טיוטה העולמית מפרסמת היום מתווה טכנולוגי-סביבתי מעודכן ומכריזה על המשך תוכניותיה לפיתוח "Car–Eco" (רכב חסכוני). החברה מדווחת על ההתקדמות בפיתוח הדור הבא של הסוללה החשמלית.
כל זאת, במסגרת התחייבויותיה של החברה לשיפורים טכנולוגיים סביבתיים שמטרתם להגביל את צריכת הנפט ולצמצם את פליטת CO2 באמצעות חשמל ואנרגיות חלופיות.
במסגרת זו מציגה החברה את עיקרי פעילותה בתחומים הבאים:
כלי רכב היברידיים – בסה"כ תציג החברה עד סוף 2012 11 דגמים היברידיים המבוססים על דגמים חדשים ודגמים מחודשים. אחד מהרכבים החדשים הוא רכב קומפקטי שהגיע לצריכת דלק נמוכה במיוחד של למעלה מ – 40 ק"מ לליטרבמבחנים היפניים.
רכבי פלאג-אין היברידיים – עד תחילת שנת 2012 מתכננת טויוטה העולמית להתחיל במכירות של "פריוס" היברידית חשמלית PHV. יעד המכירות עומד על מעל 50 אלף יחידות בשנה ביפן, ארה"ב ואירופה והמחיר ביפן צפוי להיות כ- 3 מיליון ין.
כלי רכב חשמליים
בשנת 2012, תציג החברה בנוסף לארה"ב גם ביפן ובאירופה, רכב מונע חשמלית (EV) המבוסס על דגם iQ
– השקה ונסיעות מבחן ביפן, ארה"ב ואירופה צפויות החל משנת 2011.
בשנת 2012, תציג החברה בנוסף לארה"ב גם ביפן ובאירופה, רכב מונע חשמלית (EV) המבוסס על דגם iQ
– השקה ונסיעות מבחן ביפן, ארה"ב ואירופה צפויות החל משנת 2011.
– נשקלת השקה גם בסין.
בנוסף, חושפת החברה בתערוכת המכוניות בלוס אנג'לס את דגם רכב השטח-כביש RAV4-EV שעבר הסבה להנעה חשמלית בשיתוף חברת טסלה
הדור הבא של הסוללה המשנית
טויוטה משקיעה בפיתוח הדור הבא של הסוללות המשניות שהספקן יעלה על זה של סוללות ה- lithium-ion. מחקרים אלו מכוונים להביא לקידום מהפכני בביצועי הסוללות להן יזדקקו במקביל להתקדמות ההנעה החשמלית.