9-4-14
בדיון שהתקיים אתמול (8/4/14) בכנסת, בוועדת הכלכלה, החליטה הוועדה שלא להביא את אופן העסקת קציני הבטיחות, נושא כה חשוב ומורכב, להצבעה. הגדיל ועשה בחכמה רבה יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אבישי ברוורמן ביחד עם חברי הכנסת איילת שקד וצחי הנגבי שדחו את ההצבעה על הרביזיה, והחליטו כי יתקיים דיון נוסף בעניין מיד לאחר תום הפגרה במחצית חודש מאי.
החלטה זו התקבלה משום שמרבית חברי הכנסת המכהנים בוועדה לא היו נוכחים בדיון עקב הפגרה. יש לציין שאיילת שקד, שביקשה את הרביזיה, ציינה בתחילת הדיון כי מרבית חברי הכנסת איתם שוחחה, מתנגדים לפתיחת הדיון מחדש על אופן העסקת קציני הבטיחות, ולכן היא מבקשת לדחות את ההצבעה למועד חדש בו מרבית חברי הכנסת יהיו נוכחים בוועדה ויצביעו על פי מצפונם.
בדיון עלה נושא מספר המפקחים הנמוך והבלתי מספק. יו"ר הוועדה ח"כ פרופ' ברוורמן הביע תרעומת רבה בעניין מספרם המועט של המפקחים. כבר בשנת 2002 קבל מבקר המדינה על סדרת ליקויים בנושא זה ומאז דבר לא השתנה. כמות כלי הרכב עלתה, מספר הנהגים עלה, מספר קציני הבטיחות הפעילים עלה אף הוא, אך משרד התחבורה לא נערך לאייש תקנים נוספים של מפקחים בתחום קציני בטיחות. היתכן שיש תקציב לפיתוח תשתיות ואין תקציב לאיוש תקנים לפיקוח בקרה ואכיפה על עבודת קציני הבטיחות? ראשי משרד התחבורה מגדירים את קציני הבטיחות כחוד החנית למאבק בתאונות וכחיילי משרד התחבורה, היתכן שכך נפקיר את אלה שפועלים ימים ולילות במאבק בת.ד?
להלן קישורים לדיווחים שהתפרסמו בנדון:
the marker
ערוץ 7
אוטו ניוז