איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

סוחרי רכב ישראלים יוכלו לייצא מכוניות משומשות לירדן ועירק

12-9-10

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ אישר תוכנית חדשה לייצוא כלי רכב פרטיים מישראל לירדן ועירק.
מתן ההיתר ליצוא רכב משומש מישראל לחו"ל ייטיב עם העוסקים בענף ויעניק יתרונות משמעותיים למשק ולאזרחים פרטיים המתקשים למכור את רכבם הפרטי.
התוכנית תצמצם את מספרם של כלי הרכב הישנים בכבישים ותביא לרכישה של כלי רכב חדשים ובטוחים יותר. בכך ניתן יהיה לשפר את הבטיחות בכבישים ולצמצם את זיהום האויר הנפלט מכלי הרכב, בעקבות מכירתם לחו"ל של כלי רכב ישנים המזהמים יותר.
דוח כלכלי שהוכן שבוצעה לאחרונה על ידי הממונה לשעבר על הכנסות המדינה במשרד האוצר, יורם גבאי, נציב מס הכנסה לשעבר דורון לוי והיועץ הכלכלי אלדד בריק קובע כי ההיתר לייצוא רכב משומש לחו"ל יביא להצערת גיל הרכב בישראל ולרכישת כלי רכב חדשים. לדברי גבאי הצערת גיל הרכב תביא ליתרונות כלכליים מובהקים באמצעות הקטנת הזיהום של כלי הרכב וירידה בהיקף של תאונות הדרכים.
יצוין כי המהלך אף יביא לשיפור הכנסות המדינה ממיסים מאחר שיצוא רכב יביא בעקיפים לגידול כמעט מקביל בהיקף היבוא ומימלא לתוספת הכנסות ממיסים הנובעות מההפרש שבין מיסי היבוא על רכב חדש לבין ההחזרים שיקבלו היצואנים על רכב משומש.
השר כץ פנה בשבוע שעבר למשרד האוצר בבקשה לאשר את החזרי המס הנדרשים כתוצאה מייצוא כלי רכב לחו"ל. היקף החזר המס יהיה בהתאם לגיל הרכב ויחסית להיקף המס ששילם במקור.

על פי הערכות מחברי הדוח כ- 8 עד 10 אחוזים מן המכוניות המשומשות הנמכרות בישראל ישווקו לחו"ל. מדובר על כ- 50 עד 60 אלף מכוניות בשנה.

כלי נגישות