איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

טופס היעדר תביעות (דו"ח עבר ביטוחי)

חברים נכבדים ,

לא אחת גם קציני הבטיחות נדרשים לספק ולאשר למחזיקי הרכב בחברתם מסמך העדר תביעות ביטוח בשלוש השנים האחרונות בו הרכב היה ברשות מחזיק הרכב .

אישור זה עובר לחברת הביטוח או לסוכן הביטוח וככל שלא נרשמו תביעות ביטוח, הדבר מקנה הנחה במחיר הביטוח המקיף.

טופס העדר תביעות, המוכר גם כ"דוח עבר ביטוחי" הוא דו"ח המסכם את תביעות הרכב שהגשתם בשנה החולפת נגד חברת הביטוח במסגרת ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. מסמך זה מופק על ידי חברת הביטוח כל שנה,  לקראת סיום ביטוח הרכב שרכשתם, ומסכם את התביעות שהגשתם במהלך תקופת הביטוח. חברת הביטוח שולחת את אישור העדר התביעות בדואר, או שולחת קישור אליו באזור האישי, לצד המסמכים לחידוש ביטוח רכב.

דו"ח עבר ביטוחי מציג מידע על תביעות ביטוח מקיף או צד ג'  עד 3 שנים אחורה. תאונות ישנות יותר לא יפגעו בהנחת העדר תביעות. ככל שהנכם מבוטחים בחברה אחת 3 שנים או יותר – הדו"ח מציג את 3 השנים האחרונות. ככל שהחלפתם חברות ביטוח, כל חברת ביטוח תפיק טופס העדר תביעות עבור השנה בה הייתם מבוטחים.  חשוב לשמור את האישורים שקיבלתם, הואיל ולעיתים קשה להשיגם מחדש.

חברת הביטוח מעדיפה שתישארו כלקוחותיה ואין לה אינטרס מיוחד להקל עליכם בהשגת אישור העדר התביעות שבעזרתו יוצעו מחירים טובים יותר אצל המתחרים. הניסיון להשיג עותק של אישור העדר תביעות עלול להתגלות כאיטי ומייגע. טופס העדר תביעות מתייחס רק לנזק לרכוש המבוטח בביטוח מקיף או צד ג'. לביטוח חובה גם יש דו"ח דומה אך הוא מגיע בטופס נפרד.

להלן קישור לעיון נרחב ומקצועי בנוגע להמצאת טופס העדר תביעות ואפשרויות נוספות לקבלו :

https://www.supermarker.themarker.com/CarInsurance/InfluenceOfNoCarInsuranceClaimsApproval.aspx

להלן השינויים בחקיקה בנושא עבר ביטוחי:

תאונות עם נזק קטן לא יירשמו יותר בעבר הביטוחי.

הרכב שלכם עבר תאונה שגרמה לנזק קטן, ואתם מתלבטים האם לתבוע את הביטוח?

עד לאחרונה, הפנייה לחברת הביטוח הייתה מלווה בדילמה: מצד אחד רצון לכסות את הנזק, מצד שני חשש מכך שהתביעה תתועד בעבר הביטוחי וכתוצאה מכך הפרמיה העתידית תתייקר, גם אם הנזק לא נגרם באשמתם. הוראות חדשות שנכנסו לתוקפן במהלך שנת 2021 משנות את התמונה וגם את ההתייחסות לעבר הביטוחי של הנהגים.

מהן התביעות שלא יוכנסו לדוח עבר ביטוחי

לא כל פעולה מול חברת הביטוח ולא כל תביעה יוצגו בדו"ח עבר ביטוחי. למשל: הפעלת כתבי שירות הניתנים על ידי ספק חיצוני לחברת הביטוח אינה נחשבת לתביעה. הכוונה היא לשירותים כמו גרירת רכב, תיקון שמשות, תיקון מראות ואחרים.
ישנן חברות ביטוח שיוותרו במקרים מסוימים על רישום תביעה בדו"ח עבר ביטוחי והחל מיוני 2021 גם יש תקנות המבהירות מתי תביעה לא תרשם בדוח עבר ביטוחי: אם במסגרת תביעת ביטוח רכב קיבלתם מחברת הביטוח סכום נמוך מ-5,000 ש"ח, התביעה לא תוצג בדו"ח עבר ביטוחי והוא יישאר נקי.

 

בברכה,

שמעון סודאי – יו"ר

הנהלת האיגוד

 

 

כלי נגישות