איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הממשלה צפויה להחליט ביום ראשון הקרוב להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב

30-11-10

שר התחבורה: אני מקווה כי בעוד מספר שנים נוכל לחנוך את הקו הראשון של הרכבת הקלה ולשנות את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום (יום שלישי) כי הממשלה צפויה לקבל ביום ראשון הקרוב החלטה להוציא לדרך את ביצוע פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, באמצעות תקציב הממשלה.
ההחלטה להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב התקבלה לאחר שהממשלה החליטה לפני מספר חודשים להלאים את הפרויקט בשל ביטול הסכם הזיכיון עם זכיינית הקו האדום, קבוצת MTS.
בטקס פתיחת מנהרות הכרמל שהתקיים היום בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כץ כי לאחר שנים רבות של עיכובים ודחיות צפויה הממשלה להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.
"אני מקווה כי בעוד מספר שנים נוכל לחנוך את הקו הראשון (הקו האדום) של הרכבת הקלה ולשנות את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב, בדיוק כמו שאנו חונכים היום את פרויקט מנהרות הכרמל, המהווה את אחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר בישראל", אמר כץ.
הקו האדם של הרכבת הקלה בתל אביב שאורכו כ- 22 קילומטר יתחיל בתחנה המרכזית בפתח תקווה ויעבור בסמוך לבית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, דרך תחנת הרכבת בארלוזרוב, דרך פתח תקווה, ליד מרכז עזריאלי, הקריה, עד מנשייה ומשם דרך שדרות ירושלים ביפו ועד לדרום בת ים. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 10 מיליארד שקלים.

יצויין כי הסכם הזיכיון עם חברת MTS (זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן) שנחתם במאי 2007 בוטל בחודש אוגוסט האחרון על ידי המדינה, על רקע אי הצלחתה של הזכיינית להגיע לסגירה פיננסית.

כלי נגישות