איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

נזקים בטיחותיים לכלי הרכב ונזקים כספיים לבעלי הרכב ייגרמו אם לא ישאר הפיקוח הממשלתי על ייבוא מוצרי מרכב תחליפיים לרכב

17-8-10
פורום ארגוני הרכב (איגוד יבואני הרכב, איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, איגוד המוסכים בישראל, איגוד שמאי הביטוח     ואירגון מנהלי תחבורה) פנו באמצעות עו"ד אינגריד הר אבן אל מנכ"ל משרד התחבורה יעקוב גנות בדרישה לבטל כליל את הוראת הנוהל ליבוא חלקים תחליפיים שעיקרה התנערות הממשלה מפיקוח על איכות מוצרי תעבורה.
הפורום מציין בפנייתו את הסתייגותו מהאופן החד צדדי והחפוז בו התקבלה החלטה על החלפת הנוהל, ללא כל התראה מוקדמת ומבלי שטרח משרד התחבורה להתייעץ בנידון עם ארגוני הצרכנות, שלהם תפקיד משמעותי בהליך תיקון הרכב והתקנת החלפים.
יצוין כי היעדר הדמיון בין ההוראה החדשה לבין נוהל 07/07 מעורר דאגה קשה לגבי טיבו של שיקול הדעת שהנחה את הפקת ההוראה, וכך גם "הזיגזג" שמבצע משרד התחבורה בעניין שהינו מקצועי ובטיחותי ובעל חשיבות ציבורית מן המעלה הראשונה, לאחר שהגן על נוהל 07/07 כאשר נתקף בבג"צ ע"י יבואני החלפים התחליפיים.
פורום ארגוני הרכב מציין בפנייתו את עיקרי הפגמים בנוהל החדש באופן קבלתו, כגון: הנוהל התקבל במהירות ובחשאיות, ללא הקמת גוף מקצועי והיוועצות בגופים הרלוונטיים שהיו שותפים לגיבוש נוהל 07/07, ושלא עפ"י כללי המנהל התקין, הנוהל החדש סותר את נוהל 07/07 אשר התקבל בנוהל תקין, הנוהל החדש סותר את העמדה הרשמית שהציג משרד התחבורה בבג"צ, הנוהל החדש מקל עד כדי הפקרות, הנימוקים להוראה החדשה תמוהים ובסופו של דבר משרד התחבורה יגרום לכאוס בשוק החלפים.
תמוה מאד כי ניתנה הוראה לא רשמית במשרד התחבורה, אך כזו שידועה היטב לעוסקים בתחום, לבטל את הדרישות של נוהל 07/07 כבר עתה, זאת למרות כי מועד תוקף ההוראה הרשמי הוא 15.10.10. למעשה בזמן זה שעד יישום הנוהל החדש, יכולים יבואני החלפים להכניס לארץ כל חלף באשר הוא ללא כל פיקוח.
נוהל 07/07 התקבל בהליך מנהלי ראוי ותקין ולכן הוא הנוהל התקף. נוהל זה התקבל בתהליך מקצועי רחב ויסודי שארך 4 שנים, לאחר התייעצויות, בדיקות, ועדות מקצועיות, דיונים במנהלת אגף הרכב וזימון כל הנציגים הרלוונטיים לדיוני הוועדה (מעבדות מוסמכות לרכב בישראל וכל הארגונים החברים בפורום, המועצה לצרכנות ועוד).
מדובר בנושא חשוב וכבד משקל ועובדה שמשרד התחבורה החליט להחמיר את הנוהל שקדם ל 07/07 וגם הגן עליו בחירוף נפש בבג"צ והכל תועד בפרוטוקולים ובכתב, זאת לעומת תהליכי העבודה הלקויים בקבלת הנוהל החדש שלא הועלו על הכתב. מה גם שנוהל 07/07 גובש בהסכמה ובתיאום עם נציגי היבואנים. נוהל זה היה החיץ האחרון בין ציבור בעלי ומשתמשי הרכבים ובין הפקרות רבתי ולכן אין להסירו ויש לצדד בו מקצועית ומהותית.
רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל מציין כי האיגוד מקבל פניות רבות מאזרחים המבקשים סיוע וייעוץ משפטי לאחר שנפגעו בשל התקנת חלקים שאינם מתאימים לרכב, ובכך נגרם להם נזק ממוני, טרחה רבה וירידת ערך עליה לא פוצו מחברת הביטוח. "משרד התחבורה לא יכול להפקיר את הציבור הרחב ולבטל את הפיקוח על מוצרי תעבורה – זה פשוט מסוכן" אומר רונן לוי.
פורום ארגוני הרכב מתייחס בפנייתו לטובת הציבור, וטוען כי מסמכותו וחובתו של משרד התחבורה לפקח על יבוא החלפים לארץ ולא ברור כיצד ההוראה החדשה תשרת את הציבור טוב מקודמתה.
פורום ארגוני הרכב מסיים את פנייתו למשרד תחבורה בבקשה לבטל את ההוראה שאם לא כן ייאלץ לפנות לבג"צ ואין ספק כי בג"צ לא יראה בעין יפה את ההיפוך בזהות העותרים ואת ההיפוך בטיעוני משרד התחבורה.
כלי נגישות