איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

242 תאונות פגע וברח מתחילת השנה עד סוף יוני, בהן 4 תאונות עם 4 הרוגים ו-33 תאונות עם נפגעים קשה

עם זאתבהשוואה לשנים קודמות, מסתמנת ירידה משמעותית בתאונות ה"פגע וברח". (ראה טבלה בהמשך הידיעה).
תאונת דרכים "פגע וברח" – מוגדרת כתאונת דרכים שנפגע בה אדם, ושנהג הרכב המעורב נמלט ברכב הפוגע ממקום התאונה או שהנהג נמלט והשאיר את הרכב במקום התאונה.
במשטרת ישראל ישנה פקודה מסודרת, נהלים והנחיות המסדירים את עבודת הבוחן בזירת ת"ד "פגע וברח" , כאשר תאונות דרכים מסוג "פגע וברח" הינן תאונות בעלות היבט ציבורי חמור ביותר.
היחידות המטפלות בתאונות מסוג זה משקיעות את מירב המשאבים והמאמצים לגילוי העבריין, על מנת להעמידו לדין סמוך למועד האירוע  ככל שניתן ולשם כך , בתאונות מסוג זה מוקמים  צוותי חקירה מיוחדים .
רמת הגילויים (תפיסת הנהג הבורח) בחקירות אלו , עולה על 85% מס"ך המקרים ובהתאם גם ישנה מגמת ירידה בכמות ת"ד פגע וברח :
שנה
2006
2007
2008
2009
2010
סה"כ תאונות "פגע וברח"
 מתחילת שנה עד 6.7
835
737
748
651
242
חשוב להבין שאירועי "פגע וברח" הם אירועים מאד מורכבים ויכולת החקירה והפיצוח שלהם מושתת על עבודת זירה טובה ומיצוי הראיות מזירת הת"ד ע"י הבוחן ובמקרים אחרים פיצוח התאונה יכול להיעשות כתוצאה מפעילות מודיעינית , אולם ברוב המקרים הפיצוח יהיה שילוב של שניהם.
ברוב המקרים ההסגרה תתקיים שעות ספורות לאחר התאונה, שהרי ברוב המקרים מדובר באנשים נורמטיביים, שכתוצאה מהאירוע נלחצו וברחו מהמקום ולאחר שהתעשתו הסגירו את עצמם למשטרה.

 במקרים בהם אין הסגרה עצמית והנהג נתפס ע"י היחידה ,לרוב  עולה בחקירה כי לנהג הפוגע הייתה "סיבה נוספת" לברוח מהמקום, כגון: פסול נהיגה,שיכור,היעדר רישיון מתאים,היעדר ביטוח וכו'.

כלי נגישות