איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

קנס כספי לעו"ד שכינה שוטר תנועה "ערבי אפס"

10-1-11

בימ"ש השלום בת"א הרשיע לאחרונה נהג – עו"ד במקצועו , בעבירות איומים, העלבת עובד ציבור ותקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו וגזר 3 חודשים מאסר על תנאי,התחייבות ע"ת לשנה של 2000₪  שלא יעבור עבירה מהעבירות בהן הורשע בתיק זה ופיצוי לשוטר בס"ך 1800 ₪.
ראשיתו של האירוע ביוני 2009, עת הבחין השוטר יזיד כעביה ממשטרת התנועה הארצית ת"א , בהיותו בתפקיד ברכב סמוי , בנהג המשתולל בכביש, מזגזג בין הנתיבים בפרעות, נוסע בשול ואף מניף אצבע אמצעית דרך החלון כלפי שאר הנהגים.
השוטר , בהתאם לתרגולת הידועה , שם את "הפנס הכחול המהבהב" על גג הניידת הסמויה וסימן לנהג לעצור בצד הדרך , אולם זה האחרון החל משתלח בשוטר: "אני עו"ד, אסבך אותך, אתה תהיה בכלא. אתלונן שהרבצת לי, אני רוצה לקרוע את הדו"ח, בוא נראה כמה זמן תהיה במשטרה חבובי, אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק, אני עו"ד, יש לי הרבה קשרים, אגיע למפכ"ל". בו בזמן שוחח עו"ד מלול במכשיר הנייד וסינן לעבר השוטר יזיד: "אני אראה לערבי הזה, אדאג להעיף אותו מהמשטרה" . כמו כן הניף ידו אל מול פני השוטר וסימן תנועה של אפס (0), באומרו : "אתה ערבי אפס" ואגב כך תקף את השוטר ודחף אותו לאחור . 
הנהג נעצר והועבר להמשך טיפול חקירות במישור הפלילי, אולם לא לפני שהעליל על השוטר כי תקף ושבר את משקפיו, בשעה שאלה נשברו בכלל ע"י נהגת אחרת שנבדקה באותה עת בחשד לשכרות והתיישבה עליהם בשוגג.
העו"ד המלומד הבין כי הסתבך בהתנהגותו ולפתע שינה גרסה, בטענה מגוחכת כי : " לא ידעתי כלל שמדובר בשוטר ולבטח לא בערבי והשם היחיד שנקלט לי ממנו הוא ידיד או יזיז" .
טענה זו כמובן לא עולה בקנה אחד עם המשפטים שיצאו מפיו וכבוד השופטת רייך-שפירא ציינה בהחלטתה :
"המחוקק מצא לפרוס מטריית הגנה מיוחדת על שלומם וכבודם של עובדי ציבור ובכלל זה שוטרים, שכן אם לא תינתן להם הגנה כזו והם לא יהיו בטוחים מפני פגיעות בגופם ובכבודם, ויהיו חופשיים לבצע את תפקידם הקשה, לא יתאפשר משטר דמוקרטי תקין.
חומרה מיוחדת ראתה בעלבונות שהטיח הנאשם בשוטר, הנגועים ביותר מקורטוב של גזענות, אם לנקוט בלשון המעטה. השכלתו המשפטית של הנאשם ועיסוקו כעורך-דין לאורך עשרות שנים מחייבים אותו באיפוק וריסון עצמי ברגעי לחץ ומצוקה כמאמר חז"ל: "אדם ניכר.. בכעסו. עורך דין בגילו של הנאשם אמור לשמש דוגמא חיובית לאחרים".
קצין תלונות הציבור של אגף התנועה , סנ"נ נחום בוקר , ציין : התייחסות משפטית זו מספקת גיבוי ותמיכה לשוטרי התנועה העוסקים באכיפת החוק באסרטיביות הראויה, ואל להם להירתע מאזרחים המבקשים לנופף במקצועם, בניסיון למנוע אכיפת התעבורה נגדם. עורך-הדין, ללא עבר פלילי, שופט צבאי בעברו, נחשף במערומיו עת עשה כל שלאל ידו לפגוע בשוטר , להכפישו, לעלוב בו, לגדוע את מטה לחמו, כל זאת בעת פועלו של השוטר בנחישות ראויה למען ביטחון כלל משתמשי הדרך.
כלי נגישות