4-1-11
שנת 2010 ללא ספק תיזכר כשנה מצויינת עבור יבואני הרכב.
מזדה ממשיכה לשמור על הבכורה עם 31.819 מכוניות חדשות. מזדה בשנת 2010 שומרת על כוחה, מכירותיה דומות מאד לאלו של השנה הקודמת.
את העליה הגדולה ביותר בתוך השלישיה הראשונה עושה יונדאי הניצבת במקום השני עם 30,453 מכוניות חדשות. יונדאי רושמת לעצמה הישג מרשים של 49% יותר מכוניות חדשות בהשוואה למכירותיה בשנה הקודמת. בסך הכל מפרידות רק 1367 מכוניות בינה לבין הזכיה במקום הראשון.
טיוטה הניצבת במקום השלישי רשמה גם היא השג לא מבוטל של מכירת 22,289 מכוניות חדשות, המהוות עליה של 21% לעומת מכירותיה בשנה הקודמת. עליה זו מרשימה במיוחד על רקע ה"ריקול" הגדול שהיה ב-2010. יש להניח שאלמלא זאת, השיגיה היו מרשימים אף יותר.
במקום הרביעי ניצבת סזוקי שמכרה 12,218 מכוניות חדשות. כמות זו הינה כפולה ממכירותיה בשנה הקודמת וזה כמובן הישג מצוין ויוצא דופן.
במקום החמישי ניצבת פולקסוואגן עם 11,514 מכוניות חדשות המהוות עליה מרשימה של 53% לעומת מכירותיה בשנה הקודמת.
גם קיה ומיצובישי רשמו הישגים ראוים לציון, שתיהן הכפילו את מכירותיהן ב-2010 בהשוואה למכירותיהן בשנה הקודמת.
להלן 10 המותגים שהובילו את שנת 2010 מסודרים לפי כמות כליי הרכב שמכרו:
מזדה 31,816, יונדאי 30,453, טיוטה 22,289, סזוקי 12,218, פולקסוואגן 11,514, פורד 10,263, שברולט 9734, קיה 9,513, מיצובישי 8,432, הונדה 8,275.
למרבית הצער, בין המותגים הבודדים שלא נהנו מקדחת המכירות בשנת 2010 ומכרו פחות מאשר בשנה הקודמת, ניתן למנות את פורד, שברולט, סובארו ווולבו.
הנתונים בכתבה מתבססים על דו"ח איגוד יבואני הרכב.