קציני בטיחות נכבדים,
לעדכונכם שתי סקירות ספרות שנערכו לאחרונה ברלב"ד בנושא רכב כבד:
1.עייפות ונהיגה: עייפות היא גורם המשפיע על כולנו באופן טבעי. השילוב בינה לבין נהיגה הוא רב משמעות למניעת תאונות דרכים. כמחצית מהנהגים ברחבי העולם מדווחים שנהגו במצב של עייפות או של ישנוניות, לפחות פעם בשנה.
לרשותכם קישור לנייר מידע המרכז ידע אודות העייפות כגורם סיכון ודרכי התמודדות עימו בהתבסס על מסמכים ומחקרים מהארץ ומהעולם – https://www.gov.il/he/Departments/publications/reports/202110_fatigue_and_driving
2.זמני עבודה ומנוחה של נהגי רכב כבד: מחקרים מראים שעייפות נהגים היא גורם משמעותי בכ-20% מהתאונות במעורבות רכב כבד.
תאונות כאלה מתרחשות בדרך כלל במסעות ארוכים על כבישים מונוטוניים בשעות הלילה המאוחרות, או בשעות הצהריים.
לעיונכם סקירת הרלב"ד של תקנות זמני העבודה והמנוחה של נהגי רכב כבד בעולם.
לעיון יש ללחוץ על הקישור הבא:
https://www.gov.il/he/Departments/publications/reports/202108_truck_drivers_rest_times
בברכה,
ענת ג'יניאו אבירם
מנהלת אגף אכיפה ורכב
טלפון: 02-6333602
gov.il/ralbad
קציני בטיחות נכבדים,
לעדכונכם שתי סקירות ספרות שנערכו לאחרונה ברלב"ד בנושא רכב כבד:
1.עייפות ונהיגה: עייפות היא גורם המשפיע על כולנו באופן טבעי. השילוב בינה לבין נהיגה הוא רב משמעות למניעת תאונות דרכים. כמחצית מהנהגים ברחבי העולם מדווחים שנהגו במצב של עייפות או של ישנוניות, לפחות פעם בשנה.
לרשותכם קישור לנייר מידע המרכז ידע אודות העייפות כגורם סיכון ודרכי התמודדות עימו בהתבסס על מסמכים ומחקרים מהארץ ומהעולם – https://www.gov.il/he/Departments/publications/reports/202110_fatigue_and_driving
2.זמני עבודה ומנוחה של נהגי רכב כבד: מחקרים מראים שעייפות נהגים היא גורם משמעותי בכ-20% מהתאונות במעורבות רכב כבד.
תאונות כאלה מתרחשות בדרך כלל במסעות ארוכים על כבישים מונוטוניים בשעות הלילה המאוחרות, או בשעות הצהריים.
לעיונכם סקירת הרלב"ד של תקנות זמני העבודה והמנוחה של נהגי רכב כבד בעולם.
לעיון יש ללחוץ על הקישור הבא:
https://www.gov.il/he/Departments/publications/reports/202108_truck_drivers_rest_times
בברכה,
ענת ג'יניאו אבירם
מנהלת אגף אכיפה ורכב
טלפון: 02-6333602
gov.il/ralbad