איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

סיכום יום ההשתלמות הארצי – 10 במאי 2022

סיכום יום ההשתלמות הארצי  הראשון לשנת 2022 – 10 במאי – חילופי משמרות במשה”ת

מאת : בועז קורפל

כל אחד ממאות משתתפי הכנס השנתי הראשון של 2022 אשר קיבל את ההזמנה לידיו התייצב במועד באולם הכנסים של קיבוץ שפיים שהתקשט בדגלי חברת צ’מפיון מוטורס , כאשר השביל הרחב שהוביל לפתח האולם היה מלא במכוניות משלל המותגים של החברה החל בפולקסוואגן דרך סקודה וסיאט ועד למותג הספורטיבי הצעיר קופרה.

בדרך אל האודיטוריום פגשו חברי האיגוד זה את זה כשהם נרגשים ועסוקים בהחלפת מידע עם כוס קפה בידיהם ליד עמדות החברות השותפות ונותנות החסות לכנס הראשון של השנה. התחושה באוויר הייתה כי אמנם מדובר במפגש מן המניין אך לנוכח רשימת המרצים, האורחים ובעיקר הממונה החדש על התחום מטעם משרד התחבורה מר אוסאמה סוכר, כולם הבינו כי מדובר במפגש חשוב מאין כמותו ולראשונה מזה שנתיים ללא מסכות ושמירת מרחק.

החברים באיגוד לא היססו לבחון מקרוב את כל המכוניות שהוצגו באירוע והתרשמו בעיקר מהשדרוגים והשינויים הטכנולוגיים בהן ובאופן מיוחד – מהסקודה אנייאק החשמלית המלאה שהוצבה באולם הרישום לכנס . השיחה סביב המכוניות הייתה כמובן אודות הקפיצה בזמן של תעשיית הרכב ועל הזמן שנראה את המכוניות הללו מגיעות לציי הרכב עם תום משבר השבבים, אספקות חומרי הגלם והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה שמשבשים את הייצור העולמי כולל התפרצויות חדשות של קורונה בסין, ששבה להיות מושבתת ומסוגרת ואיש אינו יודע כמה זמן יחלוף באמת עד שהתעשייה תחזור לפעול במלוא כוחה.

האולם התמלא עד אפס מקום עם פתיחת הכנס על ידי היו”ר מר שמעון סודאי שפירט את סדר היום, הודה לנותני החסות החשובים והשותפים לדרך וגם למרצים שהקדישו מזמנם ובאו לתת את משנתם בפני הקהל. היו”ר נפרד בשם כל חברי האיגד משניים מהחברים הוותיקים והטובים שהלכו לעולמם מאז הכנס האחרון: דר’ דן לינק ז”ל שכיהן בתפקיד סגן ראש מנהל הבטיחות ומקצין הבטיחות המיתולוגי יענקל’ה הללי ז”ל.

 

רוח חדשה וטובה מכיוון משה”ת
האווירה הטובה שמילאה את אולם הכנסים נשבה בין שורות החברים וגם על הבמה כאשר היו”ר פתח את דבריו המקצועיים ואמר כי הוא חש שהרוח הטובה שהביא איתו מר אוסמה סוכר נותנת את אותותיה ומורגשת בשטח. “שיתוף הפעולה עם האיגוד, ההתייחסות המקצועית לצד ההקשבה והנועם בהם הדברים מטופלים – מפיחים בי תקווה גדולה להמשך וההרגשה הכללית היא שיש עם מי לעבוד!”

יו”ר האיגוד הציג כמה דוגמאות לשינוי שניכר בשטח מאז כניסתו של מר סוכר לתפקיד:
1. תקנה 587 ב.(ח) ותקנה 585 (א) (12) שקובעת ביצוע הדרכות מקצועיות לנהגים בהתאם לסקטורים אליהם הם משתייכים הייתה תקועה ולא ברורה מאז כניסתה לתוקף בדצמבר 2019. עם כניסתו של מר סוכר לתפקיד הוא פרסם מסמך מפורט ומקיף של נושאי ההדרכה לכל הסקטורים לרבות הסבר כיצד יש לבצע אותה.

מסמך הבהרות נוסף פורסם בהמשך לפי בקשת יו”ר האיגוד ובו ההבהרה כי אין צורך לקבל אישור על תכנית ההדרכה וניתן לבצע אותה פרונטלית או באמצעות תוכנה. יו”ר האיגוד פנה מעל לבמה לחברות שעוסקות בהכנת לומדות להירתם ולסייע במקומות שלא יודעים כיצד להדריך באמצעות תוכנות ולומדות,  וכי יש לבצע זאת תוך כדי תנועה ולהטמיע את השיטה במקומות העבודה השונים.

2. בהמשך להנחיה משנת 2021 בעניין חובת ביצוע השתלמות שנתית עפ"י תקנה 582 (א)(ד) לפיה-, ניתן לבצע את ההשתלמויות אך ורק במכללות המורשות, פעל האיגוד לשינוי המצב כפי שהתחייב בפני החברים.  במפגש שהתקיים עם יו"ר האיגוד, בו נכחה גם מנהלת האגף – הגב' דלית רגב,  התקבלה הבטחה ממנהל התחום הנכנס מר סוכר, כי לא יהיה הכרח לבצע את ההשתלמות רק במסגרת מכללות מוסדיות.

יש להזכיר כי האיגוד מתמיד במשך עשרות שנים לקיים הדרכות מקצועיות עם טובי המומחים בתחום, במסגרת ימי ההשתלמות הארציים, להעשרת הידע של חבריו, ואנו סבורים כי המסגרת הנוכחית הוכיחה את עצמה ועל כן ראוי כי תיחשב כהולמת ולגיטימית לכל דבר ועניין.

עוד הוסיף היו"ר כי בשנת העבודה 2022 יתקיימו, כדרכנו,  שלושה כנסים כולל הכנס הנוכחי. הכנס הבא בחודש ספטמבר שבו יתבצעו גם הבחירות למוסדות האיגוד ואחריו כנס דצמבר שיחתום את השנה.

האיגוד יוודא מול מנהל התחום כי ניתן יהיה לקיים השתלמות חובה גם במסגרת יום ההשתלמות הארצי בשפיים, במועד שהאיגוד יבחר, ולאחר קבלת הנושאים ממר סוכר ותוך קביעת כללים והנחיות לגבי אופן הביצוע והרישום, על מנת שמשתתפיו יוכרו כמי שעמדו בדרישות תקנה 582 (א) (ד).

יו”ר האיגוד הדגיש כי לדעתו יהיה ביקוש גבוה להשתתפות בכנס, ככל שהדבר יוכל לצאת לפועל כמתוכנן, ולכן יתבצע רישום מוקדם שמיועד בראש ובראשונה לחברי האיגוד בשיטת כל הקודם זוכה.

כמובן שניתן יהיה לבצע את השתלמות החובה כבשנה שעברה  – קרי -במכללות המורשות.

חידושים ויוזמות באיגוד
יו”ר האיגוד ציין כי ערכי המצוינות מתבטאים בדוגמא אישית ובמקצוענות כשבקצה הדרך יש חיסכון אמתי בחיי אדם ובנזק כספי תוך שיפור אקלים הבטיחות במקומות העבודה ובין הנהגים המקצועיים. יו”ר האיגוד יוזם מחדש את תחרות קצין הבטיחות המצטיין וזאת במסגרת שיתוף הפעולה של האיגוד עם עמותת אור ירוק שהוקמה על ידי מר אבי נאור שהתמנה לאחרונה ליו”ר הרלב”ד.

יו”ר האיגוד בירך בשם חברי האיגוד את מר אבי נאור ואת דר’ ארז קיטה, מנכ”ל אור ירוק שהתמנה לאחרונה למנכ”ל הרלב”ד ואיחל להם הצלחה גדולה בתפקידם, תוך ציון כי שני האנשים הללו ראויים לתפקידם הנכבד ויש בידיהם להשפיע ולשפר את תחום הבטיחות בדרכים בישראל.

עוד בטרם התמנה למנכ”ל הרלב”ד, הוציא דר’ קיטה את תחרות קצין הבטיחות המצטיין לדרך וכל חבר איגוד המועסק במשרה מלאה ויש לו וותק מינימלי של שנה אחת יוכל להגיש את מועמדותו לתחרות עד סוף חודש אוגוסט באמצעות טופס מקוון באתר האיגוד. תוצאות התחרות תתפרסמנה בכנס האחרון של השנה בדצמבר ושם ייקראו לבמה קציני הבטיחות המצטיינים ויקבלו תעודות הוקרה על פעילותם ליצירת האקלים הבטיחותי ולטובת צמצום ומניעת תאונות דרכים.

יוזמה נוספת שעליה הוכרז מעל הבמה היא כנס מקצועי לחברי האיגוד בצפון הארץ. הכנס הוא פרי יוזמה משותף של יו"ר האיגוד ומזכיר האיגוד- מר אייל הדר מול חברת טכנו טסט , והוא ייערך במועדים שונים בשעות אחה”צ כפי שמפורסמים באתר האיגוד. אחת ממטרות הכנס היא הכרת הטכוגרף הדיגיטלי החדש שמיועד לשימוש במשאיות ואוטובוסים. היו”ר הדגיש כי הכנסים הנ”ל מיועדים אך ורק לחברי איגוד שהסדירו את חברותם ושילמו את דמי החבר באיגוד.

אנו מתקרבים למחצית השנה ועדיין יש חברים שלא הסדירו תשלום דמי החבר לאיגוד. זו ההזדמנות להעיר את אותם חברים ,  בכדי לשמור את הזכות לפנות לאיגוד ולקבל סיוע ומענה לסוגיות שוטפות. קציני בטיחות שאינם חברים אינם זכאים לשירותי האיגוד והם לא יכולים לקחת חלק באירועים או לקבל הנחות במוסדות השונים. החברות באיגוד מקנה זכויות רבות וביטחון אישי לרבות גיבוי מקצועי – והכול במחיר עלות סמלית.

המשך טיפול בסוגיית אופן העסקה
יו”ר האיגוד שב לעדכן אודות סוגיית אופן העסקה, שטרם באה על פתרונה המלא לשביעות רצון האיגוד וחבריו. “לצערי אני מקבל את הרושם שהטיפול בסוגיה שאמור להיות מקצועי, לובש אופי פוליטי ויש עדות לכך מפיהם של עובדי ציבור בכירים” – אמר יו”ר האיגוד והוסיף כי אותם עובדי ציבור בכירים אף הדגישו כי הסוגייה מלווה בלחצים פוליטיים אדירים וכי כדאי ליו”ר ולאיגוד לרדת מהעניין ולא לחפש היגיון או צדק.

יו”ר האיגוד אמר באופן נחרץ ובקול מהדהד כי כל מי שמכיר אותו יודע שהוא לעולם לא יוותר בסוגיה למרות שההתמודדות היא מול כוחות גדולים שאינם בוחלים באמצעים, כאשר אין ערך בעיניהם לאמת ולא לכיבוד החוק עליו הם אמונים כמשרתי ציבור. הדברים נאמרו בקול צלול מעל הבמה עם הבעת צער ודאגה על המצב הזה.

”אם הסוגייה לא תגיע לפתרון, תהיינה פעולות נוספות שהאיגוד ינקוט בהן – כגון פתיחת עוסק מורשה לבעלי המקצוע ויש פתרונות ורעיונות נוספים”.
יו”ר האיגוד פרש את השתלשלות העניינים לטיפול בסוגיה לרבות פניה לבית המשפט העליון וקבלת הודעה מהמדינה על התחייבות להשלים את תיקון התקנות, אך בפועל זה לא קרה למרות אינספור סיכומים והתחייבויות.  בשורה התחתונה קיימת התנערות מצד משרד התחבורה מאותן התחייבויות,  והמחלקה המשפטית של משה”ת הודיעה כי “בהתאם לעמדת משרד המשפטים, הנוסח הנוכחי של סעיף 70 לפקודת התעבורה (נוסח חדש) איננו מקנה לשרת התחבורה את הסמכות לקבוע תקנות שעניינן הוא הסדרת העיסוק של קציני הבטיחות".

לאור הנ”ל נעשתה פנייה למשרד המשפטים עם פירוט הטענות מול משה”ת אולם משרד המשפטים מתחמק ממתן תשובה למרות שחלפו למעלה מ-45 ימים למתן תשובה כמתחייב בחוק.

מדברי יו”ר האיגוד: “בכוונתי לדאוג שמשרדי הממשלה האמונים על כיבוד ואכיפת החוק יחדלו לרמוס אותו,   ימלאו את חובתם ואת התחייבויותיהם וישלימו את תיקון התקנות בסוגיית אופן ההעסקה ללא אינטרסים צרים וזרים, היה ולא יתקבל מענה בתוך פרק זמן קצר נוסף  נמצא את העיתוי הנכון ונפעל באמצעים העומדים לרשותנו.

בינתיים הוספנו ופעלנו לקבלת נתונים שמשרד התחבורה דואג להסתיר,  ובעקבות בקשה לפי חוק חופש המידע,  קיבלנו נתונים מדהימים אך לא מפתיעים, הממשיכים מגמה ארוכת שנים, שבה פעילות המשרדים למתן שירותי בטיחות יוצרת ליקויים בטיחותיים חמורים בהיקף ממוצע  של  200%  ויותר".

יו”ר האיגוד הדגיש שוב ושוב כי האיגוד עושה ככל יכולתו לשמור על זכויות החברים ולשפר את מעמדם תוך ייצוגם בפני כול הגופים והמוסדות הרלוונטיים על מנת שהחברים יוכלו להמשיך לעבוד בראש שקט ובביטחון ולהתפרנס בכבוד חרף המעמסה הכבדה הרובצת על כתפיהם.  האיגוד ממשיך לדבוק ללא לאות בדעה כי היקפי המשרה אינם עולים בקנה אחד עם עומס המטלות אך נכון לעכשיו הדברים נופלים על אוזניים אטומות ולמרות זאת, ביקש היו”ר מכל החברים להמשיך ולפעול במקצוענות וללא קיצורי דרך למרות הקשיים.

אחת הדוגמאות הבולטות היא בדיקה חודשית של משאיות ואוטובוסים. יו"ר האיגוד דרש להתמיד בכך ולא לוותר על שום בדיקה,  הגם אם יש בכך קושי בחברות הגדולות. לשיטתו- יש לתכנן בצורה קפדנית ומאוזנת את העבודה על מנת להספיק ולבדוק את כל הכלים באופן מקצועי,  תוך ניהול זמני העבודה למשימות העיקריות :

" אל תכלו את זמנכם בליווי הרכב למוסך, או למכוני הרישוי, אלא במקרים חריגים בהם זה נדרש.   פעלו על פי סדר עדיפות וחשיבות . ככל  שתתמידו  ותפעלו  כחוק  – אין לי ספק שאחוז הליקויים הבטיחותיים שנמצאים בביקורות המשטרה וניידות הבטיחות – ימשיך להיות במגמת ירידה בקרב המועסקים בהעסקה ישירה, שהיא  באופן  חד  משמעי  –  המודל  הנכון  והמועדף  להגברת  הבטיחות  ולשמירה  על  חיי אדם" !

0יו”ר האיגוד פנה לגופי ההסתדרות השונים להעניק את הגיבוי המתאים וגילה לשמחתו כי ההסתדרות הלאומית פועלת ביעילות ובמהירות לטיפול בסוגיות השוטפות ונראה כי איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה יהדק את הקשרים עם ההסתדרות הלאומית לרווחת החברים באיגוד ולשיפור התהליכים להשגת השינוי הרצוי כאיגוד מקצועי .

בתום דברי היו”ר, התארחו על הבמה מרצים חשובים שפרשו בפני החברים את החידושים בשוק הרכב:

הגב' שרית גולדפרב, מנהלת אגף ציי הרכב בצ’מפיון מוטורס עדכנה אודות החידושים והתמורות הטכנולוגיות שצפויות להגיע ממש בקרוב לצי המכוניות של החברה – על שלל מותגיה- החל באאודי, המשך בסקודה וסיאט וגם קופרה הספורטיבית.  לסיום גילתה גולדפרב כי המיניבוס החשמלי הראשון בעידן החדש של פולקסוואגן שנקרא ID BUZZ ייחשף בגרסה הסדרתית שלו בחודשים הבאים בשתי תצורות של נוסעים ומטענים והוא יגיע גם לישראל-  כמו דגמי נוסעים אחרים של פולקסוואגן , ששמה לעצמה מטרה להיות יצרנית החשמליות המובילה בעולם מעל טסלה.

גברת גולדפרב הוסיפה עדכונים בדבר משבר הייצור של המכוניות שפוקד את תעשיית הרכב באירופה ואמרה כי המפעלים השונים וגם היבואן בישראל מודעים לביקוש הגדול למכוניות ועושים כל שבידם להחזיר את כושר הייצור לקדמותו ולענות על הצרכים הן בשוק הפרטי והן בשוק המוסדי לציי רכב.

המרצה הבא באירוע היה חוקר התאונות זוהר רז שהעביר הרצאה מאלפת וגם מרשימה בנתוניה ובתובנות שלה תחת הכותרת “קידום הבטיחות ולא חיפוש האשם בתאונה”. ההרצאה כללה כמה דוגמאות וסרטונים מזעזעים שצולמו בזמן אמת של נהגים שמבצעים עבירות מסמרות שיער אשר חלקן הסתיימו בצורה קטלנית אבל כולן היו יכולות להימנע בזכות חשיבה בטיחותית.

המושב השני של הכנס נפתח בדברי מנהל תחום קציני הבטיחות הנכנס במשרד התחבורה, מר אוסמה סוכר שקיבל את ברכת חברי האיגוד והיו”ר להצלחה בתפקידו תוך הבטחה לשיתוף פעולה מלא בנושאים הדחופים והחשובים.

מר סוכר הציג את המפקחים מטעמו שנכחו בכנס וביקש מכל החברים לקבל אותם בסבר פנים יפות בזמן ביקורות, לסייע להם בתפקיד ולהימנע ככל האפשר מחיכוכים מיותרים, וכמובן לטפל בליקויים שיעלו בדוח”ות בצורה שקופה ומלאה.

”המשרד פועל בכוח אדם מצומצם של חמישה אנשים סה”כ, אל מול פניות רבות לסיוע וטיפול מעבר לכל מה שהמשרד צריך לעשות בעבודתו השוטפת. אני מבקש מכל מי שפונה אלינו להתאזר בסבלנות ולעשות זאת בדרכים מקובלות באמצעות הדוא”ל או הפקס ולא להציף את אנשי המשרד והפקידות החרוצות בשיחות והודעות בטלפון. אנחנו נטפל בכל בעיה שתגיע אלינו” הבטיח הממונה החדש במשה”ת.

מר סוכר העלה על נס את העבודה הצמודה עם האיגוד והעומד בראשו וסיפק כמה דוגמאות מידיות על פעולות ראשונות שננקטות בימים אלה ממש:

תקנה 580 ב – המשרד בוחן מחדש את התקנה העוסקת בפיקוח על שטח תפעולי לפי בקשת האיגוד והמסקנות יפורסמו.

תקנה 584 ד’ – מר סוכר הסביר כי לא יהיה שינוי או הקלה בתקנה העוסקת בהובלת חומ”ס ורק קצב”ת עם הרשאה מלאה יורשה לטפל ברכב.

תקנה 582 ד’ – התקנה עוסקת בחובת השתלמות מקצועית- שנתית, שהחלה להיות מיושמת באיחור (רק משנת 2021). מר סוכר הסביר שלא תהיה חובה לבצע אותה במכללות וכי יבדוק כיצד ניתן לקיים אותה כאן בשפיים, באופן שיהיה מעקב על הנוכחים באולם.  הנושאים לשנת 2022 יפורסמו בהמשך.

בהמשך הדברים של מר סוכר, הוא התייחס לנושא היקף המשרה ביחס למספר כלי רכב במפעל/ארגון המעסיק וגם נתן דוגמאות שליליות של פעולות לא חוקיות שננקטו על ידי קצב”תים שזומנו לשימוע כמו חתימה למפרע על רישיונות מוביל באופן גורף מחודש ינואר עד דצמבר של אותה שנה, הימצאות חותמות אצל בעלי המפעל/חברה לשימוש באופן לא מקצועי, ביצוע בדיקה ל-147 משאיות ביום אחד וגם נושא טיפול בכלי רכב שהורדו מהכביש.

הממונה הסביר את הליך השימוע, שיתנהל מעתה בכתב עם אפשרות להגיב בתוך שבועיים,

ואמר כי תינקט יד קשה מול מפירי חוק שמסכנים את חיי הציבור.   “אין מקום לפזיזות וללקיחת סיכונים. כיצד ניתן לבדוק 147 משאיות ביום אחד, זה לא הגיוני ולא ישים ולכן ברור שבוצעה כאן עבירה ועליכם לתכנן את העבודה בצורה מאורגנת שתאפשר לכם לבחון את הכלים בצורה טובה בלי לחץ מצד המעסיקים שחייבים להבין כי מדובר בסיכון חיי אדם” הבהיר מר סוכר את המקרים מעל הבמה.

בהמשך התייחס הממונה החדש גם לתקנה 585 העוסקת ברישיון מוביל לצורך תיקונים, והבהיר כי גם במקרים האלה לא תאושר שום חריגה בתאריכים ואם יש רכב ששוחרר לנסיעה עד לביצוע התיקון, אין להאריך את התוקף וחובה לתקן את הרכב במהירות האפשרית ולהחזירו לכשירות בלי להאריך אוטומטית את התאריך עד לסוף אותו חודש נתון, היות שזה אינו בסמכות הקצב”ת.

בסיום הדברים של מר אוסמה סוכר, ביקש יו”ר האיגוד כי באותה מידה שבה מוצגים מקרים חריגים לרעה, מן הראוי כי גם יוצגו מקרים ודוגמאות חיוביות של קצב”תים, שעושים את עבודתם נאמנה ובמקרים רבים מעל ומעבר – בזכות האחריות שהם מרגישים כלפי המקצוע.

המרצים האחרונים בכנס היו מר עידו לוי מנכ”ל Safemode שסיפר על אפליקציה חדשה להעלאת הבטיחות והיעילות בחברות עם ציי רכב, קרי –  בשיטת תגמול המאפשרת לציי הרכב למדוד את הנהגים שלהם ולתמרץ אותם בהתאם לנהיגה בטוחה, חסכונית ורווחית לחברה. השיטה נבחרה מתוך מגוון שיטות שנבחנו אקדמית והתגלה כי היא היעילה מכולן , כאשר רמת שיתוף הפעולה של הנהגים בארגונים בהם אימצו את השיטה גבוהה והחיסכון לבעלים מוכיח את עצמו כמו גם שיפור הנתונים בבטיחות.

מר דני שטרוזמן, מנהל מרכז ההדרכה לבטיחות בדרכים – (ב.ב.ד) סקר את השינויים והחידושים האחרונים בתקנות התעבורה.

הגברת אניטה יצחק מהרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן הציגה נתונים מדהימים בהיקפם של תרמיות בשוק הרכב ובעיקר נושא של מכוניות שהוחזרו לכביש כשהן לא בטוחות אחרי תאונות דרכים והן הוצגו לצרכנים כמכוניות נקיות מתאונות. הגברת יצחק, המכהנת כסגנית הממונה וראש אגף בכיר בחקירות ומודיעין הבטיחה מעל הבמה להמשיך ולהעמיק את עניין החקירות והקנסות הכבדים על משווקי רכב גם בשנים הבאות כי הרשות גילתה שהתחום פרוץ, כשמעבר לעוקצים פיננסיים מדובר גם בסיכון חיי אדם. מר שמעון סודאי, יו”ר האיגוד הבטיח מעל הבמה לשתף פעולה עם הרשות וקרא לכל החברים לא לחשוש ולדווח לאיגוד על מקרים בהם כלי רכב חשודים ככאלה שהוחזרו לכביש,  כשהם אינם תקינים ונמכרו לצרכנים בלי ליידע אותם על מצבם האמיתי. אחת הדרכים הטובות לשמור על חיי הציבור היא לדווח על כלי רכב שעבר תאונה קשה על מנת שהרשות תוכל לעקוב אחריו לפי מספר הרישוי  ולוודא שאיננו חוזר לכבישים.      מדובר בכלי רכב קטנים וכן במשאיות ואוטובוסים, שגם הם חלק מהתרמיות בשוק הרכב.

לסיום הכנס הציג מר דודי נסא את הטכוגרף הדיגיטלי החדש וסקר את תכונותיו בהשוואה לטכוגרף הישן לרבות הרשאות גישה למידע על ידי הנהג, לקצין הבטיחות וגם למשטרה במקרה והרכב היה מעורב בתאונה. ניכר מדבריו של מר נסא כי מדובר במהפכה אמתית בתחום וחברי האיגוד יצטרכו לעבור הדרכות פרטניות בנושא. מר נסא, מנכ”ל אוטומטיב הבטיח מעל הבמה להגיע לכל המקומות שיידרש לבצע את ההדרכה על מנת שהטכוגרף החדש ייקלט בצורה טובה ויעלה את רמת הבטיחות של המשאיות והאוטובוסים בכבישי ישראל.

לסרטון אווירה והתרשמות מיום ההשתלמות הארצי – 10.05.22 – בשפיים – לחץ כאן. 

 

מצגות מקצועיות מתוך הכנס מפורסמות באזור האישי למנויים  –  חברי איגוד בלבד :

מצגת חידושים ועדכונים בתקנות התעבורה – מאת דני שטרוזמן – ב.ב.ד – בטיחות בדרכים- המרכז להדרכה

מצגת "קידום הבטיחות ולא חיפוש האשם" מאת זוהר רז- חוקר תאונות דרכים , הרלב"ד

מצגת "הטעיות בתחום הרכב – אכיפת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן" מאת  גב’ אניטה יצחק/ סגנית הממונה וראש אגף בכיר חקירות ומודיעין, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

כלי נגישות