איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

אחוז הקשישים ההרוגים והפצועים קשה עולה משנה לשנה ואילו אחוז ההרוגים והפצועים קשה בקרב צעירים מגיל 65 יורד.

29-5-19

בעשור האחרון נצפית מגמת ירידה כללית במספר המוחלט של קשישים הרוגים בת"ד בארץ, הדומה למגמה גם בקרב הרוגים צעירים מגיל 65.

יחד עם זאת, בשנים 2013 עד 2015 נצפתה עלייה קלה במספר ההרוגים הצעירים מגיל 65, ועלייה חדה אף יותר נצפתה בשנת 2015 גם במספר ההרוגים הקשישים.

תמונה דומה קיימת לגבי פצועים קשה  – לאחר ירידה במספר קשישים פצועים קשה שנצפתה בשנים 2010-2013 מספרם עלה שוב בשנים שלאחר מכן.

התמונה דומה גם בבחינת הכיוון של מגמות עבור צעירים מגיל 65. אולם, כשמתבוננים בנתונים כאחוז מכלל ההרוגים או מכלל הפצועים קשה נגלית תמונה שונה בין האוכלוסיות אחוז הקשישים ההרוגים והפצועים קשה עולה משנה לשנה ואילו אחוז ההרוגים והפצועים קשה בקרב צעירים מגיל 65 יורד.

בדומה לממצאים מהעולם, נמצא כי יותר קשישים נפגעו בשנים 2005-2015 בדרכים עירוניות מאשר בדרכים בין עירוניות. עוד נמצא שרוב ההרוגים הקשישים נהרגו כהולכי רגל.

כמו כן, שיעור הולכי הרגל הקשישים שנהרגו בשנת 2015 הוא הגבוה מכל קבוצות הגיל. ניתן לראות כי בקרב קשישים שנפגעו כשעברו את הכביש שלא במעבר חצייה, הרוב נפגעו במיקום שאינו ליד צומת. בנוסף לכך, בקרב הקשישים שחצו במעבר חצייה הרוב נפגעו כשחצו במעבר ללא רמזור (אם כי חשוב לציין שנתון זה אינו משוקלל יחסית למספר החוצים).

נתונים אלו מחייבים יותר שימת לב מיוחדת מצד הנהגים הפוגשים במהלך נהיגתם אכלוסייה מבוגרת. האטה בנהיגה במצבים בהם מעורבת אכלוסייה מבוגרת עשוייה למנוע תאונות רבות.
כלי נגישות