איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

חתימת קצין בטיחות על מסמכי ביטוח

28-4-11


מאת: שמעון סודאי-מרכז ועדת ההדרכה וההשתלמויות באיגוד קציני הבטיחות

לאחרונה מתרבים הפניות מצד עובדים בחברות שבהם מועסקים קציני הבטיחות בדבר המצאת אישור חתום על ידם. האישור נסמך על חוק הביטוח – לפיו- ניתן לקבל הנחה בביטוח מקיף על סמך העדר תביעות בשלוש השנים האחרונות .
מצורפת מטה דוגמא להודעה שנשלחת לקציני הבטיחות לחתימה על המסמך .
דרישה זו גוברת בעת האחרונה ויש לכך מספר סיבות :
Ø       עקב עלייה בתשלום שווי השימוש לרכב הצמוד. ישנן משפחות שברשותם שתי מכוניות צמודות לשני בני הזוג ואחד מהשניים החליט להחזיר רכב מסיבה זו משיקולים כלכליים וכתחליף רוכש רכב בבעלות.       
Ø       הדרישה נובעת עקב חוסר מידע שיש לחברות הביטוח על מבקש הביטוח ועל עברו התעברותי ,היות ובשנים האחרונות מחזקי הרכב הצמוד ברובם- מחזקים ברכב ליסינג אשר ברוב המקרים מבוטח בביטוח צד ג' ומנוהל על שם חברת הליסינג – כך שהמידע שמצטבר הוא על שם חברת הליסינג ואין לחברות הביטוח גישה למאגרי מידע אלה .
חשוב להוסיף שהדבר נכון גם במקרה ומדובר ברכב בבעלות חברה – גם במקרה זה הביטוח נרשם על שם החברה ובכל מקרה הדבר דומה אך שונה בהתייחסות שלנו לטיפול .
Ø       יש להזכיר שלכל מחזיק רכב בבעלות שיש לו ביטוח מקיף- בכל סוף שנה מתקבל דיווח מטעם חברת הביטוח על מצב התביעות ובאמצעות אישור זה יכול בעל הרכב לעבור לחברת ביטוח אחרת כשהאישור משמש אותו לקבל הנחה מירבית על הביטוח המקיף. מי שאין ברשתו אישור זה ישלם סכום ביטוח גבוה יותר .
    להלן המלצות לטיפול מצידכם בעת חתימתכם על אישורי העדר תביעות בדרישת עובדים :   
1-       בכל בקשה במידה והרכב רשום על שם חברת ליסינג , מומלץ להפנות את העובד למוקד חברת הליסינג ולקבל אישור מטעמם על מספר הרישוי שהרכב לא היה מעורב בתאונות בתקופה בה החזיק ברכב .
2-       חשוב להפנות את העובד לחברת הליסינג ,למרות שכל אחד מאיתנו מנהל מעקב על פגיעות ותאונות בתחום אחריותו ,כיוון שיתכן מצב שמקרה מסוים לא דווח כנדרש ו/או שבוצע רישום בחברה ללא ידיעה ועוד.
3-       רק עם קבלת האישור מטעם חברת הליסינג ניתן שתאשרו את המסמך בחתימתכם כנדרש . במקרה של רכב בבעלות חברה- האישור ניתן על סמך רישומי התאונות על הרכב ושם מחזיק הרכב מתוכנת ניהול צי הרכב .
4-       הערה : חתימה על מסמך הינה מחייבת . קצין בטיחות שיחתום על מסמך ללא בדיקה מקיפה, למעשה עלול להיות במצב לא נעים במקרה ודורש האישור יהיה מעורב בתאונה שתשבית את הרכב  ו/או שהמכונית נגנבת  .
במקרה זה על מנת שחברת הביטוח תצטרך לשלם- יהיה צורך באישור מקדים של חוקר ביטוח לאשר את עבר הרכב ובכל מקרה , לחתימתכם יש משנה תוקף .
 
דוגמא לדרישת טופס ההצהרה האמור :
 שלום,
בהמשך לשיחתנו הטלפונית מצ"ב טופס הצהרה עליו אתה צריך להחתים את קצין הבטיחות בחברה בה עבדת על השנים הרלוונטים. בנוסף אני מתזכר אותך לגבי התקופה בה היה ביטוח על שמך.
את כל המסמכים הנ"ל אתה מוזמן להעביר לי במייל האישי במייל חוזר.

לשירותך בכל עת

בברכה,
אגף מכירות ולקוחות
כלי נגישות