איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

שלילת רשיון נהיגה ל-5 שנים במסגרת הליך פסילה מינהלי

14-4-11
בהחלטה תקדימית , קבע בית המשפט לתעבורה היום (14.4.11) לשלול רישיון נהיגה של אדם לחמש שנים, במסגרת הליך פסילה מנהלי שבסמכות משרד הרישוי (לפי סעיף 56 ) בשל מסוכנות הנהג , עקב ריבוי עבירות תנועה של נהג .

כבוד השופט מרדכי כדורי בבית המשפט השלום לתעבורה י-ם , החליט היום להפעיל את סמכות משרד הרישוי לפסילת אדם מלהחזיק רישיון נהיגה , לתקופה בת 5 שנים , לאחר שנמצא כי מדובר בנהג מסוכן שהספיק לצבור 154 הרשעות תעבורה קודמות , מתוכן 29 במהלך 5 השנים האחרונות (לא כולל חניות) .

תובע מטעם המשטרה , עו"ד רפ"ק לוי ברח"ד ציין , כי בהתאם להחלטת בית המשפט העליון , התבצע תהליך הסינון באופן קפדני – עפ"י סרגל אחוד ומתוך מאות נהגים מסוכנים , נבחרו תחילה 20 הנהגים בעלי מרשם התעבורה העשיר ביותר על פני שנות נהיגתם וכנגד אלה מופעלת כאמור הסמכות בדין לשלול את רישיון הנהיגה בשל מסוכנותם !

כבוד השופט כדורי , ציין לעניין הסמכות של סעיף 56 , בהחלטתו :
בית המשפט העליון קובע כי הפעלת סמכות המצויה בסעיף 56 לפקודת התחבורה, הינה מניעתית באופיה ואינה עונשית במהותה. אופי מניעתי של ההליך הבא למנוע מנהגים מסוכנים לנהוגולסכן את המשתמשים בדרך הוא המכתיב. בנוסף, הפעלת הסמכות אינה מובילה למצב של כפל ענישה.

עוד ציין כבוד השופט בהחלטתו , כי אין מדובר בכפל ענישה אלא הרחקה מהכביש מטעמי מסוכנות :

לטענת עורך דינו של הנהג המסוכן , כי פסילה שכזו תפגע באפשרות הנהג להתפרנס , התייחס השופט :

פסילתו של המבקש אינה מונעת ממנו להמשיך בעיסוקו כמסגר, הוא נדרש רק להמנע מלסכן את הציבור בנהיגתו ואין מניעה כי המבקש יסתייע בשרותי תחבורה שונים לצורך ניודו.

כלי נגישות