איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

נבדקות חשדות לפיהם גורמים שונים מונעים כניסת יזמים חדשים לענף הרכב

13-2-11

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, דן הראל מבקש מהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן לבדוק חשדות כי גורמים שונים הקשורים ליבואני הרכב בישראל פועלים למניעת פתיחת ענף הרכב ליזמים חדשים ובולמים את כניסתם של "יבואנים מקבילים" לענף.
במכתב שנשלח לממונה על ההגבלים העסקיים מציין הראל כי משרד התחבורה קיבל לאחרונה מספר תלונות של יזמים שביקשו להיכנס לענף היבוא המקביל, אך נתקלו בחסמים, בהתקשרות העסקית עם מספר סוכנים מורשים, הן במדינת אירופה והן בארצות הברית.
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי לאחרונה החלו לפעול בישראל מספר יבואנים סדירים חדשים המייבאים כלי רכב ישירות מיצרן הרכב, כמו למשל "שלמה sixt" ו-"בטר פלייס". מרבית היבואנים מייבאים מותגים חדשים שטרם יובאו לישראל אולם עדיין לא הצליחו להשתלב בענף היבוא המקביל.
עוד מציין הראל כי גם באירופה התמודד האיחוד האירופי במשך שנים מול יצרני הרכב, שהציבו חסמים בפני יצוא מקביל של רכב בין מדינות אירופה ואף פורסמה תקינה אירופאית בנושא.
מאז כניסתו לתוקף של צו הפיקוח החדש של ייבוא כלי רכב, נפגש מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור עם כ-15 יזמים שביקשו לייבא רכב ביבוא מקביל, חלקם עוסקים כיום בתחום הרכב וחלקם יזמים חדשים שפנו למשרד התחבורה, בעקבות פתיחת ענף הרכב ליבוא המקביל.
מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, ציין כי בכוונתו לפנות בימים הקרובים ישירות לכל יצרני הרכב בעולם בדרישה להסיר את החסמים הקיימים היום בהתקשרות העסקית בין הדילר של היצרן לבין היבואן המקביל, במטרה להקל על ייבוא של כלי רכב אלה.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ציין כי משרד התחבורה יגיש בקרוב לועדת הכלכלה של הכנסת תיקוני חקיקה חדשים שיאפשרו בין השאר ייבוא מקביל של דגמי רכב אמריקאים שאינם מיובאים כיום על ידי יבואנים קיימים, כמו למשל כלי רכב מדגמי הונדה, טיוטה ו-ניסן.
כלי נגישות