איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בשורה טובה: בקרוב-קציני בטיחות בתעבורה יוכלו לצפות בגיליון ההרשעות התעבורתי של נהגים מקצועיים

9-1-11

בעקבות פנייתו של יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד אוריאל לין לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר המשפטים בנושא חשיפת גיליון ההרשעות התעבורתי של נהגים מקצועיים, הושגה הבנה עקרונית בנושא וזאת, לאחר שמשרד המשפטים נאות לפניית הרשות המבקשת להסדיר הסכמה, לכך שכל קצין בטיחות בצי רכב יוכל לבקש ולקבל ממועמד לעבודה כנהג מקצועי את גיליון ההרשעות התעבורתי שלו בשנים האחרונות.
לין פנה למשרד המשפטים, לאחר שגילה כי כיום אין אפשרות חוקית למעביד לצפות בגיליון ההרשעות התעברתי של נהג מקצועי, המועמד לעבוד כנהג משאית או אוטובוס ולקבל לידיו אחריות להסעת מטען כבד או/ ו להסיע המונים.
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים רואה חשיבות רבה בהפחתת מספר הנהגים המועדים הנוהגים בכבישי ישראל, ובוודאי כאשר מדובר בנהגי אוטובוסים ומשאיות, המובילים נוסעים או מטענים וחומרים מסוכנים בכבישי ישראל. עד עתה נאסר על מעסיקים לבקש לקבל לידיהם את גיליון ההרשעות התעבורתי של נהגים מקצועיים הנוהגים במשאיות, אוטובוסים ורכבי הסעות,כתנאי לקבלתם של נהגים אלו לעבודה. העונש הצפוי למעסיק אשר קיבל לידיו את גיליון ההרשעות עומד על שנתיים מאסר.
 
לין: "הסיכום העקרוני שהושג היום בין הרשות למשרד המשפטים הוא צעד של הבעת אמון בפעילותה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הדבר מהווה נדבך חשוב במאמציה של הרשות לרתום את כל גופי הממשלה הרלוונטיים למלחמה בתאונות הדרכים ובהפיכתם של כבישי ישראל לבטוחים יותר עבור כולנו".
 
 
לאור הסכמת משרד המשפטים יחלו הצדדים לגבש בקרוב הליך חקיקה של הנושא, שבסופו יוסדר עניין הנהגים המקצועיים כחוק ויפוקח על ידי הרשויות.
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מברכת על שיתוף הפעולה עם משרד המשפטים ורואה בו שותף פעיל במערכה להתמודדות עם תאונות הדרכים.
כלי נגישות