איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

רישיונם של עשרות נהגים מועדים שצברו עבירות תנועה חמורות נשלל ל-5 שנים

1-5-11

בית המשפט לתעבורה אישר בהחלטה תקדימית שלילת רישיון לחמש שנים שהטילה רשות הרישוי על עבריין תנועה סדרתי

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שלל עד כה את רישיונם של עשרות עברייני תנועה סדרתיים שצברו 30 עבירות תנועה (למעט עבירות חנייה) או ביצעו חמש עבירות חמורות בחמש השנים האחרונות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
לפני כשבוע אישר בית המשפט לתעבורה את שלילת הרישיון שהטילה רשות הרישוי על עבריין תנועה סדרתי שצבר 154 הרשעות, כ-30 מהם בחמש השנים האחרונות. בית המשפט קבע בהחלטתו כי שלילת הרישיון בוצעה כדין וכי "הפעלת הסמכות המצויה בסעיף 56 לפקודת התעבורה הינה מניעתית באופייה ואינה עונשית במהותה".
עוד קבע בית המשפט בהחלטתו התקדימית כי הפעלת הסמכות על ידי רשות הרישוי אינה מובילה לכפל ענישה או פוגעת בזכויות הנהגים. "שעה שמדובר בהליך מניעתי ולא בהליך עונשי, נשמטת הקרקע תחת טענת המבקש כי יש בפסילתו משום ענישה ללא אזהרה".
שופט בית המשפט השלום לתעבורה בירושלים מרדכי כדורי הוסיף כי עניין הפרנסה ועיסוקם של נהגים איננו עילה או סיבה להתחשב בנהגים שצברו עבירות תעבורה חמורות ורבות.
אישור שלילת הרישיון על ידי בית המשפט מעניק אסמכתא רשמית למשרד התחבורה לשלול את רישיונם של נהגים עבריינים שצברו עבירות תנועה רבות בהתאם לקריטריונים שקבעה רשות הרישוי.

 

בשבועות הקרובים צפויים להישלל רישיונם של עשרות נהגים נוספים שצברו עבירות תנועה רבות. במשרד התחבורה החלו בימים אלה בזימון הנהגים לשימוע באגף הרישוי בטרם יישלל רישיונם.
בכוונת משרד התחבורה לאתר את כל הנהגים שצברו עבירות תנועה רבות ולזמנם לשימוע באגף הרישוי. אנשי משרד הרישוי בליווי שוטרים של אגף התנועה הגיעו לביתם של נהגים שהתעלמו מהזימון לשימוע או כאלה שלא התייצבו באגף הרישוי, והחתימו אותם על התחייבות להגיע מיידית למשרד הרישוי.
"נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להוריד מהכביש נהגים מועדים, המזלזלים בחוק וממשיכים לצבור עבירות תנועה חמורות, חוזרות ונשנות, ובכך מסכנים את עצמם ואת הנהגים והולכי הרגל בכבישים", אמר השר כץ.
על פי תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה ישראל כץ נהג שצבר במהלך חמש השנים האחרונות 30 עבירות תנועה (למעט עבירות חנייה) או שביצע חמש עבירות חמורות במהלך בחמש השנים האחרונות, רישיונו יישלל לתקופה של חמש שנים.

התקנה קובעת עוד כי מי שביצע בחמש השנים האחרונות חמש עבירות תנועה, מתוך 11 עבירות הנחשבות חמורות במיוחד, רישיונו יישלל לתקופה של 5 שנים. העבירות הן: נהיגה בשכרות, גרימת מוות ברשלנות, הפקרה (פגע וברח), כניסה למפגש מסילת ברזל כשהמחסום ירד, נהיגה בזמן פסילה, הריגה בתאונת דרכים, נהיגה ללא רישיון, אי ציות לרמזור אדום, עקיפות מסוכנות, נסיעה במהירות 40 קמ"ש מעל המותר וסיכון הולכי רגל במעבר חצייה.

כלי נגישות