עם זאת, בהשוואה לשנים קודמות, מסתמנת ירידה משמעותית בתאונות ה"פגע וברח". (ראה טבלה בהמשך הידיעה).
תאונת דרכים "פגע וברח" – מוגדרת כתאונת דרכים שנפגע בה אדם, ושנהג הרכב המעורב נמלט ברכב הפוגע ממקום התאונה או שהנהג נמלט והשאיר את הרכב במקום התאונה.
תאונת דרכים "פגע וברח" – מוגדרת כתאונת דרכים שנפגע בה אדם, ושנהג הרכב המעורב נמלט ברכב הפוגע ממקום התאונה או שהנהג נמלט והשאיר את הרכב במקום התאונה.
במשטרת ישראל ישנה פקודה מסודרת, נהלים והנחיות המסדירים את עבודת הבוחן בזירת ת"ד "פגע וברח" , כאשר תאונות דרכים מסוג "פגע וברח" הינן תאונות בעלות היבט ציבורי חמור ביותר.
היחידות המטפלות בתאונות מסוג זה משקיעות את מירב המשאבים והמאמצים לגילוי העבריין, על מנת להעמידו לדין סמוך למועד האירוע ככל שניתן ולשם כך , בתאונות מסוג זה מוקמים צוותי חקירה מיוחדים .
רמת הגילויים (תפיסת הנהג הבורח) בחקירות אלו , עולה על 85% מס"ך המקרים ובהתאם גם ישנה מגמת ירידה בכמות ת"ד פגע וברח :
שנה
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
סה"כ תאונות "פגע וברח"
מתחילת שנה עד 6.7
|
835
|
737
|
748
|
651
|
242
|
חשוב להבין שאירועי "פגע וברח" הם אירועים מאד מורכבים ויכולת החקירה והפיצוח שלהם מושתת על עבודת זירה טובה ומיצוי הראיות מזירת הת"ד ע"י הבוחן ובמקרים אחרים פיצוח התאונה יכול להיעשות כתוצאה מפעילות מודיעינית , אולם ברוב המקרים הפיצוח יהיה שילוב של שניהם.
ברוב המקרים ההסגרה תתקיים שעות ספורות לאחר התאונה, שהרי ברוב המקרים מדובר באנשים נורמטיביים, שכתוצאה מהאירוע נלחצו וברחו מהמקום ולאחר שהתעשתו הסגירו את עצמם למשטרה.
במקרים בהם אין הסגרה עצמית והנהג נתפס ע"י היחידה ,לרוב עולה בחקירה כי לנהג הפוגע הייתה "סיבה נוספת" לברוח מהמקום, כגון: פסול נהיגה,שיכור,היעדר רישיון מתאים,היעדר ביטוח וכו'.