדלת טווח נסיעה מעל 350 ק"מ , פריסת עמדות טעינה וקיצור זמן טעינה,
מבחר דגמים בהשוואה למצב השוק כיום(רכב מיני משפחתי, רכב משפחתי, רכב מסחרי קל וכדומה), 
זיכוי במס לעידוד מעבר לרכב חשמלי ומחיר מתחרה בהשוואה לקיים .

 

            ביום ד' 7/7/21 התקיים כנס מטעם חברת אלדן שעיקרו המהפכה החשמלית.  בכנס הציגו כל יבואוני הרכב בישראל את המכוניות החשמליות אותם הם משווקים .

            הכנס היה ברמה גבוהה והוצגו בו נושאים חשובים, כולל מצגת איכותית.

            אין ספק שחברת אלדן חלוצה במקרה זה לתת פתרונות חכירה גם לרכב חשמלי .

 

                           לצפייה במצגת לחץ כאן

ב ב ר כ ה ,

שמעון סודאי – יו"ר

איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. 

כלי נגישות