5-5-16
משרד התחבורה פנה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה כנגד השבתת מערך מבחני הנהיגה המעשיים
נשיא בית הדין האזורי לעבודה יקיים היום דיון בנושא בשעה 16:00, במעמד שני הצדדים; משרד התחבורה, באמצעות פרקליטות המדינה וההסתדרות.
משרד התחבורה פנה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה להוציא צו מניעה כנגד בוחני הנהיגה המשביתים את בחינות הנהיגה המעשית ("טסטים") מזה שבעה שבועות.
נשיא בית הדין האזורי לעבודה השופט אייל אברהמי יקיים היום (יום חמישי) דיון בנושא בשעה 16:00, במעמד שני הצדדים; משרד התחבורה, באמצעות פרקליטות המדינה וההסתדרות.
משרד התחבורה ציין כי הרפורמה במערך מבחני הנהיגה נמשכת בהתאם למתוכנן ועל פי לוחות הזמנים שנקבעו. השביתה הפראית של בוחני הנהיגה רק מדגישה את החשיבות והצורך להפסיק מציאות בה מונופול לוקח מאות אלפי צעירים וחיילים כבני ערובה.
משרד התחבורה גיבש רפורמה מהפכנית במערך מבחני הנהיגה שתשפר את השירות לציבור לומדי הנהיגה בצורה משמעותית ותקצר את זמן ההמתנה לנבחנים באופן דרסטי. במסגרת הרפורמה, פרסם המשרד מכרז להפעלת מבחני הנהיגה המעשיים באמצעות זכיינים פרטיים.
הזוכים במכרז יחויבו לספק לתלמידים רמת שירות גבוהה, ולהקצות לכל תלמיד מבחן נהיגה מעשי ראשון בתוך שלושה ימים ומבחן חוזר בתוך 14 ימים לכל היותר, לעומת המתנה של שלושה חודשים כיום. כל זאת, תוך שדרוג הבקרה והפיקוח על הבוחנים, באמצעות צמצום שיקול הדעת של הבוחנים והתקנת מערכת ניווט ומצלמות ברכב שיתעדו את המבחן באופן מלא.
צוות מומחים מקצועי שבחן את הנושא, קבע כי אין שום אפשרות לספק את השירות הדרוש עם המערכת הקיימת וכי ביצוע מבחנים על ידי זכיינים פרטיים היא האפשרות היחידה לענות על הצרכים הקיימים של תלמידי הנהיגה. כל ניסיונות העבר להוסיף בוחנים ולהרחיב את שעות העבודה של הטסטרים לא הועילו לקיצור זמן ההמתנה לטסטים ולשיפור השירות לתלמידים.
משרד התחבורה פנה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה להוציא צו מניעה כנגד בוחני הנהיגה המשביתים את בחינות הנהיגה המעשית ("טסטים") מזה שבעה שבועות.
נשיא בית הדין האזורי לעבודה השופט אייל אברהמי יקיים היום (יום חמישי) דיון בנושא בשעה 16:00, במעמד שני הצדדים; משרד התחבורה, באמצעות פרקליטות המדינה וההסתדרות.
משרד התחבורה ציין כי הרפורמה במערך מבחני הנהיגה נמשכת בהתאם למתוכנן ועל פי לוחות הזמנים שנקבעו. השביתה הפראית של בוחני הנהיגה רק מדגישה את החשיבות והצורך להפסיק מציאות בה מונופול לוקח מאות אלפי צעירים וחיילים כבני ערובה.
משרד התחבורה גיבש רפורמה מהפכנית במערך מבחני הנהיגה שתשפר את השירות לציבור לומדי הנהיגה בצורה משמעותית ותקצר את זמן ההמתנה לנבחנים באופן דרסטי. במסגרת הרפורמה, פרסם המשרד מכרז להפעלת מבחני הנהיגה המעשיים באמצעות זכיינים פרטיים.
הזוכים במכרז יחויבו לספק לתלמידים רמת שירות גבוהה, ולהקצות לכל תלמיד מבחן נהיגה מעשי ראשון בתוך שלושה ימים ומבחן חוזר בתוך 14 ימים לכל היותר, לעומת המתנה של שלושה חודשים כיום. כל זאת, תוך שדרוג הבקרה והפיקוח על הבוחנים, באמצעות צמצום שיקול הדעת של הבוחנים והתקנת מערכת ניווט ומצלמות ברכב שיתעדו את המבחן באופן מלא.
צוות מומחים מקצועי שבחן את הנושא, קבע כי אין שום אפשרות לספק את השירות הדרוש עם המערכת הקיימת וכי ביצוע מבחנים על ידי זכיינים פרטיים היא האפשרות היחידה לענות על הצרכים הקיימים של תלמידי הנהיגה. כל ניסיונות העבר להוסיף בוחנים ולהרחיב את שעות העבודה של הטסטרים לא הועילו לקיצור זמן ההמתנה לטסטים ולשיפור השירות לתלמידים.