6-10-18
חברים אבקש להביא כלשונם את הדברים שנכתבו במסגרת מסמך המתווה לצמצום ההעסקה הקבלנית במגזר הציבורי בישראל כפי שמתאר פרופ' אורלי בנימין,אריאל ליבמן ואורנה עמוס.
"סוגיית ההעסקה העקיפה מסמנת בהיקפה, בממדיה ובאופייה את הנתיב
שבו צועד שוק העבודה הישראלי. בנתיב זה מתרופפים הקשרים בין המעביד לעובדיו ונעקרת ממקומה מחויבות המעסיקים כלפי אלה שעובדים עבורם. העסקה עקיפה היא פרקטיקה פוגענית הגוזרת על עובדים פיטורים תכופים,החלפת מעסיקים, שכר נמוך, תנאים סוציאליים מינימליים, העסקה חלקית,העסקה לפי שעות, העסקה בתנאים המשתנים מחודש לחודש וממכרז למכרז. כמעט תמיד מלווה מתכונת העסקה זו בהפרה שיטתית של חוקי העבודה, התעמרות בעובדים וניצולם, ומניעת יכולתם לשפר את זכויותיהם ומעמדם באמצעות התאגדות אפקטיבית."
תפקידו של קצין הבטיחות, עם כל הקושי שבביצועו, הוא ברור וחד משמעי. הוא מוסדר בחוק באופן מפורש ובו נקבע, כי: "בעל מפעל יעסיק במפעלו קצין בטיחות שיש לו רישיון נהיגה לסוגי הרכב המופעלים במפעלו" וכי "קצין בטיחות יעמוד לרשות המפעל בלבד ולא יעסוק במפעל בכל תפקיד זולת תפקידו כקצין
בטיחות, אלא באישור הרשות." )תקנה 580 לתקנות התעבורה, תשכ"א – 1961.)
ב ב ר כ ה ,
הנהלת איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה.