איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

משרדי האוצר והתחבורה הגיעו להסכמה עם אגד על העברת 17% מפעילותה למפעילים אחרים

במסגרת ההסכם שצפוי להיחתם ביום ראשון הקרוב בלישכת שר התחבורה, ישראל כץ בירושלים, תוסדר הוצאת קווים לתחרות בהיקף של כ-17% מפעילות אגד (כולל 2% מקווי המטרונית בחיפה ו- 3% מקווי אגד תעבורה) באופן הדרגתי במהלך חמש השנים הקרובות. הסכם התחרות יאפשר את המשך פיתוח ענף התחבורה הציבורית תוך ביסוס מעמדם של מפעילי תחבורה ציבורית חדשים וזאת לצד הבטחת שיפור רמת השירות הניתנת על ידי אגד. ההסכם קובע כי מערכות הסעת ההמונים לרבות מערכות BRT יקודמו בעתיד באופן תחרותי ובו יוכלו לקחת חלק גורמים שונים מהארץ והעולם.
הסכם התחרות יוצר מתווה להפיכתה של אגד מקואופרטיב לחברה, על מנת לשפר את יכולתה לתפקד במסגרת שוק תחרותי בו ניתן משקל לאיכות השירות הניתן ללקוח. במסגרת ההסכם תופרד פעילות אגד בארץ לאשכולות פעילים לגביהם תיבחן באופן רציף רמת השירות הניתנת לציבור. אי עמידה בסטנדרטים הנדרשים של דיוק ואמינות עשויה לגרור חיוב של אגד בקנסות גבוהים וכן הוצאת נתחים נוספים של פעילותה לתחרות. מעבר לאמור, מבטיח ההסכם כי שירות התחבורה הציבורית של אגד לא ייפגע בשל פעילויות נוספות של החברה. התחייבות זו תישמר, בין היתר, באמצעות הפרדת פעילות הנסיעות המיוחדות המבוצעת על ידי אגד.
בנוסף, מסדיר ההסכם את מחויבויות אגד לניהול כרטוס חכם ומשותף עם מפעילי תחבורה ציבורית אחרים, הפעלת מידע לציבור, אחזקה נאותה של מתקני תחבורה ציבורית, לרבות מתחמי התחנות המרכזיות, הגברת היקף הנסיעות המבוצעות על ידי אגד בקווי שירות קיימים ועוד.
הסכם התחרות הינו צעד משמעותי במדיניות התחבורה הציבורית של משרדי התחבורה והאוצר שנועדה להרחיב את היקף המשתמשים בתחבורה ציבורית, לשפר את איכות השירות לנוסעים ולעודד תחרות וחדשנות בענף. במסגרת מכרז מיון מוקדם שפורסם על ידי ועדת המכרזים המשותפת לשני המשרדים, יוצאו למכרז בשנים הקרובות למעלה מ-25% מהיקף התחבורה הציבורית הפועלת בישראל, תוך מתן דגש על פרמטרים של איכות השירות והיקפו. מכרז המיון המוקדם מהווה המשך להליך התחרות אשר החל בשנת 2000 והביא להפעלת למעלה מ-30% משירותי התחבורה הציבורית הפועלים כיום בישראל באמצעות מפעילים שונים, תוך הרחבת היקף השירות והפחתת מחירי הנסיעה לצרכן.
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, מסר כי "שיפור התחרותיות ורמת השירות של התחבורה הציבורית והרחבתה הם יעד מדיניות מובהק של משרד האוצר. זוהי מטרה חברתית ראשונה במעלה שתשפר את רמת החיים של כל שכבות האוכלוסיה,תייעל את זמינות השירות ואף תוזיל מחירים. ההסכם עם אגד הוא עוד צעד חשוב בכיוון, בהמשך לסדרת השינויים שהובילה הממשלה בשנים האחרונות. זהו גם צעד משלים לתכנית התחבורה 'נתיבי ישראל' שעברה בממשלה לפני מספר חודשים. השילוב של תשתיות תחבורה ורמת תחבורה ציבורית גבוהה הוא קריטי לצמיחת המשק".
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ צייןכי מאז החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית נקלטו בענף יותר מ- 2000 עובדים חדשים ונוספו 10 מפעילי תחבורה ציבורית חדשים, המפעילים כיום כ- 30% מענף התחבורה הציבורית.
כץ הוסיף כי הרפורמה בתחבורה הציבורית הביאה עד כה להוזלה ממוצעת של כ- 25% בתעריפי התחבורה הציבורית שהוצאו לתחרות. לדבריו, בארבע השנים האחרונות גדל מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בשעור של יותר מ- 25% מ- 490 מיליון נוסעים בשנת 2004 ליותר מ- 650 מיליון נוסעים בסוף שנת 2009.
לדברי גדעון מזרחי, יו"ר אגד "ההסדר החדש הינו הוגן ומאפשר לאגד להתמקד בעסקי הליבה שלה,  בפיתוח השירות ובתכנון לטווח ארוך. במסגרת ההסכם יוצאו 15% מקווי אגד לתחרות ומתוכם הוסכם כי 3% יופעלו על ידי חברת הבת, אגד תעבורה. העובדה שההסכם יאפשר לארגון ליהנות מפירות השקעותיו, מהווה תמריץ חשוב לשיפור ולהתייעלות מתמדת. אגד לוקח על עצמו, במסגרת ההסכם, עמידה ביעדים מדידים בתחומי השירות, מתוך אמונה מלאה ביכולתו של הארגון לעמוד במדדים אלה. ".
כלי נגישות