איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

פורסם המכרז לסלילת הקטע המרכזי של פרויקט כביש 531

11-5-11

צעד חשוב להקלת גודש התנועה במרכז הארץ.
החברה הלאומית לדרכים פרסמה את המכרז לסלילת הקטע המרכזי של כביש 531 המחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה לבין מטרופולין תל אביב וכבישי האורך של ישראל כביש החוף, כביש גהה כביש חוצה ישראל ונתיבי איילון. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
 
 כביש 531 אמור להיות אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון ועתיד לחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון. אורכו של הכביש כ-17 קילומטר. במסגרת הפרויקט יוארכו נתיבי איילון צפונה עד לאזור שפיים. "כביש 531 הוא אחד הפרויקטים הגדולים והחשובים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל". הוסיף כץ
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים אדריכל, שי ברס ציין כי פרסום המכרזים להקמת כביש הרוחב המהיר בין רעננה, כפר סבא והרצליה למטרופולין תל אביב התאפשר לאחר שהשר כץ החליט להעביר לידי החברה הלאומית לדרכים את האחריות לביצוע הפרויקט.
מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבות הכולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות. הכביש יכלול בין ארבעה לשישה נתיבי נסיעה לכל כיוון. מהירות הנסיעה בכביש תהיה 110 קמ"ש. עלות הפרויקט נאמדת ב- 3.7 מיליארד שקלים ובנייתו תמשך ארבע שנים.
לצד הכביש החדש תוקם מסילת ברזל ושתי תחנות רכבת חדשות. מסילת השרון תתחבר לרשת המסילות הברזל הארצית, דרך מסילת החוף (ת"א- חיפה) ותאפשר לתושבי השרון הגעה מהירה לתל אביב גם באמצעות הרכבת.
 
הפרויקט מבוצע בשיטת ה- Design Build שבו נדרשות החברות הזוכות במכרז לתכנן ולהקים את קטעי הכביש ומסילות הברזל בלוחות זמנים מוגדרים.
קטע הכביש המרכזי שאורכו כארבעה קילומטרים יהווה פתרון תחבורתי נוסף להזרמת התנועה מהרצליה ורעננה. קטע הכביש משלב בתוכו חלק מפרויקט מערכת הסעת ההמונים (B.R.T) שיוקם בשרון. הכביש שיהיה משוקע ברובו כולל גם את הקמתה של תחנת הרכבת החדשה רעננה מערב.
המכרז הקודם להקמת מחלף רעננה דרום כלל מחלף בעל שלושה מפלסים. בחלקו העליון יוגבה כביש 531 החדש מעל כביש 4 הקיים. בחלקו התחתון מתוכננת כריית מנהרה באורך של יותר מ- 1.8 קילומטרים, הנחת מסילות רכבות ובניית תחנות נוסעים.
אדריכל שי ברס אמר כי, "הכביש החדש ייתן לנהגים חלופה תחבורתית נוחה לנוע בין ישובי השרון ומהם לאזור תל אביב. חלופה נוחה תהיה גם לנוסעי הרכבת באמצעות הקמת שתי תחנות נוסעים חדשות והקמת מסילת השרון".

יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן: "פרויקט כביש 531 תוכנן בראש ובראשונה, באופן שייתן מענה להולכי הרגל, נהגים ונוסעי התחבורה ציבורית באזור השרון. עם סיומו, אנו צופים הקלה גדולה והורדת גודש בדרכים הקיימות, המשרתות את אוכלוסיית האזור".

כלי נגישות