איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כיצד לבחור נכון תכנה לניהול ציי רכב

כיצד לבחור נכון תוכנה לניהול ציי רכב

 

תכנה לניהול ציי רכב היא כיום כלי מהותי ביותר לעבודתו של קצין הבטיחות בתעבורה ויש לה השפעה ישירה על היעילות, הבטיחות והעמידה בדרישות החוק.

בתוך כך חשוב לזכור, כי לצד הצורך ההכרחי ברכישת התכנה הייעודית, מתרחב ההיצע והופך למרחב סבוך ומבלבל – כזה שמחייב זהירות ובחירה מושכלת – על שלל היבטיה המקצועיים, הטכנולוגים והמסחריים, תוך שמירה על חוק הגנת הפרטיות – שלכם, של החברה ושל עובדיה.

בחינה מדוקדקת של הפרמטרים שיפורטו להלן תימנע טעויות יקרות, עוגמת נפש מיותרת והתקשרות שאינה תואמת את צרכי עבודתך.  

מה לבדוק וממה להיזהר :

כאמור, תוכנות רבות משווקות היום בשוק תחת מותגים שונים – חלקם מוכרים ע"י משרד התחבורה,  נחשבים אמינים ועומדים בתקנים החשובים שיפורטו להלן :

ראשית, חשוב לבדוק האם התוכנה פונקציונאלית באופן מלא לצרכים וכוללת את כל הכלים הדרושים?  

לדוגמא:  

  • מעקב טיפולים ותחזוקה
  • תזכורות לטסטים, ביטוחים, רישיונות
  • ניהול תקלות ודוחות נהגים
  • שליטה במעקב אחר ק”מ ותדלוקים
  • שילוב עם מערכות GPS  (המלצה לניטור סייבר)

 

התאמה לחוק ולרגולציה: 

  • האם התוכנה תואמת את הדרישות של משרד התחבורה?
  • האם היא יכולה להוציא דוחות שנדרשים על ידי קצין הבטיחות?
  • האם היא שומרת נתונים לפי תקנות הגנת הפרטיות?

 

ידידותיות למשתמש: 

  • ממשק פשוט וברור – גם לקצין בטיחות. 
  • זמינות תמיכה טכנית בשפה נוחה.

אבטחת מידע :

 אחד הדברים החשובים בעת בדיקת תוכנה – הוא האם יש גורמים נוספים מחוץ לארגון שיכולים לצפות בנתונים בתוכנת ניהול צי הרכב?   

  • האם יש גיבויים יומיים?
  • האם הנתונים מוצפנים?
  • האם נבדקה עמידותה של התוכנה במתקפות סייבר?

"נורות אדומות":

  • שיווק אגרסיבי עם הבטחות לא מדויקות – חייב לעורר חשד.  
    • היזהר מפתרונות שמבטיחים הכול בלי הדגמה ממשית או ניסיון
  • נעילת לקוח – חשוב לוודא שהמערכת אינה כולאת את הארגון בתוך פתרון אחד, אלא מאפשרת גמישות ויציאה חלקה – באופן שימנע ממך תלות יקרה המגבילה את חופש הבחירה בהמשך הדרך (ככל שתבקש לעבור לספק אחר).

במילים אחרות, דאג לוודא שתהיה בידך האפשרות להחליף  את התכנה בעתיד בלי "לשבור את המערכת".

  • הישמר מחוזה דרקוני ארוך טווח בלי אפשרות יציאה נוחה.
  • הימנע מתלות גבוהה מדי ללא יכולת גיבוי מקומית או יצוא מידע.

 

תמיכה ועדכונים: 

  • מהי רמת התמיכה הטכנית? זמינות? זמן תגובה?
  •  האם יש עדכונים שוטפים ושיפורים לתוכנה?
  • האם יש תיעוד ושיעורי הדרכה?

מחיר ועלויות נוספות: 

  • מחיר חודשי/שנתי – האם הוא סביר ביחס למה שמקבלים?
  • האם יש תוספות בתשלום (משתמשים נוספים, דוחות מותאמים, גיבוי)?

ניסיון והמלצות: 

  • כמה זמן התוכנה בשוק?
  • מי הלקוחות הנוכחיים? (חברות דומות לשלך?)
  • האם יש המלצות מקולגות בענף?

אי-שקיפות בעלויות: 

  • הצעות שנראות זולות אבל כוללות תוספות נסתרות (הדרכה, הקמה, תחזוקה)
  • פיתוח לא ישראלי / תמיכה לקויה
  • תוכנות מתורגמות חלקית או בלי תמיכה מקומית בעברית

 

לסיכום,

זהירות יתר מתחייבת בעת רכישת תכנה לניהול ציי רכב המהווה כלי מרכזי ובעל חשיבות עליונה לעבודתך היומיומית.

קיבלת הצעה חדשה? בדוק לעומק את המותג המוצע – על שלל הפרמטרים שפורטו לעיל – בטרם תקבל החלטה סופית לרכישה.

 חוסר התאמה לארגון שלך, בעיית ביטחון מידע, כלים מיותרים או חסרים – יכולים להביא  

 נזק ממשי לעבודתך ולחברה בה הנך מועסק. 

 

חברי איגוד מוזמנים לפנות להנהלת האיגוד בכל הקשור למידע זה.

 

בברכה,

שמעון סודאי, יו"ר.

כלי נגישות