איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

אחריותו של נהג ש"נרדם על ההגה"

 

15-5-11

להלן פסק דין שהתפרסם בנושא הנדון.

 

המשיב נהג ברכב משא אחיד אשר במהלך נהיגתו נרדם והרכב סטה לנתיב הנגדי, ירד לשולי הכביש השמאליים, המשיך בנסיעתו מעבר לשוליים ופגע בגלעד שם נעצר.

 

כתוצאה מתאונה זו, נהרגו שניים מנוסעי הרכב בו נהג המערער. המשיב הודה בעובדות שיוחסו לו בכתב האישום בשלב שלאחר חלק ניכר מראיות התביעה.

 

למשיב מספר הרשעות קודמות בתחום התעבורה והן בעבירות של אי ציות לתמרור זכות קדימה, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה ללא חגורת בטיחות ועוד עבירות שניתן ל כנותן טכניות.

 

האם יש להטיל אחריות על נהג שנרדם על ההגה?

 

  1. נהג שנרדם, היה צריך להרגיש לפני שנרדם כי הוא עייף וכי אינו כשיר לנהוג ואם הוא ממשיך לנהוג למרות עייפותו, הוא עושה זאת ביודעין שהוא עשוי להירדם ולסכן ע"י כך עוברי דרך אחרים או נוסעים במכוניתו.

 

  1. בענייננו, יום עבודה שהחל סמוך לשעה 4 בבוקר וכלל נסיעה מעפולה לבית שאן, ומבית שאן לים המלח ושם לצומת הערבה, ומשם לכיוון אילת, הוא יום עבודה עמוס ומעייף ביותר וכל נהג צריך להבין שלא ניתן להמשיך ברציפות בנהיגה ארוכה כזו גם אם עושים הפסקות של 10 דקות פה ושם. ל כן העובדה שהמשיב נרדם בדרך אינה מקרית, אלא תוצאה של נהיגה ארוכה לאורך מספר שעות.

 

  1. חובת הזהירות בנהיגה מוטלת על הנהג ולא על הנוסעים ברכב ואם העובדה שהנוסעים נרדמו הפריעה למשיב בנהיגתו, יכול לעצור מכוניתו לצורך מנוחה או לבקש מהנוסעים לעבור למקום שלא יפריעו לו בזמן שהם ישנים. אולם אין לטעון כי העובדה שהנוסעים נרדמו תרמה לתאונה.

 

לסיכום,

 

נהג שנרדם, היה צריך להרגיש לפני שנרדם כי הוא עייף וכי אינו כשיר לנהוג ואם הוא ממשיך לנהוג למרות עייפותו, הוא עושה זאת ביודעין שהוא עשוי להירדם ולסכן ע"י כך עוברי דרך אחרים או נוסעים במכוניתו.

כלי נגישות