איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

מבצע אכיפה ארצי לנסיעה בטוחה של ילדים ברכב

21-9-10
עשרות שוטרי תנועה בסיוע מתנדבים התפרסו בסביבת מוסדות החינוך בערים ואכפו באופן ממוקד את נושא החגורות , בדגש על הסברה וחלוקת עלוני הסברה בכל הקשור לחגירה נכונה של ילדים ברכב ובכלל זה כללי הישיבה הבטוחה בהתקני ריסון לילדים .

לציין כי בסקר תצפיות שנערך בשנת 2009 ע"י הרשות הלאומית לבטיחות ילדים , נמצא כי חלה ירידה במספר הילדים החגורים כהלכה , כלומר – 58% מהילדים נמצאו חגורים שלא כהלכה או אינם חגורים כלל (לעומת 63% בשנה שעברה) : כ-56% מהתינוקות עד גיל שנה (לעומת 31% בשנה שעברה), 37% מהילדים בני 4-1 ו – 78% מהילדים בני 9-5 חגורים שלא כהלכה או אינם חגורים כלל במהלך הנסיעה (לעומת 67% בשנה שעברה).

לאור הממצאים העגומים , נרתמו אגף התנועה במשטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, וארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים למבצע אכיפה ממוקד , אשר מטרתו – העלאת המודעות לחגירה נכונה של ילדים ברכב , הן בקרב הנהגים והן בקרב הילדים , כאשר אלה האחרונים קבלו מהשוטרים תקליטור המכיל שירים וסרטונים לילדים צעירים בנושא בטיחות ילדים , שנערך בשיתוף ערוץ הופ .

בנוסף להסברה אל מול ציבור הנהגים בכביש , נעשתה פניה ע"י ארגון בטרם להורים במרפאות טיפות החלב של משרד הבריאות ובמעונות היום של ויצו, נעמת ואמונה ובחברה למתנ"סים.

על מנת להבהיר את כללי הישיבה הבטוחה ברכב , להלן פירוט עפ"י גיל :

• מלידה ועד גיל שנה לפחות– יש להסיע את התינוק במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה לפחות ועד אשר משקלו יהיה לכל הפחות 9 ק"ג.
• מעל גיל שנה ועד גיל 4 שנים לערך – מעל גיל שנה ומשקל של 9 ק"ג ועד גיל 4 שנים לערך יש להושיב את הפעוט במושב בטיחות כשפניו עם כיוון הנסיעה.
• מגיל 4 ועד 9 שנים לערך – ילד צריך לשבת במושב בטיחות מסוג בוסטר ולהיחגר בחגורת אגן-כתף של הרכב.

מספר כללי אצבע שכדאי לדעת בעת השימוש במושבי בטיחות
רכשנו מושב בטיחות, בדקנו שהוא אכן מתאים לרכב, מתאים לילד ונוח לשימוש. עתה עלינו לוודא שאנו עושים בו שימוש נכון, על מנת שיגן על ילדינו , שהרי – שימוש נכון במושב הבטיחות מפחית
בכ-70% את שיעור תמותת הילדים והפגיעות החמורות בתאונות ברכב.
 בכל נסיעה גם למרחק קצר ובמהירות נמוכה, חוגרים את הילד במושב בטיחות.
 משתמשים במושב הבטיחות ובבוסטר בהתאם להוראות יצרן ולפי הוראות חוברת הרכב שלכם.
 מושב בטיחות שהיה מעורב בתאונה – חייב בהחלפה.
 לפני כל נסיעה יש לוודא שמושב הבטיחות מעוגן למושב הרכב כך שלא ניתן להזיזו יותר מ-2.5 ס"מ לכל צד.
 לפני כל נסיעה יש בודקים שרצועות מושב הבטיחות מהודקות לגוף הילד כך שניתן יהיה להכניס בין הילד ובין רצועת הכתפיים אצבע אחת בלבד.
 כדאי לדעת שהמושב האחורי תמיד בטוח יותר.
 לעולם אין להשאיר ילד ברכב ללא השגחה, אפילו לא לזמן קצר.

האם יכול ילדך לעבור ממושב הבוסטר למושב הרכב חגור בחגורת הבטיחות של הרכב ?
מבחן המעבר מהבוסטר למושב הרכב:
האם הילד מסוגל לשבת זקוף כשגבו צמוד לגב מושב הרכב
האם הברכיים של הילד מתקפלות בצורה טבעית בקצה המושב
האם חגורת האגן מונחת על אגן הירכיים של הילד
האם חגורת הכתף מונחת על הכתף ועוברת במרכז בית החזה
האם הילד יושב בצורה זו לאורך כל הנסיעה, ללא החלקה

אם התשובה על לפחות אחד הסעיפים הנ"ל היא לא – ילדכם צריך לשבת על בוסטר על מנת לקבל הגנה מקסימלית בזמן נסיעה.
אם התשובה לכל הסעיפים היא כן – ילדכם יכול לשבת על מושב הרכב, ללא הבוסטר, כשהוא חגור בחגורת הבטיחות.
כלי נגישות