איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

חדשות האיגוד מיום 20.11.24

 קצין/ת בטיחות נכבד/ה,  

 להלן עדכוננו התקופתי ליום  20.11.24 :

1. יום ההשתלמות הארצי –  יום ג' 24.12.24 – לאגו ראשל"צ

יום ההשתלמות הארצי הבא יתקיים אי"ה ביום ג' 24.12.24

ב'לאגו אירועים וכנסים' – ראשל"צ (בכפוף למצב), ובמרכזו הנושאים הבאים :

* הדרכות נהגים בתחבורה ציבורית באמצעות סימולטורים – בדגש על שירות, נגישות ובטיחות :

גבי נבון / מנהל אגף נגישות בתחבורה ציבורית – משרד התחבורה

מהפכת הסימולטורים בעבודת קציני הבטיחות בתעבורה :

ד"ר מיכל כרמי / יועצת מדעית ומומחית לחדשנות דיגיטלית, קבוצת לאומית וארגון הנהגים

איגוד קציני בטיחות בשיתוף ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית פועלים מזה תקופה אל מול משרד התחבורה – למען הנעת השימוש בסימולטורים, בתחום התחבורה הציבורית.

יו"ר האיגוד, מ"מ יו"ר האיגוד- ספי דיין והמזכיר – אייל הדר – השתתפו לאחרונה ביום עיון ייחודי להשקת השימוש בסימולטורים תוך הוספת ידע מקצועי, הנשען על ניסיון רב שנים בתחום ההדרכה ואיפיון מצבי נהיגה, המחייבים שיפור ושינוי הרגלי נהיגה.

השימוש בסימולטורים תופס תאוצה כדרך מוכחת להעלאת כישורי נהיגה.

מוסדות לימוד ומרכזי בטיחות בדרכים בעולם כבר עושים בהם שימוש כחלק מתוכניות ההכשרה.

כעת, גם בישראל מבקש משרד התחבורה לתת דגש על הדרכות הנהגים –  לצורך הגברת הבטיחות,    ובקרוב יוכנסו הסימולטורים המדמים נסיעה בתחבורה הציבורית וישמשו במקום ההדרכות הפרונטליות לנהגים.

בשלב הראשון השימוש בסימולטורים ייעשה בתחבורה הציבורית, אולם הצפי הוא שהדבר יתרחב בהמשך גם לסקטורים האחרים.

הרצאות חשובות שאסור לפספס! 

* צוות המומחים להתערבות בחרום:

סגן ניצב לימור שזו / ראש מדור תעבורה – אגף התנועה

רפ"ק טליה ניסנביץ / קצינת תו"ל – מדור תעבורה

משטרת ישראל

משטרת ישראל באגף התנועה דואגת ליישם נוהל מיוחד במוקדי החרום של אגף התנועה, המתבסס על ניתוחי אירוע לאחר תאונות קטלניות, שניתן היה למנוע בהדרכה והכוונה נכונה של הנהג במצבי חרום (כולנו זוכרים את המקרה הטראגי של משפחת אטיאס, בו נהרגו 8 בני משפחה אחת בירידות לטבריה).  

צוות המומחים הייחודי מטעם אגף התנועה במשטרת ישראל, אשר הוכשר לתת שירות לאזרח במצבי חירום ובזמן אמת, יסביר לכולנו על השירות החשוב ומציל החיים – שכל נהג חייב להכיר.

* "תפקידו המורכב של קצין הבטיחות בעידן הנוכחי":

דר' משה בקר / מומחה לתחבורה ובטיחות בדרכים,
מנהל אקדמי, תחבורה במכון הגליל

מהמידע המצטבר באיגוד, עולה כי על קצין הבטיחות נטל ומעמסה שמקשים עליו לבצע את עבודתו  בצורה מיטבית ואיכותית, כפי שהיה רוצה.

הוראות התקנות לא תמיד עולות בקנה אחד עם ההספק והיכולת.

בהרצאתו, יתמקד דר' בקר בקשיים ממגוון זוויות, תוך העברת המלצות כיצד יש להיערך בחקיקה ובתקינה, קרי- מהן הנורמות שיש לקבוע על מנת שקצין הבטיחות יוכל להתמודד עם תפקידו המאתגר ולהיות שלם עם איכות הביצוע.

* הנחיות ועדכוני תחום קציני בטיחות :

אוסאמה סוכר / מנהל תחום קציני בטיחות – משרד התחבורה

ועוד.

הזמנה וסדר יום מלא יפורסמו בראשית חודש דצמבר.

2. החלטות חשובות בתחום ההיסעים וההובלות :

לאחרונה התקבלו 2 החלטות חשובות אשר יש בהן להקל את עבודת קצין הבטיחות, כמו גם

להגביר את הבטיחות בדרכים  בשני הסקטורים הדומיננטיים – כדלקמן :

* ביטול הקלות בתחבורה הציבורית:

על רקע העומס המוטל על קצין הבטיחות בחברות התחבורה הציבורית כמו גם המעורבות הרבה של מגזר זה בתאונות דרכים, קיבלו – משרד התחבורה, הרשות לתח"צ והרלב"ד – החלטה משותפת ולפיה –ההקלות למפעילי התח"צ,  בהן יתאפשר לקצין הבטיחות לבדוק 40%  יותר כלי רכב לחברות בעלות מוסך או ביה"ס לנהיגה תבוטלנה.

* תיקון חוק שירותי הובלה :

בשבוע שעבר עברה בקריאה שניה ושלישית הצעת חוק פרטית של חה"כ בועז טופורובסקי, אשר נועדה למנוע העמסת מטען על משאיות שלא על פי רישיון הרכב – תופעה מסוכנת שהובילה להרוגים ולפצועים רבים בשנים האחרונות.

לא אחת אנו עדים לתופעה עבריינית של חברות ענק, שמפעילות לחץ על נהגיהם –כדי שיעמיסו מטענים באופן שמסכן חיי אדם.

עפ"י החוק החדש, האחריות הפלילית תיפול מעתה גם על המנהלים האחראיים.

הלכה למעשה דורש החוק החדש, שככל שהמטען אינו תואם תנאי מהתנאים שנקבעו לפי רישיון הרכב, על מוסר המטען לדרוש מהמוביל להפסיק מייד את העמסתו של המטען. על מוסר המטען שהפר את חובתו יוטל קנס, העומד כיום על סכום מרבי של 75,300 ₪.

ככל שמדובר בתאגיד, דינו יהיה קנס פי -ארבעה מהקנס האמור.

 איגוד קציני בטיחות מברך על השינויים החשובים, כצעד לעודד שינויים נוספים, שיאפשרו  לקצין הבטיחות לבצע את עבודתו בצורה נאותה, ובכך להגביר את הבטיחות.

3. חתימה ע"ג טופס רישיון מוביל/הסעה

על מנת להדגיש ולוודא כי תקנה 585(א)(14) לתקנות התעבורה מיושמת בשטח על ידי קציני הבטיחות באופן מלא התואם לתקנה, פרסמה הרשות הבהרה לביצוע התקנה כהלכתה.

למסמך ההבהרה :   לחץ כאן

4. תקנה 168

התייחסות המחוקק לנהגים מקצועיים באופן נוקשה, ביחס לזו של כלל הנהגים בכביש, הינה כידוע- בשל העובדה שנהגים אלו מוצאים עצמם נוהגים שעות רבות לצורך פרנסתם.

על מנת לחדד את התקנה ופסקותיה, מובאת בזאת פרשנותו המקיפה של  מר גולני שאלתיאל – (חבר הנהלת האיגוד, מרצה בכיר ומוסמך למקצועות התעבורה) – לתקנה האמורה, העוסקת בשעות הנהיגה והמנוחה של הנהג המקצועי.

למסמך הפרשנות המלא מתוך אתר האיגוד :  לחץ כאן

5. תשלום דמי חבר שנתי

קציני בטיחות, לרבות חברי איגוד, שטרם עלה בידם להסדיר (/לחדש) את תשלום דמי החבר לאיגוד :

נבקש להזכירכם, כי דמי החבר הינם מרכיב חשוב בשמירה על קיומו, השפעתו והצלחתו של

האיגוד המייצג את כלל קציני הבטיחות מול הרשויות וגופי הממשלה ומתאם את הפעולות

החשובות שנועדו לשמור על זכויותיהם ולקדם את ענייניהם.

זאת, לצד קבלת שירות אישי ומקצועי בכל עניין הקשור לתפקיד, השתתפות בפורומים מקצועיים ושלל זכויות נוספות (לתזכורת: לחץ כאן).

 לתשלום שנתי (עבור 2024 / 2025) :   לחץ כאן

** נבקש לציין כי עלות כניסה בודדת ליום השתלמות ארצי עבור מי שאינו חבר איגוד, תעמוד בשנת 2025  על סך  430 ₪  (במקום 360 ₪ כיום). 

יובהר כי אין באפשרות האיגוד להמשיך ולסבסד את מי שאינם נוטלים חלק במימון הפעילות,

המשפרת והמשרתת את כלל קציני הבטיחות.   

עלות ההשתתפות לחבר איגוד תישאר ללא שינוי ותעמוד על  330 ₪.  

נשמח לקבל את תגובותיכם / דעתכם ביחס לנושאים השונים באמצעות מענה חוזר.

 

 

בברכה  ובידידות ,  

 

שמעון סודאי – יו"ר  ה  נ  ה  ל  ת

איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה

03-6390149    www.igudkb.co.il

 

כלי נגישות