31-1-11
צעד נוסף להקלה על הגודש בדרכים. מיום שלישי 1/2/11 תיאסר תנועת משאיות וכלי רכב כבדים בנתיבי איילון בשעות הבוקר, בקטע שבין מחלף גלילות לבין מחלף חולות, זאת במסגרת "פיילוט" עליו החליט שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.
במסגרת ה"פיילוט" תיאסר נסיעת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון, בנתיבי איילון, בשני כיווני הנסיעה בין השעות 06:30 ועד 09:30 בבוקר. יצויין כי בנתיבי איילון נוסעים בשעות הבוקר כ-6,000 כלי רכב בשעה, כ-400 מהם הם כלי רכב כבדים מעל 12 טון.
בנוסף לכך, תיאסר תנועת משאיות כבדות מעל 12 טון גם בכביש מס' 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין צומת גינות סחרוב למחלף שער הגיא, בין השעות 15:00 אחר הצהריים ל-18:00 בערב.
כמו כן, לא תותר תנועת משאיות כבדות בכביש מס' 1 בקטע שבין מחלף אדומים לצומת הגבעה הצרפתית בין השעות 06:30 ל-08:30 בבוקר.
פרט לצירים אלה לא תותר נסיעת משאיות כבדות, בשעות הבוקר גם בדרכים הבאות: הכניסה לפסגת זאב מכביש 437 (שדרות סיירת דוכיפת), הכניסה למודיעין מכביש 443 (שדרות החשמונאים) והכניסה למכבים-רעות מכביש 443 (דרך יאיר פרג).
ביצוע ה"פיילוט" ייתבצע במספר צירים מרכזיים נוספים, בעקבות הצלחה שנרשמה ל"פיילוט" שנערך לאחרונה בכביש ירושלים-תל אביב, במסגרתו התקצר זמן הנסיעה הממוצע בכביש בעשרות אחוזים. בעקבות זאת הוחלט לאסור באופן קבוע על נסיעת משאיות בשעות הבוקר, בכביש ירושלים- תל אביב.
אם ה"פיילוט" יצליח תבחן אפשרות לאסור על תנועת משאיות בשעות הבוקר בכניסות נוספות למטרופולין תל אביב, במטרה להקל על גודש התנועה.
סגירת הצירים הראשיים לתנועת משאיות כבדות נועדה להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר הנפלט ממשאיות. בנוסף לכך, היא צפויה להפחית את צריכת הדלק של כלי הרכב.
חברת נתיבי איילון והחברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ) השלימו הבוקר את הצבת התמרורים והשילוט האוסר על כניסת כלי רכב כבדים בשעות שנקבעו, בכל קטעי הדרך בהם מבוצע ה"פיילוט".
צוות היגוי משותף למשרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה וחברת אמ"י מתום, ילווה את ה"פיילוט" ויבחן את השפעותיו על שורה של מדדים תנועתיים, סביבתיים ובטיחותיים.