איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הזמנה לכנס החרום בנושא: "שווי השימוש"

18-10-10
כנס החרום מיועד לקציני בטיחות בתעבורה, מנהלי ציי רכב, סמנכ"לי ומנהלי כספים, חשבים, ומנהלי כוח אדם ומשאבי אנוש העוסקים בתחום רכב פרטי בבעלות ובליסינג.

ארגוני התחבורה בישראל הכוללים את: איגוד קציני בטיחות, ארגון מנהל תחבורה ופורום נוהגים היי-טק, פונים אל כולכם בדאגה רבה בעקבות הרעה הצפויה בתנאי העובדים בחברתכם ובמשק בכלל עקב העלאת תעריפי שווי השימוש לרכב  פרטי הניתן ממקום העבודה. החל מחודש ינואר 2011 ,העלאה באה בעקבות עדכון בתקנות המיסוי והיא כוללת גם הצמדה למדד לתעריפים המשולמים כיום .
כידוע לכם, משרד האוצר מתכנן להעלות את שווי השימוש החודשי לרכב פרטי שרובו מופעל ע"י החברות  לגובה של 2.5% משווי הרכב. העלאת שווי השימוש תייצר מצב בו הרכב הצמוד לעובד יעלה במאות שקלים בכל חודש ועשוי להגיע למצב בו השימוש ברכב צמוד מבחינתו יהיה לא כדאי ולא יהיה כלכלי ובמקרה זה יעדיף העובד  לוותר על קבלת הרכב מהמעביד ולהשיבו לחברה או לחברת הליסינג.
לדוגמא: כיום על מכונית משפחתית נפוצה 1.6 אוטומטית שעולה 118,500 ₪ כדוגמת מאזדה 3, משלמים העובדים מס של 2420 ₪, החל מחודש ינואר 2011 על אותה מכונית בדיוק ישלמו העובדים מס בסך 3,040 ₪ זאת לאחר הצמדה למדד המחירים לצרכן. אולם מחירי המכוניות צפויים לעלות עוד מתחילת ינואר 2011 בגלל עליית שערי מטבעות בשנה האחרונה. כך שתוספת המס הצפויה היא כ- 680 ₪ לחודש. 
במצב זה החברה תצטרך לכמת את כל הנזקים הכספיים ולאמוד את ההשלכות בשל תופעה צפויה של החזרת רכבים שתגרום להפרת התחייבויות מול חברות הליסינג ותשלום קנסות, חיוב העובדים, ולאור תחושת תסכול וחוסר שביעות רצון מצד ציבור העובדים נרחב, וכן עיסוק מיותר של אגפי משאבי אנוש, תפעול ,רכש, כספים ותחבורה.
בנוסף, ראוי לציין כי במצב כזה העובדים עשויים לרכוש באופן פרטי מכוניות, אשר לא יטופלו מורשים בפיקוח מקצועי, מכוניות מדגמים ישנים יותר וכתוצאה מכך יצאו ממעגל הפיקוח של המעביד בכל נושא התפעול והתחזוקה ברכב, ורמת הבטיחות שלהם תרד.
מצב כזה יכול לסכן את הציבור בשל  הוספת מכוניות ישנות לכביש דבר שיגרום להעלאת גיל הרכב הממוצע בישראל , מעבידים יאלצו  להתמודד עם פגיעה קשה בתפוקות העובד מעצם היותו מחזיק רכב פרטי בבעלותו ,מנגד כל סל השירותים שהורגלנו אליו בשנים האחרונות באמצעות חברות הליסינג לא יהיה לצידו של מחזיק הרכב הפרטי הבודד ובמקרה חרום כגון תקלת דרך, תאונה , גניבה וכדומה העובד לא יהיה זכאי לרכב חלופי אלא אם כן דאג לכך מראש.  חשוב להדגיש  שהנושא מכוון  לכלל העובדים ולכלל התפקידים ,כגון אנשי תחום המכירות, אנשי שירות ,ייצור והנהלה וכדומה .
ביום ב': ה- 15/11/10 יתקיים כנס חירום מטעם הארגונים במלון דניאל בהרצליה , אשר מטרתו לקדם ולהעביר מסר מקצועי  שיקדם את המודעות לנושא על מנת שיחד נשלב זרועות לפעול לשינוי גזירות המס החדשות המוטלות על ציבור עובדים נרחב .
אנו מקווים לאור המתואר בזאת כי תוכל לסייע ולפעול עימנו למניעת גזירות המס החדשות שיוטלו בקרוב על העובדים ושתאשר את השתתפותך בכנס שנקיים להבנת הסוגיה הבעייתית בכל נושא העלאת שווי שימוש לרכב ובמטרה לצמצם עד כמה שניתן את הגזירות החדשות על העובדים.
כמו כן, נודה לכם אישית אם תשלחו דרך משאבי הארגון  מידע זה לקראת השינוי הצפוי במס שווי השימוש לכלל עובדי החברה במטרה לקדם את המאבק למען שווי השימוש ברכב באופן שוויוני וצודק, רגע לפני שזה קורה.

בברכה ובתקווה לשיתוף פעולה
ארגוני התחבורה בישראל,
איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה igudkb@netvision.net.il
ארגון מנהלי תחבורה  emtisrael@bezeqint.net
פורום נוהגים היי-טק
 
כלי נגישות